ERvee
Active Member
Zekers, dan kun je door de ‘reserve telepeage’ poortjes. Vaak zonder stil te hoeven staan en eigenlijk nooit n rij ervoor. 1 factuur ipv allemaal losse bonnetjes, vooral zakelijk handig.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tijd geleden dat ik in FR ben geweest. Meer dan 10 jaar denk ik
Binnenkort (eind aug, begin sept) doe ik een rondje NL -> AU - > FR -> NL. Wel verdeelt over 14 dagen.
Maar wil ik zo'n automatisch telepeage-unit-ding-geval? Ze kosten niet veel, maar hoe snel gaat het afrekenen tegenwoordig met bijv. een CC aan de tolpoortjes?
op de italiaanse autostrada kun je best hard door de poortjes heb ik geleerd van italianenIk heb zo'n Mango helemaal boven in mijn voorraam van mijn X geplakt morgen maar eens kijken of ik hard moet remmen voor de slagboom.
Tsja, ik zweer er bij. Het is ieder half jaar weer even peentjes zweten bij de eerste tolpoort ('doettie het nog?') maar daarna zorgeloos doortuffen. Nooit meer dan 1 iemand voor mij gehad, in tegenstelling tot de normale tolpoortjes waarvan 2 of meer auto's voor je staan. Het fijne van dit automatische ding is dat de banen vaak helemaal links of helemaal rechts gesitueerd zijn. Na het passeren van het poortje geef je een dot stroom en je rijdt helemaal vrij.Tijd geleden dat ik in FR ben geweest. Meer dan 10 jaar denk ik
Binnenkort (eind aug, begin sept) doe ik een rondje NL -> AU - > FR -> NL. Wel verdeelt over 14 dagen.
Maar wil ik zo'n automatisch telepeage-unit-ding-geval? Ze kosten niet veel, maar hoe snel gaat het afrekenen tegenwoordig met bijv. een CC aan de tolpoortjes?
Yep. Die van mij doet t ook al 6 jaar en gaat ie ook keurig t zakje in na de vakantie(s). ANWB kan de batterij testen idd. Maar niet zeggen hoe vol ie nog is. Bij zwakke batterij ruilen ze m om voor je. Kost wel n week of 3 heb ik begrepen. Dus ruim op tijd voor vertrek even doen.je kan het appareil bij de ANWB laten testen. Die van mij had 7 jaar in het zakje gezeten en deed het nog.
Twee auto’s is ook mijn ervaring. Voor twee ritten per jaar echt een first world problem. Kiezen voor de creditcard poort en dan duurt het 30 seconden en dat zonder dichtgeknepen billen.in tegenstelling tot de normale tolpoortjes waarvan 2 of meer auto's voor je staan.
Sowieso een ontzettend first world problem, daar ben ik het helemaal mee eens. Ik heb er nog meer trouwens, wil je die ook horen?Twee auto’s is ook mijn ervaring. Voor twee ritten per jaar echt een first world problem. Kiezen voor de creditcard poort en dan duurt het 30 seconden en dat zonder dichtgeknepen billen.
zojuist terug uit Frankrijk en Italie. 2 weken rond gereden aldaar, 10 tallen keren door de peage heen gegaan. En dat doe ik al jaren met zo'n kasje. Heerlijk.... is zeker z'n geld waard. Ook eeg leuk met 40 ipv 30 door de "reserve' heen rijden. Dan raak je de slagboom 'net' niet. Mijn gezin vindt dit super akelig. Maar de slagboom is goed gepolsterd en kan ook nog eens naar achteren wegklappen. Dus schade loop je niet op (mocht de slagboom weigeren) Het kastje weigert geen dienst. Bij mij doet die het al 4 jaar. Ik bewaar hem wel braaf in het bijgeleverde zakje..Tijd geleden dat ik in FR ben geweest. Meer dan 10 jaar denk ik
Binnenkort (eind aug, begin sept) doe ik een rondje NL -> AU - > FR -> NL. Wel verdeelt over 14 dagen.
Maar wil ik zo'n automatisch telepeage-unit-ding-geval? Ze kosten niet veel, maar hoe snel gaat het afrekenen tegenwoordig met bijv. een CC aan de tolpoortjes?
Ik kan je uit ervaring vertellen dat er toch wat uit te polijsten krassen op de motorkap van mijn Navara zaten toen de slagboom alsnog besliste van net voor m’n neus naar beneden te gaan. Kastje piepte bij mij, maar verleende doorgang aan de auto net voor me. Mijn vertrouwen om daar op of boven de snelheidslimiet voorbij te rijden is alvast verdwenen.zojuist terug uit Frankrijk en Italie. 2 weken rond gereden aldaar, 10 tallen keren door de peage heen gegaan. En dat doe ik al jaren met zo'n kasje. Heerlijk.... is zeker z'n geld waard. Ook eeg leuk met 40 ipv 30 door de "reserve' heen rijden. Dan raak je de slagboom 'net' niet. Mijn gezin vindt dit super akelig. Maar de slagboom is goed gepolsterd en kan ook nog eens naar achteren wegklappen. Dus schade loop je niet op (mocht de slagboom weigeren) Het kastje weigert geen dienst. Bij mij doet die het al 4 jaar. Ik bewaar hem wel braaf in het bijgeleverde zakje..
ANWB badge is 2,50 extra per maand dat je een rekening krijgt.Dit is mijn eerste vakantie met badge en het is super. Of het tijdwinst oplevert hangt af van de dag. Reis je op zwartezaterdag dan zeker! Op de wintersport ook wel trouwens met de standaard vakanties.
Maar het is vooral comfort. Niet meer uit je raam hangen en gedoe.
Wat mij verbaasd is dat zeer veel Fransen geen badge hebben. Het is 2 EUR per maand extra. Per jaar volgens mij zelfs minder. Waarom zou je als Fransoos niet met een badge rijden?
Misschien doen ze dat ook wel want volgens mij heeft bijna elk poortje standaard ook ondersteuning voor badges.
Vooral ook omdat de SuC van de snelweg ligt en dus vereist dat je door de poortjes gaat. Iets wat niet nodig is met een dieseltje
Hè, wacht even...Zo maar 10 minuten teruggewonnen!
Doordat je 10 minuten sneller dor de tolpoort gaat, kom je eerder aan bij de SUC, kan daardoor wel voorkomen dat je bij de SUC even moet wachten op een plekANWB badge is 2,50 extra per maand dat je een rekening krijgt.
Net ook in Italië lange rijen voor de slagbomen en wij met de badge lachend er langs. Zo maar 10 minuten teruggewonnen!