Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Je zou het toch heel vriendelijk kunnen vragen? Bekvechten is echt niet nodig.
Paul, in principe heb je natuurlijk helemaal gelijk.
Maar de reactie van degene die je het vraagt ligt bepaald niet altijd in de categorie "vriendelijk antwoord".
Ik heb in ieder geval wel eens een reactie gehad waar de honden geen brood van lusten.
Motiveert niet erg om het nog eens te vragen.
 
Op de terug weg afgelopen woensdag probeerde een Nederlander zijn ID4 aan de Tesla charger te leggen (Metz). Vriendelijk uitgelegd dat dit niet ging werken. Z’n navigatie had m er naar toegestuurd vertelde hij.

Verteld dat er 100 meter verderop een aantal IONITY stalls stonden die wel zouden werken en dat die waarschijnlijk in z’n navigatie stond ipv de Tesla stalls.

Tof te horen dat er ook op de VW navigatie gewoon roadtrips te plannen zijn via de diverse laadpunten.
 
Ik heb m'n telepeage token ook binnen. Nu las ik ergens in een post dat sommige ruiten 't signaal blokkeren. Hoe is de ervaring hier met een model 3? En waar hebben jullie 'm op de ruit geplakt? Ergens naast de spiegel? Of in een hoek? Los op 't dashboard?

Zoals in de handleiding staat beschreven: rechts naast de spiegel. En dat werkt perfect.

Voor die paar keer per jaar plakken wij hem er niet op. Zodra we bij het tolpoortje komen houdt de bijrijder het apparaat even tegen de voorruit en 'piep' we mogen door. En dan gaat het kastje weer in het zakje.
 
Voor die paar keer per jaar plakken wij hem er niet op. Zodra we bij het tolpoortje komen houdt de bijrijder het apparaat even tegen de voorruit en 'piep' we mogen door. En dan gaat het kastje weer in het zakje.
Grappig, dat vastplakken heb ik juist wel gedaan. Alles om in de winter op de A16 maar het vakantiegevoel vast te houden ;)
 
Dat gele houdertje was een splinter in mijn oog. Die heb ik er gelukkig af kunnen wippen. Volgend jaar maar war dubbelzijdig tape ertussen.
Haha, ik snap je: vind dat gele ding zowel van binnen- als van buitenaf ook niet fraai. Toen ik recent weer met een schone voorruit begon, deed het al pijn om daar direct weer de Franse en Duitse milieustickers op te moeten plakken....
 
  • Like
Reactions: OttoR and TM3LR
Haha, ik snap je: vind dat gele ding zowel van binnen- als van buitenaf ook niet fraai. Toen ik recent weer met een schone voorruit begon, deed het al pijn om daar direct weer de Franse en Duitse milieustickers op te moeten plakken....
Ik vind m'n beide milieu stickers juist wel leuk. Zeker als je daarmee in Milaan gewoon lekker de milieu-zone in mag ;). En een sticker meer of minder maakt ook niet meer uit naast de tol-badge en de vignetten voor Oostenrijk & Zwitserland.
 
Zou toch fijn zijn als dát Europees geharmoniseerd zou kunnen worden. Tol vignetten, badges & milieistickers.

Als we nou iets zouden hebben op basis waarvan je door heel Europa de eigenschappen van de auto zou kunnen bepalen....
Eens. Ik vind de tolbadge Frankrijk/Spanje/Portugal/Italië dus ook al een mooi initiatief. Voor de rest moet je denk ik op Volt stemmen...
 
Maar het is natuurlijk te zot voor woorden. Op basis van het kenteken kan er al een hoop informatie gedeeld worden.

(e.g. Amsterdam handhaaft op basis hiervan de milieuzone)

Nu ligt dat qua privacy wat gevoeliger in Duitsland en wellicht ook nog wel in Frankrijk waar men het liefst nog met een cheque afrekent.

Maar als heel EU27 nu hetzelfde signaal accepteert dan zou je die dingen gewoon netjes in de spiegelunit kunnen inbouwen en van stroom laten voorzien door de auto.
 
  • Like
Reactions: PieterH
Wat zijn hier de ervaringen met autopilot op de tolwegen in de rechterbaan? Mijn X maakte een lichte slingerbeweging als de rechter streep bestond uit een lange streep met dan een onderbreking ertussen. Ik kreeg het gevoel dat hij bij de onderbreking iets naar rechts stuurde en vervolgens weer naar het midden van de rijstrook. In een middenbaan of in de linkerbaan geen probleem maar de rechterbaan was niet comfortabel.
 
Wat zijn hier de ervaringen met autopilot op de tolwegen in de rechterbaan? Mijn X maakte een lichte slingerbeweging als de rechter streep bestond uit een lange streep met dan een onderbreking ertussen. Ik kreeg het gevoel dat hij bij de onderbreking iets naar rechts stuurde en vervolgens weer naar het midden van de rijstrook. In een middenbaan of in de linkerbaan geen probleem maar de rechterbaan was niet comfortabel.
Ik herken het ook niet, heb redelijk veel peage gereden deze zomer en redelijk veel rechts (jaja, had een vouwwagen erachter hangen, dus vandaar ;)). Lane assist bleef prima recht rijden.
 
Wat doe je rechts? :)

Nee, ik herken het probleem niet op de rechterbaan. Ik heb er vele kilometers gereden deze zomervakantie.
Ik reed op weekdagen en sommige stukken waren bijna leeg. En ik heb een aantal keren gehad dat mijn X mij vertelde dat ik onder de 115 km/uur moest rijden om de geplande Suc te halen. B.v. tussen Amiens en Caen heb je weinig extra laad mogelijkheden behalve Rouen maar dan moet je de stad door volgens mij.
Ik reed met een fietsenrek dus meestal ongeveer 120 km/uur om nog redelijk bereik te houden zonder heel lang te moeten laden. :D

Is dat een AP2.0 probleem dan? Jullie hebben allebei AP3.
 
Is dat een AP2.0 probleem dan? Jullie hebben allebei AP3.

Geen idee, ik kan enkel zeggen dat ik het probleem niet ervaarde of in ieder geval niet heb gemerkt.
onder de 115 km/uur moest rijden om de geplande Suc te halen
Ja, dat zei de navigatie ook tegen mij en bleef gewoon 130 rijden tot de navigatie aangaf dat ik met -1% zou aankomen en ben toen 120 gaan rijden. Continu meldingen dat ik m'n bestemming niet ging halen maar kwam met een paar procent aan.
 
Geen idee, ik kan enkel zeggen dat ik het probleem niet ervaarde of in ieder geval niet heb gemerkt.

Ja, dat zei de navigatie ook tegen mij en bleef gewoon 130 rijden tot de navigatie aangaf dat ik met -1% zou aankomen en ben toen 120 gaan rijden. Continu meldingen dat ik m'n bestemming niet ging halen maar kwam met een paar procent aan.
Ik heb me er wel aan gehouden en bij Le Havre was de melding weg en met 12% aangekomen.
 
Wat zijn hier de ervaringen met autopilot op de tolwegen in de rechterbaan? Mijn X maakte een lichte slingerbeweging als de rechter streep bestond uit een lange streep met dan een onderbreking ertussen. Ik kreeg het gevoel dat hij bij de onderbreking iets naar rechts stuurde en vervolgens weer naar het midden van de rijstrook. In een middenbaan of in de linkerbaan geen probleem maar de rechterbaan was niet comfortabel.
Niet herkenbaar. Afgelopen zondag ben ik vanuit de Alpen naar huis gereden. Snelwegen ware praktisch leeg en heb 95+ procent op de autopilot gereden.

Super relaxed om zo rond te rijden!