Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Update AP 2.5 naar AP 3.0: bevestigd!

This site may earn commission on affiliate links.
Geheel mee eens. Zelf ook een auto uit 2019 (september) en rij nog steeds rond met HW2.5. Dat terwijl ik wel betaald heb voor de FSD upgrade.

Ook na een aantal aanvragen om de computer te vervangen krijg ik telkens hetzelfde bericht: "Is nog niet beschikbaar voor uw VIN nummer."

Hoop dat ze toch een keer mij een bericht sturen dat het mogelijk is, maar tot op heden geen geluk....

Zijn er genoeg van begin 2019 Model3 die geen oproep hebben gehad nog, September is nog vrij laat en ook apart dat je in een september 2019 nog een 2.5 computer hebt. Volgens mij hebben ze toen na eind april/mei hele tijd 3.0 gedaan en na de zomer nog een batch SR's met 2.5 gedaan (oude voorraad opmaken?).

Maar mensen met S en X wachten al veel langer he.. dus..
 
Geheel mee eens. Zelf ook een auto uit 2019 (september) en rij nog steeds rond met HW2.5. Dat terwijl ik wel betaald heb voor de FSD upgrade.

Ook na een aantal aanvragen om de computer te vervangen krijg ik telkens hetzelfde bericht: "Is nog niet beschikbaar voor uw VIN nummer."

Hoop dat ze toch een keer mij een bericht sturen dat het mogelijk is, maar tot op heden geen geluk....
Het duurde mij ook te lang (maart 2019 model 3). Ik heb vorig weekend een service aanvraag ingediend en het lijkt er vooralsnog op dat maandag een ranger de HW3 bij mij thuis (in de model 3 uiteraard) komt installeren. Hopelijk komt iedereen dit jaar aan de beurt.
 
Vorige week de upgrade van 2.5 naar 3 aangevraagd via de app. Gisteren een upgrade gehad via de mobiele service. De monteur is van 08.30u tot 12.30u bezig geweest. Het was voor hem de eerste keer :). Computer zit erg ver weg in het voetencompartiment en deze is gekoeld via het centrale koelsysteem. Maar uiteindelijk prima te doen als mobiele service. Firmware update kost erg veel tijd (bijna 1,5 uur).
 
  • Informative
Reactions: Unit106
Vorige week de upgrade van 2.5 naar 3 aangevraagd via de app. Gisteren een upgrade gehad via de mobiele service. De monteur is van 08.30u tot 12.30u bezig geweest. Het was voor hem de eerste keer :). Computer zit erg ver weg in het voetencompartiment en deze is gekoeld via het centrale koelsysteem. Maar uiteindelijk prima te doen als mobiele service. Firmware update kost erg veel tijd (bijna 1,5 uur).
Goed om te horen. Scheelt weer een ritje en lekker thuis wachten/werken.
 
Is de MCU op jou verzoek of was het een verplichting vanuit Tesla?

Mijn Tesla S van (levering) aug 2017 is vandaag upgraded met HW3 en MCU2.
Geen tuner nog (voorjaar 2021 wellicht).

Ik heb gewoon zelf een service verzoek ingediend met deze upgrades.

Van pro-actieve communicatie vanuit Tesla zelf + FIFO-behandeling verwacht ik niet heel veel.
Dat bleek vandaag ook weer bij de ervaringen van het service bezoek vandaag :rolleyes:.

Wel weer een pluim voor bereidwilligheid en inzet om problemen op te lossen.
Maar man, man, wat moet dat af en toe frustrerend voor de medewerkers zijn om voor Tesla te werken.
 
Is de MCU op jou verzoek of was het een verplichting vanuit Tesla?
Mijn verzoek. Goede ervaring met de ombouw vandaag in Eindhoven. Gebracht om 08:30 en om 13:30 klaar. Alle instellingen keurig teruggezet. Alleen telefoon opnieuw moeten koppelen en thuis aan de WiFi. Kalibreren cameras duurde ca. 15 minuten. Thuis kon ik meteen nieuwe firmware downloaden. Zeer blij met de zeer responsieve MCU2. Heb idee dat schermen schermen scherper zijn - maar dat zal ik me wel inbeelden. Onder de indruk van de visualisaties. Kortom: erg blij mee.
 
