Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tripverslag Flachau, Oostenrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Zo vertrok ik uit wilnsdorf:
ebupu6e9.jpg


Inmiddels zitten we in bad rappenau:
dy5ebe8e.jpg
za4a9ata.jpg
e4yheru3.jpg


Dit kaartje zat aan een van de sc's
y9e7yge2.jpg



We zijn weer aan t laden:
yvedahy7.jpg


Deze rit hebben we wat harder gereden, gemiddeld 120-130. Direct knallen we hard door naar jettingen-scheppach, dat niet zo ver hier vandaan ligt
 
Hoi Dylan,
Die range viel inderdaad tegen voor 100/90 kph. hoeveel passagiers/bagage heb je mee? veel wind zeker?
Je zult nu wel ongeveer bij Bad Rappenau aankomen.
Heel veel succes!

Ja vond ik ook, maar de wind was voelbaar aanwezig met vlagen. We zitten maar met z'n 2en in de auto, stoelverwarming op 1-2 en 19gr. Buitentemperatuur is iets van 4gr. Bagage bestaat uit 2 snowboards, boots, 2 volle tassen en nog wat klein spul. Niet overbeladen dus. Maar we hadden de reserve nog niet aangeraakt en iets van 73kWh verbruikt, wat ongeveer wel klopt met mijn berekeningen op evtripplanner.
 
Mooi avontuur Dylan. Ik ben erg benieuwd hoe dit verder zal gaan. Vooral hoe je weer terug komt vanuit Flachau. Ik ga in februari naar Kleinarl (niet ver van Flachau), en tot nu toe hield ik er geen rekening mee dat ik dit eventueel met de Tesla kan doen. Ik ben heel benieuwd hoe jij ergens in de buurt van Flachau gaat laden!
 
Volgende keer toch maar via Zevenaar, met een korte tussenstop daar? Rechtstreeks naar de dichtstbijzijnde Duitse SC is op dit moment nog niet ideaal, dat kan pas als er nog een paar dichter bij de grens staan. Via Zevenaar is weliswaar niet de meest rechtstreekse/korte route, maar je kunt dat goed maken doordat je harder kunt rijden.

Succes verder!
 
Mooi om te lezen allemaal Dylan!
Hoe is de infrastructuur in Bad Rappenau?
Beetje redelijk hotel daar? Ik zou er met de kids willen overnachten...

Eet smakelijk en goede reis!

Op de terugreis zal ik wat foto's maken van de voorzieningen etc. In bad rappenau zit inderdaad ook een hotel en dat ziet er heel goed uit van buiten, sowieso vond ik daar de beste voorzieningen.
 
Had Tesla niet ooit bedacht dat de superchargers ook wifi zouden bieden? Only in us?

@Dylan: enig idee hoe laat je op de eindbestemming aankomt?

Ja hier is er wifi in het restaurant. Ik gok op tussen 3 en 4. De volgende stop is waarschijnlijk bij een 22kW dus dat duurt ook nog ff.

Er staat hier ook een verdwaalde RWE paal, zal m zo nog ff testen voordat ik vertrek
 
Het stuk tussen bad en jettingen hoef je je echt niet in te houden, waar kon gewoon lekker 180 gereden :):)

Het internet is wel traag hier met foto's uploaden..

Hé dat schoot inderdaad lekker op en 280 Wh/km valt mij eerlijk gezegd erg mee bij die snelheid! Op de cc neem ik aan?
Hoe reed dat, een langer stuk op 180? Banden-/windruis?
En geen last van de beroemde brom/zoem?
 
Faciliteiten in wilnsdorf zijn prima, burger king, een hotel, maxi autohof restaurant en een Total tankstation. De volgende rit naar bad rappenau is ook maar 250km dus dan kunnen we wat harder :):)

Een Total tankstation? Een Total tankstation? Wat moeten we daar nou mee?:confused:

- - - Updated - - -

Op de terugreis zal ik wat foto's maken van de voorzieningen etc. In bad rappenau zit inderdaad ook een hotel en dat ziet er heel goed uit van buiten, sowieso vond ik daar de beste voorzieningen.

Ik hoop toch wel dat daar (ook weer) zo'n Total tankstation zit ;) Serieus: ik leef mee met jouw trip!
 
Ja hier is er wifi in het restaurant. Ik gok op tussen 3 en 4. De volgende stop is waarschijnlijk bij een 22kW dus dat duurt ook nog ff.

Er staat hier ook een verdwaalde RWE paal, zal m zo nog ff testen voordat ik vertrek
Ik ben vooral benieuwd naar die RWE palen of dat wil werken met je Essent gegevens en sowieso de 22kW palen.
 
e5yguza4.jpg

ymumehug.jpg


Onderweg hierheen niet echt ingehouden 110-120 gereden en toch 205Wh gehaald.

Overigens laad ik hier met 22kW, gratis. En het is echt een mooie Mac, vooral voor kinderen veel te doen. Zometeen ff doorknallen dan ben ik over een uurtje in Flachau, is nog 107km vanuit hier.


Die navigatie wordt ik niet echt vrolijk van, stuurde me recht door het centrum van München! Was bij Köln ook al zo! Hij kiest duidelijk de kortste route...