Niet met je eens. Als MCU1 eigenaar heb ik FSD aangeschaft. Tesla komt er later achter dat ze met AP 2.5 geen FSD kunnen leveren, daarom krijgen de gebruikers van een te oude AP een upgrade naar AP 3.0. Tot zover het goede nieuws. Vervolgens werkt je MCU1 zeer buggy / laggy. De basis functionaliteit van je auto werkt slecht. Het is beschamend dat Tesla dit probleem niet onderkend maar met wat lapmiddeltjes de klant aan het lijntje aan het houden is. Natuurlijk kan ik weer de portemonnee trekken en de upgrade naar MCU2 kopen, maar het zou Tesla sieren door de problemen te erkennen en op zijn minst iets van coulance naar de eigenaren van een MCU1 zouden kunnen geven. Tesla kiest ervoor om dat niet te doen.
En voor de mensen die roepen bij merk X of merk Y had je (vul probleem hier in). Bij mijn ICE had ik inderdaad geen OTA updates en betaalde ik niet vooraf voor functionaliteit die wellicht ooit in de toekomst geleverd zou gaan worden. Bij mijn ICE wilde ik op den duur een nieuwe auto omdat je bepaalde functionaliteit niet had en een nieuw product wel. Het gekochte product bleef tenminste wel gewoon as designed werken. Bij Tesla is het andersom; men belooft allerlei functies die ervoor zorgen dat basis functionaliteit niet meer werkt (Pin 2 Drive, Spotify, navigeren, wegvallen geluid, wegvallen beeld.).