Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Dinsdag kiwhi pas besteld, nu in huis. Creatief met het adresformulier gewerkt en mail gestuurd naar support. Binnen 4 dagen in huis.
Iemand nog tips voor bestemmingen in Frankrijk?
spannend, had je ook naast de betaling van het pakket los de kaart besteld?
Ik heb woensdag besteld, geen antwoord op email gekregen. Heb ook creatief adres ingevuld als etranger 99999.
Heb nog week... Ook maar de juice genomen
 
Hoe krijgen jullie de juicepass besteld? Als ik via de app zo'n kaart bestel dan lijkt het of de bestelling OK is, maar ik krijg niks geleverd (ik zie ook niks afgeschreven worden, of ik het nu via paypal of via creditcard doe).

Is er iets speciaals wat ik moet doen om de bestelling voor elkaar te krijgen?
 
Hoe krijgen jullie de juicepass besteld? Als ik via de app zo'n kaart bestel dan lijkt het of de bestelling OK is, maar ik krijg niks geleverd (ik zie ook niks afgeschreven worden, of ik het nu via paypal of via creditcard doe).

Is er iets speciaals wat ik moet doen om de bestelling voor elkaar te krijgen?
Ik vindt juist lekker aan de APP dat ik geen laad kaarten nodig heb. QR code scannen of nummer invoeren en hij gaat laden. Geen pasjes meer in de auto.
 
ik ben in Beaune. Via Metz gereden. Tegenover de supercharger is een nieuw rijtje met winkels gebouwd. De meest rechtse is een Chinees met lekkere kroepoek. Wel een beetje surrealistisch dat er her en der personeel in het restaurant lag te slapen. :confused:
IMG-20200621-WA0000.jpg
 
Last edited:
  • Funny
Reactions: Cely
wij gaan begin juli met de familie naar Aix en Provence. We doen het rustig aan met de SR+. Om de 200-250km een uitgebreide laadstop met veel tijd voor lekker eten en een paar comfortabele Destination Chargers. Wat zijn jullie favoriete culinaire stops en kasteelovernachtingen?
 
Ik herken die zoektocht naar pasjes en uitvlucht-mogelijkheden nog wel van mijn eerste buitenlandse trip, inmiddels jaren geleden... En als hotels e.d. je reisdoel zijn dan kun je die pasjes wellicht nog wel eens nodig hebben.

Maar als je in 'huisjes' en/of vakantievilla's verblijft ga je ze nooit gebruiken. Ik laad onderweg bij het SUC netwerk en vul aan met 220 in de huisjes:)
 
We zijn momenteel in de Loire streek tussen Tours en Saumur. Het stikt hier echt van de laadpalen. In elk onooglijk klein dorp heb je er 1. In een klein stadje op elke openbare parking een (dubbele) laadpaal. Werkt prima met mijn newmotion/shell kaart. En de prijzen !!! Ze rekenen wel per minuut (en laden of niet-laden is dezelfde prijs). Maar omgerekend een tarief van 6 eurocent/kWh is echt niks.
 
Heb je in F een internationale verloopstekker nodig voor 220? Of past de Schuko ook in ieder frans contact-de-stop?
Die past, maar door de aardingspin in België en Frankrijk kan je de stekker niet omdraaien en kan je last hebben van het neuterprobleem. Al weet ik niet of dat bij nieuwere wagens nog speelt.
Best een verlengkabel mee nemen (2,5mm3 en volledig afrollen) waarvan het ‘meisje’ het toelaat om het mannetje van je UMC om te draaien (met de aarding op de zijkant).
 
Wij gaan maandag richting zuid Frankrijk (bij Valence de snelweg af). SuC's Wavre, Arlon, Val de Meuse, Macon.
Weet iemand of er nog bijzonderheden zijn met deze SuC's?
En ik hoor cowboy verhalen dat toiletten langs de snelweg dicht zijn. Weet iemand hier toevallig meer over?