Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Update voor hw2 auto's

This site may earn commission on affiliate links.
Zojuist een update berichtje gehad en de MX is nu aan het updaten. Ben benieuwd vanmiddag als ik weer naar huis ga.
IMG_5321.JPG
IMG_5322.JPG
 

Attachments

  • IMG_5323.JPG
    IMG_5323.JPG
    64 KB · Views: 33
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Voor de statistieken, ik kreeg de Tesla uitgeleverd met een oude versie zonder AP, 2.44 of zo. Dus misschien dat dit de supersnelle update veroorzaakte. Ga zometeen eens een rondje in de nieuwe aanwinst, de paar kilometers gisteren (ik woon vlakbij Tesla) gaf hij geen AP beschikbaar, ik denk dat er eerst gecalibreerd moet worden.
Toch geweldig die AP2 updates, krijg je om de paar weken weer iets nieuws aan functionaliteit.
Maar dan moet het wel je eerste Tesla zijn, anders is het inhalen tot wat je al had.
weet iemand waarom dit dan niet naar andere rijders gaat? Dat is toch niet model specifiek?
 
Update: TACC is prima, soms wat laat met remmen bij tussenvoegende auto's maar verder echt super. AP werkte vanochtend bij vertrek opeens (68 km tellerstand) en vandaag verschillende stukken op binnenwegen kunnen rijden onder AP2. Redelijk rechte wegen gaan prima, scherpe bochten is nog moeilijk.

Overigens zag in de "Vehicle" tab van Settings (?) onderin de melding learning...

Benieuwd of dat op het neurale net sloeg....

 
Inmiddels heb ik de update ook binnen. Na ongeveer 50km camera calibratie zie ik de lijnen van de weg in het scherm. Activeren van TACC of AP lukt nog niet. Ik krijg een melding dat de AP niet geactiveerd kan worden op de weg waarop ik rijdt. Ben benieuwd of dit morgen (met daglicht?!?) wellicht beter is...
 
De auto parking lukt me niet echt. Ik krijg niet de "P" in mijn scherm als ik doe wat de release notes melden. Op de terugweg van A'dam naar R'dam op de TACC minder onverwachte rem acties dan normaal bij matrix borden over de weg en viaducten, maar ik heb wel sterk het vermoeden dat de auto op TACC nu een stuk grotere afstand houdt tot de auto die voor mij rijdt. AS op lokale wegen werkt wel maar ik ben niet zeker van de toepasbaarheid van de limitatie van 50km/u: in steden doe je het niet gauw (rotondes etc.) en op provinciale wegen ga je geen 50 rijden waar je 80 mag.....
 
Inmiddels heb ik de update ook binnen. Na ongeveer 50km camera calibratie zie ik de lijnen van de weg in het scherm. Activeren van TACC of AP lukt nog niet. Ik krijg een melding dat de AP niet geactiveerd kan worden op de weg waarop ik rijdt. Ben benieuwd of dit morgen (met daglicht?!?) wellicht beter is...

Had ik ook. Ik ben met de wagen terug naar Tesla geweest om dit op te lossen. Ze hebben iets aangepast aan de voorste radar en camera. Het was ongeveer 30 min werk. Werkt je gewone CC?
 
Die van mij heeft in de ochtend ook vaak problemen met niet kunnen activeren. Na 30 minuten rijden en even een kop koffie halen bij de 'benzinepomp' doet hij het weer wel. In de avond naar huis doet hij het soms direct maar soms ook weer pas na 30 minuten. Zou dit ook op te lossen zijn door even langs Tesla te rijden? Zou wel heel fijn zijn als het direct werkt.
 
Die van mij heeft in de ochtend ook vaak problemen met niet kunnen activeren. Na 30 minuten rijden en even een kop koffie halen bij de 'benzinepomp' doet hij het weer wel. In de avond naar huis doet hij het soms direct maar soms ook weer pas na 30 minuten. Zou dit ook op te lossen zijn door even langs Tesla te rijden? Zou wel heel fijn zijn als het direct werkt.

Vreemd, bij mij laat hij direct de beschikbaarheid van Autopilot zien, maar ik rij dan wel op een goed belijnde weg en minder dan 50 km/u. Boven de 50 laat het geen autopilot zien, alleen TACC.
 
Ik heb mijn Tesla sinds vrijdag en vannacht heb ik de eerste update uit laten voeren naar 17.7.2. Ik heb echter helemaal geen beschikbaarheid van Autopilot of TACC. Wanneer ik het aan probeer te zetten krijg ik de melding dat het niet beschikbaar is. Als ik dit topic lees vrees ik dat ik langs een Tesla Service Center moet. Ik heb ook ergens iets gelezen over de kalibratie van de camera's en sensoren, ik heb er echter al meer dan 500 km op zitten.
 
Nee, ook die werkt niet. Bij jou wel?

Voor de kalibratie niet maar nu ik bij Tesla langs geweest ben werk alles zoals het moet. Ik snap de frustratie wel bij sommige, je hebt pas een nieuwe wagen en je moet er al mee terug naar de "garage". Die van mij was 2 weken oud en ik moet meer dan 100km voor de dichts bijzijnde garage. Maar de terug rit is des te leuker met de nieuwe dingen die je weer kan testen :). Ik kan al niet meer zonder TACC.
 
Ik heb mijn Tesla sinds vrijdag en vannacht heb ik de eerste update uit laten voeren naar 17.7.2. Ik heb echter helemaal geen beschikbaarheid van Autopilot of TACC. Wanneer ik het aan probeer te zetten krijg ik de melding dat het niet beschikbaar is. Als ik dit topic lees vrees ik dat ik langs een Tesla Service Center moet. Ik heb ook ergens iets gelezen over de kalibratie van de camera's en sensoren, ik heb er echter al meer dan 500 km op zitten.

Exact hetzelfde bij mij.... Vrijdag afgehaald, maandag software update uitgevoerd na telefoontje met Tesla support maar daarna nog steeds geen verbetering. Tesla support zag nog steeds berichten in de log dat de camera's niet juist gekalibreerd waren. Ondertussen ook bijna 500km gereden.
Morgen afspraak in SeC Aartselaar voor kalibratie...