Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Upgrade P85D?

This site may earn commission on affiliate links.
Jan, kan dat nu ook al met de versie 9.12?
Ik heb het nog niet uitgetest, aangezien er een melding kwam dat het 35 min. zou duren vooraleer de batterij opgewarmd is! Volgens mij is iedereen dan al lang thuis. :eek:
image.jpg
 
Nee, je hebt 2.9.40 nodig maar die wordt tot op heden nog niet op grote schaal verspreid. De impact is ongeveer 0,1s sneller tot 100.
Ander aspect waar men niet zoveel bij stilstaat is dat met de Launch Mode je eigenlijk altijd op de snelste manier vertrekt. Als je zelf van 0 af het ga-pedaal intrapt kan het wel eens zo zijn dat je varieert in je reactiesnelheid waardoor je niet keer op keer dezelfde snelste tijden weet neer te zetten.
 
Op 24 december ben ik opgebeld door iemand van Tesla Tilburg. Of ik nog interesse had in de Ludicrous upgrade, die uiteindelijk 6050 Euro zou kosten (BTW in ?). Een 90kWh batterij zou 27.000 Euro (en wat kleingeld) kosten. Voor dat laatste heb ik gepast.

Nog iemand opgebeld?

Ik heb doorgegeven dat ik nog altijd interesse heb, echter dat ik eerst en vooral een proefrit wil doen. Ik heb namelijk al 1 keer een kat in een zak gekocht, geen tweede keer dus. Mijn P85D is besteld in november 2014, en met de gegevens die toen beschikbaar waren zou de P85D aanzienlijk sneller zijn dan de 85D en ongeveer 300PK meer vermogen hebben. We weten nu allemaal dat daar niets van aan is. Tevens zou ik een gratis vermogen upgrade krijgen, na validatie door Tesla. Die upgrade kost dus nu blijkbaar 6050 Euro.

Eigenlijk vind ik dat voor alle P85D eigenaars van het eerste uur, lees diegene die hun bestelbon tekenden vooraleer de juiste gegevens op de website stonden, die upgrade gratis zou moeten zijn. Hierover heb ik ook al verschillende mails naar Aartselaar en de US verzonden. Nooit enig antwoord over gekregen, niet positief, niet negatief.

Verder een sublieme auto hoor, ben super tevreden. Alleen had ik graag gekregen waar ik voor betaald heb.
Zijn er eigenlijk nog P85D eigenaars in België die er zo over denken?
 
Eigenlijk vind ik dat voor alle P85D eigenaars van het eerste uur, lees diegene die hun bestelbon tekenden vooraleer de juiste gegevens op de website stonden, die upgrade gratis zou moeten zijn. Hierover heb ik ook al verschillende mails naar Aartselaar en de US verzonden. Nooit enig antwoord over gekregen, niet positief, niet negatief.

Join the club! ;-)


Tevens zou ik een gratis vermogen upgrade krijgen, na validatie door Tesla.

Wat bedoel je daarmee? Is dat niet het zelfde als de ludicrous upgrade?
 
Op 24 december ben ik opgebeld door iemand van Tesla Tilburg. Of ik nog interesse had in de Ludicrous upgrade, die uiteindelijk 6050 Euro zou kosten (BTW in ?). Een 90kWh batterij zou 27.000 Euro (en wat kleingeld) kosten. Voor dat laatste heb ik gepast.

Nog iemand opgebeld?

Ik heb doorgegeven dat ik nog altijd interesse heb, echter dat ik eerst en vooral een proefrit wil doen. Ik heb namelijk al 1 keer een kat in een zak gekocht, geen tweede keer dus. Mijn P85D is besteld in november 2014, en met de gegevens die toen beschikbaar waren zou de P85D aanzienlijk sneller zijn dan de 85D en ongeveer 300PK meer vermogen hebben. We weten nu allemaal dat daar niets van aan is. Tevens zou ik een gratis vermogen upgrade krijgen, na validatie door Tesla. Die upgrade kost dus nu blijkbaar 6050 Euro.

Eigenlijk vind ik dat voor alle P85D eigenaars van het eerste uur, lees diegene die hun bestelbon tekenden vooraleer de juiste gegevens op de website stonden, die upgrade gratis zou moeten zijn. Hierover heb ik ook al verschillende mails naar Aartselaar en de US verzonden. Nooit enig antwoord over gekregen, niet positief, niet negatief.

Verder een sublieme auto hoor, ben super tevreden. Alleen had ik graag gekregen waar ik voor betaald heb.
Zijn er eigenlijk nog P85D eigenaars in België die er zo over denken?

Helemaal mee eens.
 
Wat bedoel je daarmee? Is dat niet het zelfde als de ludicrous upgrade?

Nadat de eerste wagens werden uitgeleverd eind 2014 / begin 2015 stond er op de Tesla website dat er een upgrade zou komen die de volledige power van de P85D zou ontsluiten en dat op een manier die nog niemand buiten Tesla had gezien. Ook na de kleine verbetering van 0,1 seconde bleef die tekst staan.

Op basis van wat er daarna allemaal is gebeurd, is de inschatting dat Tesla bij het testen van die upgrade tot de vaststelling is gekomen dat de bestaande zekering een te grote kans had om door te branden en de contacten van de contactors om te versmelten. Het risico op problemen was te groot met de bestaande hardware. Dikke pech... En zo zijn we snel na de release van Insane bij Ludicrous aanbeland die een hardware upgrade vereist op niveau van de batterij. Die upgrade is tijdsintensief en relatief "gevaarlijk" zodat het logistiek geen fluitje van een cent is om hem uit te voeren. Vandaar dat ze er ons voor willen laten betalen. Ik heb daar mixed feelings over gezien de kostprijs van de wagen en wat in het begin werd gecommuniceerd over wat we konden verwachten.
 