  • Helpful
Reactions: nico180
Ik heb nu een paar maanden HW3 in combinatie met MCU1 (Model X/2017). De auto is na de HW3 upgrade er niet stabieler op geworden. Regelmatig crashed de MCU en is ongeveer 5-10 minuten zwart. Ook Voice control werkt amper en de navigatie neemt minuten voor een zoekactie. Webbrowser was al onbruikbaar. Volgens Tesla heb een corrupte USB, foute website in mijn browser, mag ik niet spotify premium koppelen en is API gebruik af te raden.

Als ik de berichten zo lees had ik beter een MCU2 kunnen bestellen, dan had ik ook HW3 gehad. Vermoedelijk met minder problemen.

Zijn er meer mensen die met MCU1 / HW3 rijden (S/X)? Bij jullie wel stabiel?
 
Ik heb nu een paar maanden HW3 in combinatie met MCU1 (Model X/2017). De auto is na de HW3 upgrade er niet stabieler op geworden. Regelmatig crashed de MCU en is ongeveer 5-10 minuten zwart. Ook Voice control werkt amper en de navigatie neemt minuten voor een zoekactie. Webbrowser was al onbruikbaar. Volgens Tesla heb een corrupte USB, foute website in mijn browser, mag ik niet spotify premium koppelen en is API gebruik af te raden.

Als ik de berichten zo lees had ik beter een MCU2 kunnen bestellen, dan had ik ook HW3 gehad. Vermoedelijk met minder problemen.

Zijn er meer mensen die met MCU1 / HW3 rijden (S/X)? Bij jullie wel stabiel?

Hier hetzelfde, alle problemen die jij omschrijft zijn bij mij ook aan de orde.
 
Hier exact hetzelfde probleem met mcu 1 icm ap 3.0. Mijn MS is vrij vroeg deze zomer van ap 2.5 naar 3.0 gegaan. Meerdere keren vervelende crashes of niet kunnen wegrijden bij tesla gemeld, met timestamps van zeer vervelende situaties. Krijg je doodleuk te horen dat je niet moet inloggen in spotify en je usb devices moet ontkoppelen. Maar zelfs dan speelt het probleem nog. Afgelopen week een ranger op bezoek gehad, die draait dan een installatie script opnieuw en dan zingen we het weer een aantal weken uit. Echt tenenkrommend dat Tesla niet onderkend dat het probleem voortkomt uit combinatie met de fsd computer en de klant zo laat doormodderen.
 
Wat me nog het meeste irriteert zijn de gestandaardiseerde SMS'jes:

SMS1:
Beste heer xxx, Zou u voor ons nog een aantal dingen kunnen proberen? Het probleem met het zwarte scherm/functie uitval blijkt vaak te worden veroorzaakt door de volgende zaken: 1) welke website staat er geopend in de browser (een auto refresh site als buienradar of flitsmeister o.i.d. blijft informatie binnenhalen op de achtergrond) Ons advies is om de webbrowser bij geen gebruik op bijv. Google te zetten. 2) Gebruikt u het spotify account van Tesla? Uw eigen account geldt tevens als auto refresh. 3) Het gebruik van Apps die gekoppeld zijn aan uw Tesla buiten de Tesla App om. 4) een corrupte USB die aangesloten is. Ook vernemen wij graag of een soft reset dan werkt (scroll wieltjes op het stuur 10 sec ingedrukt houden). Mocht dit niet van toepassing zijn ontvangen wij graag de datum en tijdstip dat het scherm zwart bleef via een reactie. Houd er rekening mee dat de data/tijdstippen niet ouder mogen zijn dan 7 dagen. Met vriendelijke groet, L - Tesla Service

