Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Trekhaak niet op voorraad

Wat zou je doen?


  • Total voters
    29
This site may earn commission on affiliate links.
Hier een derde slachtoffer, het lijkt dat de auto opnieuw geproduceerd moet worden indien ik toch een trekhaak wil.

Zoals ik de productie planning begrijp bij Tesla missen ik dan de Europese leveringen, dat kan dus zomaar een vertraging zijn van 3 maanden (?)
 
zojuist zelfde bericht gekregen, auto staat ook in mijn geval al op de boot. Voor mij is de trekhaak een must. Aparte eerste kennismaking met Tesla...... Ik ga er vooralsnog vanuit dat ze dit keurig oplossen

Even rondgeneusd, want trekhaakinfo heeft altijd mijn aandacht (had de S het maar) maar het blijkt een serieus probleem te zijn, zie posts in een us draadje.
Ongelofelijk. Niet best voor de klantbeleving.

Towing...actually Airstreaming...with a Model X

Ps. In de VS zeggen ze dus tegen de klanten dat het wel kan worden geretrofit, en dat lijkt mij technisch ook geen enkel probleem.
 
Ik ben geen Belg maar als ik de tekst lees in de link die jij stuurt dan zie ik duidelijk staan dat de trekhaak of fietsdrager met een trekgewicht van 750 kg gekeurd moet worden en de trekhaak van >750 kg heeft aanvullende keuringen/normen. Maar deze lastdrager heeft op het typeplaatje bij trekgewicht '0' staan en bij kogeldruk/verticale belasting 75 kg. Deze valt mijns inziens dus buiten de keuring!! Had er gestaan <750 Kg en >750 KG dan had dus ook een lastdrager met 0 kg trekgewicht gekeurd moeten worden..

Veel doet het er niet toe; maar er staat "
Voertuigen uitgerust met een trekhaak voor het trekken van aanhangwagens met een Maximaal Toegelaten Massa (MTM) van maximaal 750 kg of voor een fietsendrager."

Dus "of voor een fietsdrager"; valt mi. onder de keuring.



 
Ik adviseer je deze: MODEL S | Brink die heb ik, dit is een lastdrager, geen trekhaak. Een trekhaak is niet toegestaan, het verschil is dat een lastdrager een klein balkje op de kogel heeft waardoor je er geen aanhanger aan kunt koppelen maar wel fietsendragers, hiermee kun je 'meneer agent' snel duidelijk maken dat je geen illegale trekhaak onder je auto hebt zitten. voor de prijs 900,00 incl montage hoef je het niet te laten.

Brink maakt helaas geen trekhaak meer voor MS model jaar 2017.
 
  • Like
Reactions: Noelis
Al gezien dat je in de Design Studio voor een model X al geen vermelding meer krijgt van de trekhaak in de detailspecificaties van je (virtuele) bestelling, als je de wagen nu zou boeken ? Gaan ze de trekhaak definitief schrappen misschien ?
 
Al gezien dat je in de Design Studio voor een model X al geen vermelding meer krijgt van de trekhaak in de detailspecificaties van je (virtuele) bestelling, als je de wagen nu zou boeken ? Gaan ze de trekhaak definitief schrappen misschien ?
Ik zie 'm nog verschijnen in de Belgische configurator, is nu standaarduitrusting.
 
Vrijdag nog een mailtje gekregen dat men aan het kijken is om het nog op te lossen ipv een volledige rebuild. Ik vermoed dat mijn wagen nog niet op de boot staat. Gelukkig is er vanaf 1/1/2018 nog geen daling van 120% naar 100% voor de aftrekbaarheid. Anders hadden we echt wel een showstopper. Ik heb de indruk dat men druk bezig is om te werken aan een oplossing. Zolang als alles goed geregeld wordt en de communicatie blijft zoals ze nu loopt heb ik er een goed gevoel bij.