Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Update AP 2.5 naar AP 3.0: bevestigd!

This site may earn commission on affiliate links.
Is nu de conclusie dat:
- de upgrade van MS en MX naar HW3 ook via mobiele service wordt gedaan;
- de upgrade van M3 alleen in een SeC wordt gedaan?

Ik heb een afspraak gemaakt voor mijn Model 3 via de app en die is na 3 werkdagen goedgekeurd. Moet wel gebeuren op een SeC zie ik. Het loont blijkbaar om zelf een afspraak te initiëren en niet te wachten tot je wordt gebeld.

Ik vind het trouwens niet zo erg om als beta tester te fungeren. Ben blij dat straks de hardware up to date is.
 
Zo ging het toch ook met die reserveringen? Het is nooit anders geweest. Ik heb een M3 van mei 2019, maar wacht rustig af want die nieuwe functies zijn nog onbruikbaar als ik het goed lees. Ook dat is nooit anders geweest: blijf af van de eerste exemplaren of het nou hardware of software is. Tenzij je graag Beta tester speelt natuurlijk.
Nu begint het dus te veranderen. 2020.36.10 stopt voor verkeerslichten oa, ook in nederland. Alleen met HW3.
 
Ze zijn vandaag begonnen en ze gaan er op basis van info van Tesla USA vanuit dat de retrofit anderhalf uur duurt.

Dat is mooi want ik heb donderdag een afspraak om 14.45 uur. Ik ga er van uit dat de medewerkers op tijd naar huis willen en dat ze voor eind van de middag toch wel klaar zullen zijn. Ik lees op Amerikaanse fora ook zoiets als 1,5 uur, dus dat zou wel kunnen kloppen.
 
Net om 10:30 een update gekregen dat ze mijn upgrade ingepland hebben VANDAAG om 13:00 in Den Haag.

Op zich wel handig dat veel meetings online gaan tegenwoordig, want daar zal ik gebruik van moeten maken. Hoop dat ik de andere wachtenden niet teveel stoor, want de wachtkamer in Den Haag is niet zo groot...

Verwachting 2 uur zeiden ze.
 
Hoe bizar, nou heb ik net dit bericht gepost en krijg ik een sms-je dat de afsrpaak niet via mobile service kan en dat de afsrpaak verzet is naar een SEC. Zal het dan echt gaan gebeuren?

Nadat mijn afspraak bij Amsterdam en Tilburg geannuleerd werden heb ik nu via mobile service geprobeerd. Nu bovenstaande bericht dat deze naar Amsterdam is doorgezet voor 7 oktober. Ben benieuwd of Amsterdam weer zonder opgave van reden gaat annuleren of dat nu goed gaat. Heb jij inmiddels een 0 factuur in je account?
 
Dat is lekker snel!

Op zich vreemd dat je niet bij SC Den Haag bent ingedeeld als je uit Voorburg komt. Ik zit daar nu en ben de enige.
Ja verbaast mij ook. Ik ben nota bene bij SeC Den Haag geweest om de afspraak te maken, en zij hebben me in Moordrecht laten uitvoeren...

Overigens gaan je camera's ook weer kalibreren onderweg en krijg je niet de meest recente navigatie en software mee. Dus snel aan de wifi...
 
  • Informative
Reactions: Woek
Ik had via de app ook maar een HW3 upgrade ingeschoten voor de mobiele service. In opmerkingen gemeld dat bekleding in achterwielkasten niet netjes zit en dat laadklep niet helemaal mooi sluit (kleine schoonheidsfoutjes vanaf levering 02/2019)

Zojuist gebeld, men knipt het in 2 delen:
  1. Volgende week woensdag mobiele service in Zaanstreek (op m'n werk)
  2. Op 8 oktober HW3 in Moordrecht (vanuit huis beter bereikbaar dan A'dam -> had men ook netjes overgenomen uit mijn opmerkingen incl. opgegeven voorkeur voor een donderdag :))
Voor het eerst contact met Tesla na levering.
Komt positief over! (daardoor misschien wel in verkeerde draadje/topic geplaatst ;))

Qua timing ook perfect. Met een HW ombouw in je dashboard ben ik eerlijk gezegd liever niet de eerste. Ik heb dit eerder vermeld en kreeg toen zelfs een duimpje omlaag terwijl ik netjes mede forum genoten voor laat gaan :rolleyes:.
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy
Even een samenvatting van mijn kant:

  • Uitvoering door SeC duurde bij mij iets minder dan 2 uur.
  • Camera's kalibreren weer, na 10 minuten snelweg voltooid. Grappig groeiend blauw cirkeltje rond stuurwiel icoon.
  • Software is niet actueel na upgrade. Kreeg nieuwe kaarten, 2 game updates (??), en 2020.36.11 update. Kost bij elkaar bijna 3 uur maar hoef je niet op te wachten natuurlijk. Thuis- of kantoor-wifi.
  • Bluetooth voor media/agenda/berichten deed het niet meer. Bluetooth voor ontgrendelen wel. Remedie was koppeling in Bluetooth menu (dus niet in vergrendelmenu) verwijderen, ook op telefoon en telefoon opnieuw opstarten. Dan nieuwe verbinding maken.
  • Na reset door alle menu's lopen en visualisatie en stoplicht sliders aan zetten.
  • Daarna verbazen over hoeveel stoplichten de auto ziet, al staan ze bijna recht boven je. Ping, het is groen :).
  • Snelheid instellen op actuele snelheid werkt goed, ook na vergeten einde 30 bordjes...:eek:

Have fun!
 
Tussenupdate van mij: Na 3.5 uur wachten kreeg ik te horen dat ik een loaner mee kreeg. De software installeerde niet goed. Komt heeeel slecht uit en een beetje teleurgesteld, maar komt vast goed.

Zijn er anderen die in Den Haag hun upgrade hebben laten uitvoeren? Ik krijg de indruk dat ik het proefkonijn was...
 
Tussenupdate van mij: Na 3.5 uur wachten kreeg ik te horen dat ik een loaner mee kreeg. De software installeerde niet goed. Komt heeeel slecht uit en een beetje teleurgesteld, maar komt vast goed.

Zijn er anderen die in Den Haag hun upgrade hebben laten uitvoeren? Ik krijg de indruk dat ik het proefkonijn was...

Volgens mij waren er ook in andere SeCs wisselende resultaten. Iets met cloud, validatie, netwerk, versies.

Altijd weer die IT-ers...
 
  • Like
Reactions: Woek