Zal me kort even voorstellen: heb sinds mei een model x white 75d en echt helemaal blij mee!
Nadat ik aandacht het hele Frankrijk forum heb doorgelezen wil ik graag mijn ervaring delen.
We zijn een roadtrip voor Frankrijk aan echt maken. Met een vouwwagen (Holtkamper Kyte). Nog geen doel, we kijken wel .
Vanuit breda zijn we met 90 kilometer per uur naar Blankenberge gereden. Verbruik rond de 183.
Op de camping kunnen laden rond de 6 km per uur. In Brugge de auto tijdens een stadswandeling even volgeladen met 11kwh. Ik gebruik trouwens new motion pas.
Volgende doel was Normandië (ongeveer 30 kilometer van honfleur en trouville. We kwamen er al snel achter dat het verhogen van de snelheid gepaard ging met significant verbruik van de mx. We gingen van 180 naar 370 mij 130
Routeplanners van tesla stuurde ons via een 1 stopper: sailly- flibeacourt (1.10 uur laden) maar als snel bleek dat dit niet haalbaar was. Omdat dit mijn eerste roadtrip was op save gespeeld en gewoon met 130 doorgereden wat heeft geresulteerd met een driestopper:
- Calais: langs de snelweg vlakbij de Kanaaltunnel. 6 stalles. Een erg saaie locatie. Wel een hotelletje verder niets te doen. We hebben hier ongeveer 40 minuten geladen. Omdat we een vouwwagen achter de auto hebben was het wel even spannend of het druk was bij de sucs. Dan zou ik elke keer moeten afkoppelen. Gelukkig was het rustig en kon ik de auto "breed" wegzetten. Vanzelfsprekend, als het drukker wordt koppel ik de vouwwagen af en laad ik normaal.
Tweede stop was bij sailly- flibeacourt. Bij aankomst stond pen er nog twee andere ms-en en heb daarom de vouwwagen tactischer weggezet. Al snel was ik de enige lader. Ze zijn hier de restauratie aan het verbouwen. Prima gegeten en de mx lekke vol geladen. (80%)
Tot slot nog even geladen bij Rouen - 8 stalles. Achteraf had ik beter was rustiger kunnen rijden. De suc ligt net aan de verkeerde kant van de stad en zijn door de hele stad geleid. Suc is wat lastig te vinden en bevindt zich in novotel achter slagboom. Niet heel snel geladen. De kinderen konden wel lekker in het bos spelen. Max speed 411 km/u.
Met 120 kilometer op de camping aangekomen. Ik dacht op de camping lekker door te kunnen laden mar dat bleek niet het geval. We staand op een boeren camping max 6 ampère. Spanningswiselingen te hoog. Om het uur stopte het laden. Kreeg er wel wat stress van. Temeer caen de dichtstbijzijnde suc was op dit uur rijden.
We zitten in de buurt van epaignes. New motion pas die geeft wel veel laders aan op 30 kilometer. Wel spannend, als de pas niet werkt heb ik nog maar 90 op te teller... gelukkig werken de palen in honefleur, trouwville meer dan prima. Leverancier MobiSDEC. Goedkoop zijn ze niet. 75 cent starttarief en 10 cent per minuut. Laadt wel met 65 kilometer per uur. (22kw). Van 38% - 100% kost volgens de app 25 euro. Prijzig maar hoefde geen parkeergeld te betalen a 2,50 per uur
. Ben er alleen nog niet aan uit of de laadsessie duurt totaal de auto vol is of totdat ik de stekker uit de paal haal. (Weet iemand dit? Heb na vijf dagen nog geen afrekening gehad). Op 5 kilometer van de camping staat ook een andere leverancier (siege27). Met new motion (en Eneco pas) kan ik hier niet laden. Zou met pin of credit card ook moeten werken ging helaas niet.
Kortom mijn samenvatting: met een SUC en new motion pas redt ik het tot nu toe perfect. Laden op de camping niet op rekenen. Goede backup scenario beschikbaar maar niet goedkoop. Of je moet locale Franse palen pakken. 10kw.