Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Upgrade 85 naar 90

This site may earn commission on affiliate links.
Hoe sneller ze het voor elkaar krijgen hoe meer mensen er over zullen stappen. Ik verwacht niet alleen dat de capaciteit flink zal toenemen maar ook de laadsnelheid flink zal afnemen. Hoe? Geen idee, da's een vraag die je aan de engineers moet stellen. Maar ik wil het graag, en snel!:rolleyes:

Er zullen vast een hoop mensen zijn die wachten op een grotere range maar de hoeveelheid mensen die wachten op betaalbare elektrische auto's met een range vergelijkbaar met de model s is tig keer zo groot. Daar zal denk ik ook de meeste winst voor Tesla uiteindelijk zitten in absolute zin.

Bij de model 3 zal het meest effectief gebruik worden gemaakt van de beperkte batterijcapaciteit die er is. Er zullen de meeste elektrische km per KWh mee worden behaald en de grootste CO2 besparing mee worden gerealiseerd. Dat is uiteindelijk toch het doel van Tesla, zoveel mogelijk mensen in een elektrische auto krijgen.

Ik hoop en kan me dus voorstellen dat een grotere range voor de model S/X weinig prioriteit zal krijgen van Tesla en dat de focus zal liggen op 't goedkoper maken van auto's met een voor veel mensen goed werkbare range. Waarschijnlijk gebeurd 't uiteindelijk allebei wel.
 
Ik hoop en kan me dus voorstellen dat een grotere range voor de model S/X weinig prioriteit zal krijgen van Tesla en dat de focus zal liggen op 't goedkoper maken van auto's met een voor veel mensen goed werkbare range. Waarschijnlijk gebeurd 't uiteindelijk allebei wel.

Mee eens, voor Tesla is de kostprijs per kWh het belangrijkste en dit samen met de energiedichtheid (volume en gewicht). Daarnaast is er de productiecapaciteit aan cellen. Tesla kan meer marge maken door 2 wagens te verkopen met een kleinere batterij dan 1 wagen met een hele grote batterij.

De 90 kWh batterij is er gekomen voor de Model X gezien die 10% meer verbruikt en men de range ongeveer gelijk wil houden (anders zou het als een achteruitgang kunnen omschreven worden). De introductie van de 70 modellen is ook niet geheel toevallig. Voor veel mensen volstaat die range blijkbaar en is de extra kost voor een 85 kWh batterij niet overtuigend genoeg.

Volgens mij zal Tesla vooral de concurrentie in de gaten houden en die altijd een stap voor willen zijn. Als er dus wagens met een grotere range op de markt komen zal Tesla ook het nodige doen om die de wind uit de zeilen te nemen.
 
Hoe sneller ze het voor elkaar krijgen hoe meer mensen er over zullen stappen. Ik verwacht niet alleen dat de capaciteit flink zal toenemen maar ook de laadsnelheid flink zal afnemen. Hoe? Geen idee, da's een vraag die je aan de engineers moet stellen. Maar ik wil het graag, en snel!:rolleyes:
Ehhh... laadsnelheid zal afnemen...? :confused: Of dat de laadtijd gaat afnemen en dus de laadsnelheid gaat toenemen...? :wink: