Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Update voor hw2 auto's

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag ook terug geweest naar Tesla voor calibratie. Daarna werkte het goed, maar we zijn nu een paar uur verder en de TACC doet het nog wel, de Autosteer is niet meer beschikbaar. Één keer terug gaan vind ik prima, maar het is 60km enkele reis, dus ik hoop dat ze dit op afstand op kunnen lossen...
 
Mijn model S met versie 17.7.2 vindt het heel erg geinig om, als er een afrit op de snelweg komt, deze afrit op te sturen i.p.v. in de doorgaande rijbaan te blijven.
Ja, het zijn echte clowntjes die Tesla's. Ik moet eerlijk zeggen: zojuist van Spijkenisse naar A'dam gereden en voor het eerst niet 1x die onverwachte rem acties meegemaakt terwijl ik toch de gehele (snel)weg van op TACC gereden heb. Prima deze ochtend. (ik ben voorzichtig ;-))
 
Vandaag een plekje gezocht voor de Park Assist uit te proberen, en het werkt. Zolang er een auto voor de parkeerplek staat. Staat er geen auto, bijvoorbeeld als de eerste parkeerplek vooraan de straat staat werkt het niet. Gewoon een constatering.
Wat er aan de Autosteer opviel op de "nieuwe" A4 tussen Den Haag en Schiedam is dat hij de A4 niet als snelweg ziet, maar als lokale weg waardoor de Autosteer tot 50km/u werkt, en niet tot 80km/u. Stond vandaag een file dus goed kunnen testen. Op dit stuk "kijkt" de Autosteer dus naar het navigatie systeem wat deze weg nog steeds niet herkent. Ik weet niet of dit altijd het geval is.
 
Vandaag een plekje gezocht voor de Park Assist uit te proberen, en het werkt. Zolang er een auto voor de parkeerplek staat. Staat er geen auto, bijvoorbeeld als de eerste parkeerplek vooraan de straat staat werkt het niet. Gewoon een constatering.
Wat er aan de Autosteer opviel op de "nieuwe" A4 tussen Den Haag en Schiedam is dat hij de A4 niet als snelweg ziet, maar als lokale weg waardoor de Autosteer tot 50km/u werkt, en niet tot 80km/u. Stond vandaag een file dus goed kunnen testen. Op dit stuk "kijkt" de Autosteer dus naar het navigatie systeem wat deze weg nog steeds niet herkent. Ik weet niet of dit altijd het geval is.

Ja, dat is al vaker langsgekomen helaas. De kaarten lopen nogal achter. Hopelijk komt daar snel verandering aan met 8.1.
 
Vandaag een plekje gezocht voor de Park Assist uit te proberen, en het werkt. Zolang er een auto voor de parkeerplek staat. Staat er geen auto, bijvoorbeeld als de eerste parkeerplek vooraan de straat staat werkt het niet. Gewoon een constatering.
Wat er aan de Autosteer opviel op de "nieuwe" A4 tussen Den Haag en Schiedam is dat hij de A4 niet als snelweg ziet, maar als lokale weg waardoor de Autosteer tot 50km/u werkt, en niet tot 80km/u. Stond vandaag een file dus goed kunnen testen. Op dit stuk "kijkt" de Autosteer dus naar het navigatie systeem wat deze weg nog steeds niet herkent. Ik weet niet of dit altijd het geval is.
Bekend probleem. Die van mij gaat daar lekker in de remmen.
 
Vanochtend firmware 17.7.2 ontvangen en goed kunnen testen. Op lokale wegen tot 50 km/h lijkt de autopilot prima te werken. Op snelwegen op de rechterbaan stuurt hij bij nagenoeg iedere uitvoegstrook ook naar rechts en is ingrijpen noodzakelijk. Op de linkerbaan neemt hij positie in iets rechts van het midden van de rijstrook. Bij het inhalen zit je dan behoorlijk dicht op de auto rechts van je. Zeker bij het inhalen van vrachtwagen zou links van het midden natuurlijker zijn.

Het lijkt erop dat met autopilot alleen de wegmarkering leidend is en de positie van de weggebruikers links (en rechts) geen invloed hebben. Ik denk dat daar een grote verbetering valt te halen als de camera's aan de zijkant ook worden gebruikt.
 
Vanochtend firmware 17.7.2 ontvangen en goed kunnen testen. Op lokale wegen tot 50 km/h lijkt de autopilot prima te werken. Op snelwegen op de rechterbaan stuurt hij bij nagenoeg iedere uitvoegstrook ook naar rechts en is ingrijpen noodzakelijk. Op de linkerbaan neemt hij positie in iets rechts van het midden van de rijstrook. Bij het inhalen zit je dan behoorlijk dicht op de auto rechts van je. Zeker bij het inhalen van vrachtwagen zou links van het midden natuurlijker zijn.

Het lijkt erop dat met autopilot alleen de wegmarkering leidend is en de positie van de weggebruikers links (en rechts) geen invloed hebben. Ik denk dat daar een grote verbetering valt te halen als de camera's aan de zijkant ook worden gebruikt.
Ik heb dezelfde ervaringen
 
Vanochtend firmware 17.7.2 ontvangen en goed kunnen testen. Op lokale wegen tot 50 km/h lijkt de autopilot prima te werken. Op snelwegen op de rechterbaan stuurt hij bij nagenoeg iedere uitvoegstrook ook naar rechts en is ingrijpen noodzakelijk. Op de linkerbaan neemt hij positie in iets rechts van het midden van de rijstrook. Bij het inhalen zit je dan behoorlijk dicht op de auto rechts van je. Zeker bij het inhalen van vrachtwagen zou links van het midden natuurlijker zijn.

Het lijkt erop dat met autopilot alleen de wegmarkering leidend is en de positie van de weggebruikers links (en rechts) geen invloed hebben. Ik denk dat daar een grote verbetering valt te halen als de camera's aan de zijkant ook worden gebruikt.

Mijn ervaring op lokale wegen is dat bochten nogal ruim genomen worden, waardoor ik soms over de middenlijn ga bij een bocht naar rechts en in de goot kom bij een bocht naar links... Ik heb nog geen bocht langs een verhoogde middenberm durven nemen, uit schrik dat hij ertegen zal rijden.
 
Ik heb de radar laten calibreren waarna de AP functie aan het werk ging. Op zich werkt dat zoals ook jullie ervaren.
Alleen zwabbert de auto - op het scherm tussen de blauwe lijntjes, maar ook op de weg. Zit dit er bij jullie ook nog in ?
Heb de laatst beschikbare release.