@Flavio Ik geloof er niets van dat je een 3x16 A aansluiting hebt. Je bedoelt ongetwijfeld een 3x25 A aansluiting waarop, in het kader van gelijktijdigheid 16 A zekeringen (of automaten) gebruikt zijn. Let op dat een laadpaal zijn eigen zekeringautomaat en mogelijkerwijs zijn eigen (type B, duur! in het geval van gen 2 TWC) aardlek automaat moet krijgen. Sommige van de dubbele laadpalen gebruiken een dubbele (!), dus 2x een eigen zekeringsautomaat.
Loadbalancing gaat er dan voor zorgen dat je niet boven de 25 A per fase kunt afnemen, als je even mee rekent: 2 laadpalen, die ieder op 3x 16 A staan, zorgen dan voor samen 3x 32 A, dat is meer dan je aansluiting nog los van je huisverbruik. Het totaal afgenomen vermogen beperk je dan op de laadpaal (de rest van het huis kun je niet zo maar beperken) met loadbalancing.
Let op: veruit de meeste auto's laden niet met minder dan 6 A, het lijkt dan nodig om beide palen te loadbalancen anders laadt de 2e auto niet. Voor zover ik weet laat alleen Tesla laadstromen onder de 6 A toe (en dat is niet conform de specificaties van laders )
Loadbalancing gaat er dan voor zorgen dat je niet boven de 25 A per fase kunt afnemen, als je even mee rekent: 2 laadpalen, die ieder op 3x 16 A staan, zorgen dan voor samen 3x 32 A, dat is meer dan je aansluiting nog los van je huisverbruik. Het totaal afgenomen vermogen beperk je dan op de laadpaal (de rest van het huis kun je niet zo maar beperken) met loadbalancing.
Let op: veruit de meeste auto's laden niet met minder dan 6 A, het lijkt dan nodig om beide palen te loadbalancen anders laadt de 2e auto niet. Voor zover ik weet laat alleen Tesla laadstromen onder de 6 A toe (en dat is niet conform de specificaties van laders )