Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Op de Nederlagen FB pagina ook hoor

En echt niet alleen omdat er kapotte stalls waren. Overigens, als je niet gelijk terecht kunt maakt het niet veel uit wat de oorzaak is: drukte of kapotte stalls.
Zijn gewoon veel Teslas verkocht in Frankrijk afgelopen jaar terwijl de SuC’s veelal beperkt zijn in stalls. Veel locaties zijn 4, 6, 8 of 10 stalls. En dat is echt te weinig aan het worden.
 
Ja, maar is niet zomaar een verloopstekker maar vergt ook aanpassingen aan de auto. 500 euro is best een nette prijs, maar zovaak dacht ik het niet nodig te hebben. Plus is een leaseauto die bijna halverwege de leasetermijn is.

Meer over CCS adapter in andere topics te vinden.

Ok, begrijp ik. Ik wist dat fastned al zo'n adapters had bij elke snellader maar inderdaad bij oudere tesla's is nog een extra aanpassing nodig. Blij dat ik met m'n model 3 bij elke CCS lader terecht kan.
 
[...]
1:15 moeten wachten voor we konden laden.
[...]
Uiteindelijk 11 uur gedaan over 940km incl beetje file in Parijs.
Is die 11 uur inclusief het wachten? Dan reis je een stuk sneller met de S75D dan wij. We hebben over dezelfde afstand 13 uur gedaan, maar dat is inclusief 30 minuten overtocht met de boot. In totaal 4 keer geladen, gezamenlijk 2,5 uur. Dus 10 uur bruto rijtijd.

Heb je een overzicht van jullie laadstops en/of laadcurve?
 
Is die 11 uur inclusief het wachten? Dan reis je een stuk sneller met de S75D dan wij. We hebben over dezelfde afstand 13 uur gedaan, maar dat is inclusief 30 minuten overtocht met de boot. In totaal 4 keer geladen, gezamenlijk 2,5 uur. Dus 10 uur bruto rijtijd.

Heb je een overzicht van jullie laadstops en/of laadcurve?
Stops route
-SuC Remouchamps
-SuC Reims
-Ionity Langres
-Ionity Macon
-15% aankomst bij het overnachtings adres SuC Valence.
Op veel stukken de AP op 140-150 km/h. Op alle laadplekken ging het laden vlot. Bij Ionity een start van ongeveer 188 kW. Op 60%-70% SoC valt de snelheid terug onder de 100 kW. Van de Tesla SuC niet echt opgelet. Maar na bakje koffie kon we al weer weg.
 
Last edited:
81F0AA0D-3265-4EC2-A05E-2F118F7AC526.jpeg
hier bij Ionity Langres staan de stallen dus niet rechts bij het aanrijden maar links. Moest dus nog een stukje spook rijden en weer aan de linkerkant te komen.
 
Denk eraan, bij Beaune is het druk deze tijd van het jaar. Ik was er net even om boodschappen te doen en had het voorlaatste plekje.
20200728_122902.jpg

Het feit dat je aan weerszijden kunt parkeren maakt het er niet overzichtelijker op.
Ik moest een dame met een X helpen die nog nooit bij een SuC was geweest. Zij deed pogingen om de CCS stekker los te krijgen bij een charger waar al een S aan het laden was...
 
Orleans is wel een ding, ik probeer dit laadpunt op de terugweg over te slaan.
gewoonweg te weinig plekken en even wachten.
Had zelf geluk dat het vrij rap door wisselde.

Met die jeau de boules baan? Vond dat wel een leuke eerste SuC ervaring in Frankrijk. Mijn ervaring van de afgelopen twee weken in Frankrijk is overal amper half bezette SuC's en heerlijke locaties (eindbestemming was bij de Dordogne). Eerste vakantie met de M3P is echt meer dan goed bevallen. Vrouwlief vond het zalig 'geen gedoe meer bij die vieze en drukke tankstations'. En iedereen op de camping maar vragen 'is dat nou echt te doen met zo'n elektrische wagen'? :rolleyes:
 
  • Like
Reactions: BjörnTM
Goed ingeschat :)

Hoe is ie?
Prima - nu met KLM op Sicilië maar vorige week onze dochter uit la Douce France teruggehaald - 1112 km in 12h23 waarvan 2h14 voor 4 laadsessies. Werd wel wat somber van die France SUC locaties....maar weer heel vrolijk van de Autopilot op de autoroute maar ook bij alle chantiers onderweg - hoe goed de afzettingen gevolgd worden....
 
  • Like
Reactions: pvkeep and nico180
Is die 11 uur inclusief het wachten? Dan reis je een stuk sneller met de S75D dan wij. We hebben over dezelfde afstand 13 uur gedaan, maar dat is inclusief 30 minuten overtocht met de boot. In totaal 4 keer geladen, gezamenlijk 2,5 uur. Dus 10 uur bruto rijtijd.

Heb je een overzicht van jullie laadstops en/of laadcurve?

oeps, rekenfoutje, bij vertrek gaf de auto 10:58 reistijd aan, maar hebben er 13u over gedaan inclusief stops. Voorgaande jaren haalde ik meestal in de zomer een iets snellere reistijd dan navi aangeeft (en was 10:58 dus haalbaar geweest) en in winter langere reistijd. Overal vmax +5kmh. In dld (dit jaar niet doorheen gekomen) 150 waar het mag op ap.

Dit jaar gestopt bij Lille, senlis, orleans en chatauxroux. Geen verdere logging bijgehouden.