Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Update AP 2.5 naar AP 3.0: bevestigd!

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb twee weken terug in Rotterdam een Updates naar HW3 ingebracht via de app, gereserveerd voor vrijdag 10 april aanstaande. De dag erna zoals ook anderen de update naar 12.1 gekregen. Ook een e-mail waarin de afspraak bevestigd werd. Vandaag ontving ik Een SMS met een bevestiging van de afspraak en de mogelijkheid van een Uber voucher. Ook in Rotterdam gaat het dus door. Ik heb Model S van febr 2019.
 
  • Informative
Reactions: Sprins
Ik ben morgen aan de beurt in Duiven. Update naar 12.1 is inderdaad een voorteken / voorwaarde. Heb daar vandaag de service medewerker in Duiven over gesproken. Mijn update (alleen naar HW3) CSS en randen vorige maand al laten doen.
Upgrade duurt 1.5 -2 uur, dus geen loaner. Gok er echter niet op, heb vervangend vervoer besteld. €100,-
 
Ik ben morgen aan de beurt in Duiven. Update naar 12.1 is inderdaad een voorteken / voorwaarde. Heb daar vandaag de service medewerker in Duiven over gesproken. Mijn update (alleen naar HW3) CSS en randen vorige maand al laten doen.
Upgrade duurt 1.5 -2 uur, dus geen loaner. Gok er echter niet op, heb vervangend vervoer besteld. €100,-
Voorteken misschien wel, voorwaarde niet. Anders zou ik ook op 12.1 zitten en zat op 8.2 na de upgrade en nu op 8.3 (wacht met smart op 12.5 met dashcam-viewer!!)
 
Of je blijft gewoon in de leenauto daar wachten, zit je ook veilig als het een Model S of X is met de bioweapon defense mode. :D
Mijn loaner had niet eens adaptive cruise control, alleen maar old skool cruise control die gewoon achterop iemand rijdt als je niet op let. En ik maar zoeken naar de draaiknop waarmee ik de afstand kon vergroten, die zat er dus niet op :rolleyes:.

Dus bioweapon defense mode had-ie al helemaal niet.

Ook geen premium sound, DAB, autosteer en ga zo maar ff door. Dat mis je allemaal wel hoor als je dat eenmaal gewend bent.

Hij reed overigens prima voor een bak met 150k+ op de teller....

En einde dag kreeg ik een berichtje dat het allemaal wat langer had geduurd met de FSD upgrade en men nu pas het gele randen probleem op ging lossen dus dat de wagen vandaag niet meer klaar zou zijn. Morgen 10.00 uur ophalen, blij dat ik toch niet in de lobby heb gewacht...

Ik snap overigens niet dat ze het grote scherm niet gewoon vervangen door een refurbished scherm waar ze de ca. 3 uur durende UV behandeling ivm gele randen al in een eerder stadium verricht hebben. Mijn scherm kan dan weer naar de volgende eigenaar na UV behandeling. Het uit- en inbouwen van dat scherm duurt vast geen 3 uur. Had men overwogen werd gezegd, maar toch niet voor gekozen van hogerhand. Dat kan beter Elon!
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Firehuntah
Ik heb de afspraak ook gemaakt voor mijn MS uit september 2017. De afspraak wordt echter geannuleerd omdat mijn voertuig niet in aanmerking komt. Dat is jammer, want ik heb wel voor een paar duizend euro FSD gekocht. Weet iemand wanneer de voertuigen uit september 2017 in aanmerking komt voor die hardware update?
 
Ik heb de afspraak ook gemaakt voor mijn MS uit september 2017. De afspraak wordt echter geannuleerd omdat mijn voertuig niet in aanmerking komt. Dat is jammer, want ik heb wel voor een paar duizend euro FSD gekocht. Weet iemand wanneer de voertuigen uit september 2017 in aanmerking komt voor die hardware update?

Jij hebt een MCU1, daar is nog geen upgrade voor. Wel is er een MCU2 upgrade maar nog niet beschikbaar in Nederland.
 
Ik heb de afspraak ook gemaakt voor mijn MS uit september 2017. De afspraak wordt echter geannuleerd omdat mijn voertuig niet in aanmerking komt. Dat is jammer, want ik heb wel voor een paar duizend euro FSD gekocht. Weet iemand wanneer de voertuigen uit september 2017 in aanmerking komt voor die hardware update?

Jouw voertuig komt *nog* niet in aanmerking. Jij krijgt wel HW3, maar een kwartaal/half jaar later.

Ik zit in zelfde situatie (dec 2017) maar wacht op de mcu2 upgrade. Dan kan alles in één keer. Hoef ik ook geen afspraak voor gele randen in scherm (MC2 heeft nieuw scherm).
 
Ik heb de afspraak ook gemaakt voor mijn MS uit september 2017. De afspraak wordt echter geannuleerd omdat mijn voertuig niet in aanmerking komt. Dat is jammer, want ik heb wel voor een paar duizend euro FSD gekocht. Weet iemand wanneer de voertuigen uit september 2017 in aanmerking komt voor die hardware update?

Van de Tesla website (Full Self-Driving Computer Installations). Voor jou wordt het dus in ieder geval niet eerder dan mei.


Schermafbeelding 2020-04-08 om 14.58.49.png
 
In Duiven lukt het niet om mijn auto vandaag nog af te krijgen. Gelukkig heb ik direct vanochtend al vervangend vervoer mee gekregen.

Blijkbaar kost het allemaal toch iets meer tijd, of er wil iets niet helemaal meewerken.. Ik vermoed het laatste, want ik heb ik 5+ keer een melding gehad dat er een software update beschikbaar is, en iedere keer begint de installatie wel.
 
Vandaag is de upgrade bij mij uitgevoerd in Duiven. Ging prima, duurde in totaal 3 uur. Leuk de extra info in het scherm. Merk nog geen heel groot verschil met HW2.5. Wel leuk is dat hij zelf voorstelde om van baan te wisselen om de baan met kegels te vermijden.
 
Vandaag is de upgrade bij mij uitgevoerd in Duiven. Ging prima, duurde in totaal 3 uur. Leuk de extra info in het scherm. Merk nog geen heel groot verschil met HW2.5. Wel leuk is dat hij zelf voorstelde om van baan te wisselen om de baan met kegels te vermijden.
Heb mijn MS vandaag ook weer opgehaald in Duiven. Gele randen grote scherm zijn weg en de FSD 3.0 computer zit erin. Merk naast de extra visualisatie ook geen verschil. Moest wel m'n iPhone "vergeten" en weer opnieuw koppelen, wat nogal lang duurde (het vergeten dan), maar daarna zag ik al m'n contacten weer en de inhoud van m'n agenda. Reed toch weer naar huis met het gevoel van een "nieuwe" wagen.

20200408_081926820_iOS (2).jpg


Iemand overigens enig idee hoe je kan voorkomen dat als je een telefoongesprek van de Tesla terugzet naar je iPhone, of naar je Earpods deze niet telkens zomaar "terugspringt" naar je Tesla zolang je nog binnen bluetooth bereik van de wagen bent? Nogal storend...