You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vandaag toch weer twee nieuwe dingen mbt TACC:Ik ga niet iedere dag een update geven over hetzelfde ;-) maar op de terugweg extra goed opgelet op het gedrag van andere auto's die de rijbaan opkwamen of er vanaf kwamen en het is duidelijk dat het zichzelf nog moet calibreren of finetunen: soms ziet hij een auto die al op de andere rijbaan zit nog 2-3 secondes voor hij uit mijn display verdwijnt, andersom ziet hij een auto die van de linker of rechter rijbaan komt pas als hij al voor de helft van zijn autobreedte op "mijn" rijbaan is, en soms pas als hij al voor 2/3 van zijn autobreedte op mijn rijbaan is. Ik kan mij voorstellen dat bij het meer binnenkomen van gebruiker data hij nauwkeuriger wordt. Idealiter zou zowel de rechter als de linker rijbaan meegenomen moeten worden in de reactie van de afstand behouden (dus remmen als een auto net voor je langs jouw rijbaan op komt - afsnijden). Nu is het systeem gewoon te laat met ingrijpen, maar de bestuurder moet natuurlijk gewoon zelf alert blijven.
Ik vraag mij wel af hoe Tesla aan voldoende gebruikers data komt mbt tot autosteer bij deze maximum snelheid van 70 km/u waarbij je momenteel autosteer kunt gebruiken. Het is te hopen dat het merendeel van de kilometers die we maken niet file rijden is ;-).
Wat ik niet kon proberen is de forward collision warning. Wat ik ook probeerde, ik kreeg geen waarschuwing terwijl ik in een aantal situaties kwam waarbij op zeker een aanrijding had plaatsgevonden als ik niet hard geremd had. Ik heb hem ingesteld op Early warning. Iemand wel ervaringen hiermee?
Dat is precies de melding die ik sinds de update zondag kreeg...vandaag na bezoekje SeC opgelostdit is wat ik vanavond in beeld kreeg
Top! Aankomend weekend komt er een update die oa het calibreren fixtVandaag bij SeC Amsterdam geweest: camera's gecalibreerd en nu doet zowel de tacc als de autosteer het (stond file op de a9 dus kon hem gelijk even proberen). Top service van tesla en onder het wachten met 4 andere wachtende tesla liefhebbers gepraat...dus de tijd ging snel
Vandaag bij SeC Amsterdam geweest: camera's gecalibreerd en nu doet zowel de tacc als de autosteer het (stond file op de a9 dus kon hem gelijk even proberen). Top service van tesla en onder het wachten met 4 andere wachtende tesla liefhebbers gepraat...dus de tijd ging snel
Soms krijg ik dezelfde melding bij het aanzetten van de auto. Het is niet consequent, het gebeurt niet altijd namelijk. Een reset van het scherm biedt ook geen oplossing. Als je de auto afsluit en uitzet en daarna en even later weer aanzet dan is het wel weer normaal. Het lijkt een bug te zijn, hoewel je over het algemeen dan verwacht dat het consequent zou optreden.dit is wat ik vanavond in beeld kreeg
Soms krijg ik dezelfde melding bij het aanzetten van de auto. Het is niet consequent, het gebeurt niet altijd namelijk. Een reset van het scherm biedt ook geen oplossing. Als je de auto afsluit en uitzet en daarna en even later weer aanzet dan is het wel weer normaal. Het lijkt een bug te zijn, hoewel je over het algemeen dan verwacht dat het consequent zou optreden.
Ja, het is in mijn geval alleen bij het aanzetten van de auto dat het gebeurt. Als het werkt, dan werkt nu ook alles. Regelmatig de Foreward Collision Warning (maar alleen als ik hem op Early zet), TACC en vanmorgen onderweg van Rotterdam naar Utrecht ook Autosteering in de file. Hopelijk zal een een van de komende software updates weer eea verbeterd worden, zoals ze al hebben aangekondigd voor het auto-calibreren en het "waggelen" wat ik ook zie.ik heb het ook nog steeds af en toe, hoewel ik daarna wel keer met autosteer heb kunnen rijden
Vandaag even wakker geschud toen de tacc op een 50km weg in een vrij scherpe bocht ineens 'schrok' van een tegenligger (die dan inderdaad 'recht' voor je is) en vol in de remmen ging....om een fractie van een seconde later weer door te rijden.
Vandaag weer regelmatig dit soort hele korte harde rem acties bij de matrix borden over de weg van en naar Utrecht (vanuit Spijkenisse). De auto ziet dat blijkbaar heel even als een gevaar. Over een kilometer of 8 file gereden op de AP(2) en dat gaat toch wel weer erg soepeltjes. Maar nog steeds zo dat een plotseling van links of rechts invoegende auto niet gezien wordt en ik zelf hard moest remmen. Hij ziet de auto pas wanneer die voor meer dan zijn auto breedte op mijn rijbaan zit en dat is dus gewoon te laat. Als je zelf niet remt zit die auto gewoon tegen de aan. AP1 auto's geven wel verkeer op de linker - en rechterbaan aan (en maakt onderscheid in auto's, vrachtauto's, motoren en voetgangers) in tegenstelling tot AP2 auto's. Dat is tot daaraan toe, maar het zou wel fijn zijn als hij ook zou reageren op auto's die voor je invoegen. Daar zou de nieuwe AI chip wel toe in staat moeten zijn. Jazeker, ik weet dat het een beta versie is, maar toch. Het zal uiteindelijk wel goed komen, en nu ik het weet hou ik daar extra rekening mee, maar die plotselinge rem acties blijft toch iedere keer weer schrikken.Dat is inderdaad een nogal vervelende situatie (gelukkig komt het volgens mij niet zo vaak voor). Hier zou meer samenwerking tussen radar en camera echt kunnen helpen, want ook op Autopilot kan dit voorkomen.
We hebben wel een witte L op een blauw bordje gehad hier in Nederland, maar dat was voor motoren en dat is alweer een poosje geleden dat ik daarmee gereden heb binnen de gemeente grenzen. Zowat in het zwart/wit tv tijdperk ;-).duidelijk nog een leerling-chauffeur, die AP2.0
Misschien veiliger dat jullie (met AP2.0) achteraan een blauwe L aanbrengen ?
(kennen jullie dat in Nederland ook ?)