SMS2:
Beste heer xxx, Bedankt voor uw terugkoppeling. Zou u voor ons nog een aantal dingen kunnen proberen? Het probleem met het zwarte scherm/functie uitval blijkt vaak te worden veroorzaakt door de volgende zaken: Gebruikt u het spotify account van Tesla? Uw eigen account geldt tevens als auto refresh. Onze suggestie zou zijn deze (tijdelijk) uit te loggen om dit uit te sluiten 3) Het gebruik van Apps die gekoppeld zijn aan uw Tesla buiten de Tesla App om, (tijdelijk) uit te loggen/verwijderen om dit uit te sluiten. 4) een corrupte USB die aangesloten is.

Ook vernemen wij graag of een soft reset dan werkt (scroll wieltjes op het stuur 10 sec ingedrukt houden). Mocht dit geen verandering bieden vernemen wij graag een aantal datum/tijdstippen dat de klacht zich alsnog voordoet met de voorgestelde suggesties toegepast. Met vriendelijke groet, L - Tesla Service

SMS3:
Zou u voor ons een aantal dingen kunnen proberen? 1) welke website staat er geopend in de browser (een auto refresh site als buienradar of flits meister o.i.d. blijft informatie binnenhalen op de achtergrond) Ons advies is om de webbrowser bij geen gebruik op bijv. Google te zetten. 2) Gebruikt u het spotify account van Tesla? Uw eigen account geldt mogelijk ook als auto refresh. 3) Het gebruik van Apps die gekoppeld zijn aan uw Tesla buiten de Tesla App om. 4) een CORRUPTE USB/SSD die aangesloten is. 5) Wis waar mogelijk de recente navigatie bestemmingen en trips. Mocht dit niet van toepassing zijn ontvangen wij graag de datum en tijdstip via een reactie. Dan kunnen wij van afstand kijken waar dit mee te maken heeft. Houd er rekening mee dat de data/tijdstippen niet ouder mogen zijn dan 7 dagen. Vriendelijke groet, T - Tesla service


SMS4:
We gaan op afstand een onderzoek doen, hier voor vragen wij het volgende: 1) welke website staat er geopend in de browser (een auto refresh site als buienradar of flits meister o.i.d. blijft informatie binnenhalen op de achtergrond) Ons advies is om de webbrowser bij geen gebruik op bijv. Google te zetten. 2) Gebruikt u het spotify account van Tesla? Uw eigen account geldt mogelijk ook als auto refresh. 3) Het gebruik van Apps die gekoppeld zijn aan uw Tesla buiten de Tesla App om. 4) een CORRUPTE USB/SSD die aangesloten is. 5) Wis waar mogelijk de recente navigatie bestemmingen en trips. Mocht dit niet van toepassing zijn ontvangen wij graag de datum en tijdstip via een reactie. Dan kunnen wij van afstand kijken waar dit mee te maken heeft. Houd er rekening mee dat de data/tijdstippen niet ouder mogen zijn dan 7 dagen. Vriendelijke groet, T - Tesla service

Net of je met een bot aan het communiceren bent...
 
Alleen op te lossen door MCU2 te kopen. Zeker doen.

Het zou een beetje raar zijn dat ik nu met HW3 alleen maar de auto weer stabiel(er) kan krijgen door ook MCU2 te kopen. Dan zou ik voor mijn gevoel 5000 euro kwijt zijn zodat ik kan gamen in de auto en Netflix kan kijken. Ik heb de auto nu 3 jaar en het gevoel bekruipt me dat als ik de auto na 5 jaar inruil zelfs de bij aankoop aangekochte EAP (Summon, Navigate on Autopilot) nog steeds beta zijn. En dus bijna niet te gebruiken zijn.

Op zich geeft dat niks, software is wel vaker voor 99% af, maar dat de upgrades mijn auto nu instabieler maken vindt ik wel zorgwekkend.
 