Jan heeft dat perfect omschreven.

Ik vind dat Tesla zijn beloften moet nakomen. We spreken hier toch over een auto die evenveel kost als een Mercedes S klasse.
En we hebben allemaal 20.000 Euro extra betaald voor de P versie.
De Ludicrous upgrade moet gewoon gratis geïnstalleerd worden op alle P85D's besteld voor de lanceerdatum van de Ludicrous mode.

Tesla heeft eigenlijk veel geluk dat het zoveel fanboys heeft. Niemand wil of durft Tesla echt aan te pakken. Geen enkel ander merk zou hiermee weg komen. Er zijn enkelingen die wat brommen op dit en andere forums en/of al eens een mailtje sturen naar Tesla. Echter er is geen gezamenlijke aanpak en dat maakt het voor Tesla makkelijk om gewoon niet te reageren.

Zou het niet beter zijn om allemaal samen een vertegenwoordiger aan te duiden die dit probleem direct met Tesla gaat bespreken. Maar dan in naam van iedereen en niet alleen van zichzelf. Dat zou ik stap 1 noemen. Mogelijke volgende stappen zijn de pers erbij betrekken en juridische stappen. Echter ik hoop dat het nooit zover moet komen en dat Tesla dit op een normale manier oplost.

Dan moeten we natuurlijk wel een vertegenwoordiger kiezen en een voldoende lange lijst maken van P85D eigenaars die hierover eensgezind zijn.
 
...
Tesla heeft eigenlijk veel geluk dat het zoveel fanboys heeft. Niemand wil of durft Tesla echt aan te pakken. Geen enkel ander merk zou hiermee weg komen.
....
Hoewel ik sympathie heb voor de P85D eigenaren van het eerste uur, hoop ik ook dat het niet tot een langslepend juridisch conflict komt. Dat gun ik beide partijen niet.

...
Zou het niet beter zijn om allemaal samen een vertegenwoordiger aan te duiden die dit probleem direct met Tesla gaat bespreken. Maar dan in naam van iedereen en niet alleen van zichzelf. Dat zou ik stap 1 noemen. Mogelijke volgende stappen zijn de pers erbij betrekken en juridische stappen. Echter ik hoop dat het nooit zover moet komen en dat Tesla dit op een normale manier oplost.

Dan moeten we natuurlijk wel een vertegenwoordiger kiezen en een voldoende lange lijst maken van P85D eigenaars die hierover eensgezind zijn.
Daar zijn ze in Scandinavië al mee bezig. Eerst verzameld, 1 front gemaakt en getracht in de minne te schikken. Helaas is dat niet gelukt. De volgende logische stap is een rechtsgang.
 
Daar zijn ze in Scandinavië al mee bezig. Eerst verzameld, 1 front gemaakt en getracht in de minne te schikken. Helaas is dat niet gelukt. De volgende logische stap is een rechtsgang.

Inderdaad, in Noorwegen hebben bijna 200 eigenaren zich verzameld om via hun Noors ombudsman systeem een formele reactie te krijgen van Tesla.
Die is dan 3 weken geleden gekomen. Volgens Tesla is alles normaal, niets aan de hand.
Ben benieuwd of de groep in Noorwegen de moed gaat vinden om aan een juridisch gevecht te beginnen.
Is het dat waard? Voor mij niet, maar dat betekent niet dat dit een omgekeerde bladzijde is...

Bij de lancering van Ludicrous mode heeft Tesla het trouwens opnieuw gedaan maar er zijn blijkbaar veel minder P90D eigenaren die hun ongenoegen kenbaar maken over het feit dat de wagen niet de geclaimde 1/4 mijl tijd haalt.
 
Ik volg het verhaal in Noorwegen, net zoals het verhaal van de brief over dit onderwerp die in de US naar Tesla is verzonden, en het Deense initiatief. Echter het is niet omdat men in andere landen actie onderneemt, dat wij hier in België en Nederland niets moeten doen. Hoe meer zielen hoe meer vreugde niet. Belgen zijn over het algemeen veel te braaf ivm dit soort zaken.

Dat Tesla in Noorwegen zegt dat alles normaal is, dat is onbegrijpelijk. Ik vind dat ik bij de aankoop verkeerde informatie heb gekregen en dat de beloofde upgrades nooit geleverd zijn. Moest ik de juiste informatie hebben gekregen had ik een 85D gekocht en 20000 Euro uitgespaard. Die was dan nu even snel geweest als mijn collega zijn P85 Classic.

Ik hoop ook dat het nooit tot een juridisch conflict komt.

Tesla moet eerst en vooral het probleem erkennen en dan mogelijke oplossingen aanbieden. Eentje zou kunnen zijn een gratis Ludicrous upgrade, of een gedeeltelijke refund, of een tegoed bon voor onderhoud, of een zeer goede overnameprijs bij aankoop van bv. een X, mogelijkheden genoeg.

Over dit soort van dingen zouden we dus samen met Tesla moeten kunnen spreken. Ik herhaal mijn oproep nog eens. Stuur me eventueel een PM hierover.

(Nu klinkt dit wel allemaal negatief, echter ik herhaal nog eens dat ik heel tevreden ben met deze auto.)