Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Daar ben ik ook bang voor. Ik heb inmiddels toezegging dat ik mag laden aan een standaard 220V buitenstond contact, anders kan ik steeds 45 min rijden baar Beaune if Macon te tuffen. Zie iig een 22kw laadpunt op 10km, maar ja... dat schiet ook niet zo op
 
Ik was in november in de champagne streek en zag dat sommige champagne huizen wel al laders hebben voor Tesla's (dat is wat ze DeC noemen neem ik aan? Ik ben niet mee met de technische termen;-)

Dus ik hoop dat ze dat langs de route de Bourgogne hier en daar ook hebben . Ik heb er geen probleem mee om een half uurtje te wachten bij een glaasje meursault of montrachet :)
 
Ik was in november in de champagne streek en zag dat sommige champagne huizen wel al laders hebben voor Tesla's (dat is wat ze DeC noemen neem ik aan? Ik ben niet mee met de technische termen;-)

Dus ik hoop dat ze dat langs de route de Bourgogne hier en daar ook hebben . Ik heb er geen probleem mee om een half uurtje te wachten bij een glaasje meursault of montrachet :)
Een half uurthe aan een Destination charger levert je maar 5 a10% lading op. Dat worden behoorlijk wat glaasjes als je wil volladen.
 
Is het nodig om een chademo stekker mee te nemen naar Frankrijk of is het tegenwoordig al zo goed geregeld dat we alleen de type 2 nodig hebben bij openbare laadpalen?
Ik zou een chademo adapter meenemen voor het geval je ergens kan snelladen. Chademo is 4 a 5x sneller dan type 2. Voor volladen met type 2 moet je ergens vele uren kunnen laden.
 
Ik was in november in de champagne streek en zag dat sommige champagne huizen wel al laders hebben voor Tesla's (dat is wat ze DeC noemen neem ik aan? Ik ben niet mee met de technische termen;-)

Dus ik hoop dat ze dat langs de route de Bourgogne hier en daar ook hebben . Ik heb er geen probleem mee om een half uurtje te wachten bij een glaasje meursault of montrachet :)
In de Cote d’or is het triest gesteld met laadpunten.
Chateau Meursault is wel een leuke aanrader voor een wijnproeverij/tour en ze hebben een Destination Charger
 
Je moet alleen hun wijnen niet kopen. Maar dat is mijn onbescheiden mening.

Inderdaad, I agree. Ik ben er twee jaar geleden geweest en enkele flessen gekocht (Clos du Domaine) en was geen topper. Maar op zich is Meursault wel een lekker wijntje (normaal gezien)
Ik heb dan wel weer een zeer goede Saint Aubin gekocht van 2014 (chassagne Montrachet) en ook enkele goeie andere flessen uit Chassagne-Montrachet .

Soit. Op een DeC moet ik dus niet echt rekenen. Dan echt alles op alles voor een goede aansluiting in het vakantiehuisje .
 
Inderdaad, I agree. Ik ben er twee jaar geleden geweest en enkele flessen gekocht (Clos du Domaine) en was geen topper. Maar op zich is Meursault wel een lekker wijntje (normaal gezien)
Ik heb dan wel weer een zeer goede Saint Aubin gekocht van 2014 (Montrachet) en ook enkele goeie andere flessen uit Montrachet .

Soit. Op een DeC moet ik dus niet echt rekenen. Dan echt alles op alles voor een goede aansluiting in het vakantiehuisje .
Een Montrachet uit Saint-Aubin is dan wel weer aardig uniek :-D
 
You got me there :)
Voor de taalpolitie : ik heb die Saint aubin gekocht in Montrachet in de cave municipal ginder :)
Dus bij deze rechtgezet lekkere Saint Aubin (gekocht in Montrachet) moest dat zijn. Niet in Saint Aubin zelf.

En nog meer voor de puriteinen: het was chassagne montrachet, niet een van de andere montrachet.

Fieeuw. Weer mooi weggekomen van die zestig zweepslagen op verdenking van bulshitterij ;-)
 
  • Funny
Reactions: Maarten
Zijn er menen met ervaringen in de burt vande Morvan? Ga daar een paar weken heen van de zomer, maar in de wijde omtrek is nauwelijks een laadpaal te bekennen. Ik hoop dat de UMC het op 220V gewoon doet, anders kan ik van m'n vrouw direct de Tesla inruilen voor een fossiel exemplaar.

Iemand ervaringen met de palen van Sieeen?

Vorige week met 11kW gratis geladen op het dorpsplein van Quarré-Les-Tombes.

11 Place de l'Église, 89630 Quarré-les-Tombes, France
Google Maps
 
  • Informative
Reactions: Faiz71
C16C1F7B-99D4-4E1A-AA36-A88C191CA160.png
Macon wordt uitgebreid naar 20 stallen. Opening gepland 5 juni
 
Ik zag gisteravond per toeval dat je met je NewMotion pas ook gebruik kan maken van de lader bij de Intermarché in Montivilliers, ligt net iets boven Le Havre. Kosten (volgens de website) nadanul, snelheid 22kW.