Ik ben het echt aan het overwegen geloof me!
Eerst wacht ik tot de tuner upgrade ook beschikbaar is.

Zolang de MCU1 het houdt....

Ik kreeg meer en meer problemen met m'n MCU. Dat deed mij besluiten nu maar de entertainment upgrade te doen.

Voor AP/FSD experience hoef je een upgrade nog niet te doen.
Ik voorzie ook niet zo snel de nieuwe FSD uitrol buiten USA.

Voor tuner zou ik weer niet per se wachten. TuneIn biedt goed alternatief voor 'reguliere' radio zenders.
En eerder in forum zag ik voorbijkomen dat inbouw relatief eenvoudig is van de FM tuner. Kort bezoekje van een ranger zal volstaan.

Eerder had ik aangegeven dat de achteruitrijd-cam erg donker was.
Ik moet hier op terugkomen. Na de software upgrade (vlak na inbouw MCU2) lijkt dit issue opgelost.

Nu nog wachten op nieuwe kaart update. Maar da's meer voor kopje FSD.
 
  • Informative
Reactions: Dim70
Zolang de MCU1 het houdt....

Ik kreeg meer en meer problemen met m'n MCU. Dat deed mij besluiten nu maar de entertainment upgrade te doen.

Voor AP/FSD experience hoef je een upgrade nog niet te doen.
Ik voorzie ook niet zo snel de nieuwe FSD uitrol buiten USA.

Voor tuner zou ik weer niet per se wachten. TuneIn biedt goed alternatief voor 'reguliere' radio zenders.
En eerder in forum zag ik voorbijkomen dat inbouw relatief eenvoudig is van de FM tuner. Kort bezoekje van een ranger zal volstaan.

Eerder had ik aangegeven dat de achteruitrijd-cam erg donker was.
Ik moet hier op terugkomen. Na de software upgrade (vlak na inbouw MCU2) lijkt dit issue opgelost.

Nu nog wachten op nieuwe kaart update. Maar da's meer voor kopje FSD.

Ik heb nog 22k km fabrieksgarantie, dus als de MCU1 gaat crashen dan is dat maar even zo en zie ik dan wel even verder.
Denk sowieso dat ik dit draadje goed blijf volgen en de ervaringen van anderen opdoe.
 
Alleen op te lossen door MCU2 te kopen. Zeker doen.

Niet met je eens. Als MCU1 eigenaar heb ik FSD aangeschaft. Tesla komt er later achter dat ze met AP 2.5 geen FSD kunnen leveren, daarom krijgen de gebruikers van een te oude AP een upgrade naar AP 3.0. Tot zover het goede nieuws. Vervolgens werkt je MCU1 zeer buggy / laggy. De basis functionaliteit van je auto werkt slecht. Het is beschamend dat Tesla dit probleem niet onderkend maar met wat lapmiddeltjes de klant aan het lijntje aan het houden is. Natuurlijk kan ik weer de portemonnee trekken en de upgrade naar MCU2 kopen, maar het zou Tesla sieren door de problemen te erkennen en op zijn minst iets van coulance naar de eigenaren van een MCU1 zouden kunnen geven. Tesla kiest ervoor om dat niet te doen.

En voor de mensen die roepen bij merk X of merk Y had je (vul probleem hier in). Bij mijn ICE had ik inderdaad geen OTA updates en betaalde ik niet vooraf voor functionaliteit die wellicht ooit in de toekomst geleverd zou gaan worden. Bij mijn ICE wilde ik op den duur een nieuwe auto omdat je bepaalde functionaliteit niet had en een nieuw product wel. Het gekochte product bleef tenminste wel gewoon as designed werken. Bij Tesla is het andersom; men belooft allerlei functies die ervoor zorgen dat basis functionaliteit niet meer werkt (Pin 2 Drive, Spotify, navigeren, wegvallen geluid, wegvallen beeld.).