Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tripverslag Flachau, Oostenrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Onvoorstelbaar dat jullie geen Range Charge doen?! Ik doe dat al binnen NL als ik >200km moet.

Een range charge tijdens een roadtrip is tijdsverspilling als het niet per se noodzakelijk is.
Het duurt immers even lang om van 0% naar 80% te laden (40 minuten) als het resterende stuk van 80% naar 100% te laden (ook 40 minuten).
Een range charge voorafgaand aan een roadtrip heeft wel zin uiteraard.
 
Een range charge tijdens een roadtrip is tijdsverspilling als het niet per se noodzakelijk is.
Het duurt immers even lang om van 0% naar 80% te laden (40 minuten) als het resterende stuk van 80% naar 100% te laden (ook 40 minuten).
Een range charge voorafgaand aan een roadtrip heeft wel zin uiteraard.
Inderdaad!

Alleen daarom al is een 100kWh accu fijn om te hebben, dan is je normal charge zo'n 85kWh bruikbare energie waar je met een SC ook nog eens snel kan komen.
 
Een range charge tijdens een roadtrip is tijdsverspilling als het niet per se noodzakelijk is.
Het duurt immers even lang om van 0% naar 80% te laden (40 minuten) als het resterende stuk van 80% naar 100% te laden (ook 40 minuten).
Een range charge voorafgaand aan een roadtrip heeft wel zin uiteraard.

Ik heb op de terugweg alleen het absolute noodzakelijke geladen, getuige de foto's :). Ik denk trouwens niet dat je 80% haalt in 40 minuten, zal een beetje meer zijn met 108kW. Kan niet wachten tot we met 150kW kunnen laden, hoewel ik me af vraag hoe goed dat voor de batterij is. Hij maakt nu echt al een teringherrie tijdens het laden, waarschijnlijk omdat hij het pack moet koelen.

Een keer wel een beetje in de problemen gekomen toen we nog 10km moeten met 0 range, toen ineens het laatste gedeelte erg tegenviel met het verbruik. We gingen van 20km typical range met 20 te rijden km zo naar 0 en 10. Dat is best eng want je ziet helemaal niet hoeveel energie je echt nog tot je beschikking hebt. Ik heb toen 60-70 op de autobahn gereden (er was niemand), ruitenwissers uit (het regende), muziek uit, climate uit en met samengeknepen billen.
 
Een range charge tijdens een roadtrip is tijdsverspilling als het niet per se noodzakelijk is.
Het duurt immers even lang om van 0% naar 80% te laden (40 minuten) als het resterende stuk van 80% naar 100% te laden (ook 40 minuten).
Een range charge voorafgaand aan een roadtrip heeft wel zin uiteraard.
Ander punt, ik schat, zonder te rekenen, dat 100 ipv 120 rijden minder tijd kost dan de range charge....
 
Wat een held! Wij zitten nu in Maagdeburg bij mijn inlaws, maar we zijn toch maar met de Peugeot 307CC van mijn vrouw gegaan, dus lekker op LPG. Ik had graag met de Tesla gereden, maar ik durfde het echt niet aan. En ik denk toch dat het de juiste beslissing was, zonde SuperChargers op de route. We zijn inclusief tussenstop zo'n 5 uur onderweg geweest voor 550km. Het was ook heerlijk om gewoon met 140...150km/u met het verkeer mee te kunne rijden. Met de Tesla denk ik dat we zeker 7 uur hadden moeten rijden en nog eens 3 uur hadden moeten laden.

Maar je hebt me geïnspireerd: De volgende keer ga ik het gewoon ook proberen! No guts, no glory!
 
Net aangekomen in Sankt Anton. Het was spannend maar heel goed te doen. Met hele gezin, volle bepakking en snowboarduitrusting. Een lekkend ventiel was eigenlijk de grootste angst, dus toch nog aardig wat benzinepompen gezien om ff lucht te tanken. Wel slecht weer (regen en sneeuw) en dat heeft denk ik echt veel invloed op het verbruik. In Duitsland geen Tesla gezien en toch aan 3 SC gestaan. Wel heel veel aanspraak. In Sankt Anton 1 paal ingebouwd door fossielen, gelukkig 1 bereikbaar.
 
Net aangekomen in Sankt Anton. Het was spannend maar heel goed te doen. Met hele gezin, volle bepakking en snowboarduitrusting. Een lekkend ventiel was eigenlijk de grootste angst, dus toch nog aardig wat benzinepompen gezien om ff lucht te tanken. Wel slecht weer (regen en sneeuw) en dat heeft denk ik echt veel invloed op het verbruik. In Duitsland geen Tesla gezien en toch aan 3 SC gestaan. Wel heel veel aanspraak. In Sankt Anton 1 paal ingebouwd door fossielen, gelukkig 1 bereikbaar.
Gaaf !! Wat is je route precies geweest vanuit NL?
 
Net aangekomen in Sankt Anton. Het was spannend maar heel goed te doen. Met hele gezin, volle bepakking en snowboarduitrusting. Een lekkend ventiel was eigenlijk de grootste angst, dus toch nog aardig wat benzinepompen gezien om ff lucht te tanken. Wel slecht weer (regen en sneeuw) en dat heeft denk ik echt veel invloed op het verbruik. In Duitsland geen Tesla gezien en toch aan 3 SC gestaan. Wel heel veel aanspraak. In Sankt Anton 1 paal ingebouwd door fossielen, gelukkig 1 bereikbaar.

Wij rijden volgende week grotendeels zelfde route vanaf Zevenaar (maar dan naar Davos). Zijn er nog zaken waar we rekening mee moeten houden, dingen die je niet had verwacht, afstanden tussen de SC's die te lang zijn voor een beetje snelheid etc. ? Maw - wat was er verder nog spannend (muv het ventiel -;) ?
 
Gaaf !! Wat is je route precies geweest vanuit NL?
Amsterdam-Zevenaar-Wilnsdorf-Bad Rappenau-Aichstetten-Sankt Anton

- - - Updated - - -

Wij rijden volgende week grotendeels zelfde route vanaf Zevenaar (maar dan naar Davos). Zijn er nog zaken waar we rekening mee moeten houden, dingen die je niet had verwacht, afstanden tussen de SC's die te lang zijn voor een beetje snelheid etc. ? Maw - wat was er verder nog spannend (muv het ventiel -;) ?
Het was spannend om aan de reis te beginnen, maar uiteindelijk viel het mee. Duitsland nodigt natuurlijk uit om hard te rijden, wij zijn telkens relatief langzaam begonnen 120 p/u en naarmate de SC dichterbij kwam en het ruim haalbaar leek snelheid opgevoerd. Laatste stuk was dan nog het spannendste, ruim 300 'getankt' in Aichstetten voor ruim 150 km to go. Maar berg op met sneeuw gaf typical op een gegeven moment langere tijd een korter bereik dan we nodig hadden. Maar schrik daar niet van, we hebben het ruim gehaald. Vandaag alleen mindere ervaring met SC in Sankt Anton, er. jij er twee. 1 bezet door fossielen en de ander blijkbaar defect. Voltage bouwde op maar ampère niet. Gebeld met Tesla en constateerde defect aan SC. Gevraagd of zij geparkeerde auto weg konden laten slepen. Nee dus, daar moest ik zelf de politie maar voor bellen. Gaande het gesprek begon het aantal ampère heel licht op te bouwen zodat ik toch nog wat kon laden. Overigens zat chargeportklepje vastgevroren, een plastic klantenkaarten of pasje kon ik gebruiken om het klepje los te breken.