Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Afgelopen week een tripje naar La Manche in Normandië.. zeer mooie streek om te kamperen & wandelen! SuC's Caen en Amiens op heen- en terugweg: perfect.

Maar: in Carentan proberen bijladen bij een publieke 11kW laadpaal van Syndicat départemental d'énergies de la Manche - SDEM50. Daar waar ik bij het aankoppelen / vertrek van onze wandeling nog heel blij was met de extra marge in de accu, was die blijdschap snel minder toen we terugkwamen.

6+cuS0IiQwe3tTbt7+RY6w.jpg

Ik had de laadpaal gestart via Plugsurfing (al een paar goede ervaringen mee), maar er was geen mogelijkheid om de sessie stop te zetten, waardoor mijn type-2 kabel niet wou ontkoppelen aan de kant van de laadpaal :eek:. Dan maar met veel omwegen gebeld naar de helpdesk van die uitbaters (de lokale elektriciteits-distributeur), die niet echt behulpzaam waren. Terugbellen naar een buitenlands nummer (Belgisch gsm nummer) is blijkbaar een absolute no-go. Na anderhalf uur aanmodderen en een hoop aandringen de rechtstreekse nummer van hun technieker gekregen, die na veel omwegen de laadsessie remote kon stopzetten waardoor mijn Mennekes-kabel vrij kwam.

Meer dan 2h staan dralen op die parking, en mijn middelbare-school frans goed kunnen gebruiken! Had toevallig wat werkmateriaal in de auto liggen en heb echt een paar keer op het punt gestaan om dat ding onzacht te ontmantelen. :mad:

Let it be a warning: toch altijd opletten met die niet-tesla laadnetwerken want echt op punt staan ze toch niet :D.
 
  • Informative
Reactions: robertvg and Faiz71
Zijn er menen met ervaringen in de burt vande Morvan? Ga daar een paar weken heen van de zomer, maar in de wijde omtrek is nauwelijks een laadpaal te bekennen. Ik hoop dat de UMC het op 220V gewoon doet, anders kan ik van m'n vrouw direct de Tesla inruilen voor een fossiel exemplaar.

Iemand ervaringen met de palen van Sieeen?
 
  • Funny
Reactions: J-Peters
Zijn er menen met ervaringen in de burt vande Morvan? Ga daar een paar weken heen van de zomer, maar in de wijde omtrek is nauwelijks een laadpaal te bekennen. Ik hoop dat de UMC het op 220V gewoon doet, anders kan ik van m'n vrouw direct de Tesla inruilen voor een fossiel exemplaar.

Iemand ervaringen met de palen van Sieeen?
Neem in ieder geval een Frankrijk verloop mee voor de UMC. De standaard werkt niet.
 
Zijn er menen met ervaringen in de burt vande Morvan? Ga daar een paar weken heen van de zomer, maar in de wijde omtrek is nauwelijks een laadpaal te bekennen. Ik hoop dat de UMC het op 220V gewoon doet, anders kan ik van m'n vrouw direct de Tesla inruilen voor een fossiel exemplaar.

Iemand ervaringen met de palen van Sieeen?
Ik kijk meestal niet zo naar laadpalen, behalve bij Auchan (met kiwhi pasje) maar probeer op locatie te laden.
Zitten jullie in een huisje, camping of hotel? Bijna altijd wel een fatsoenlijk 220 stopcontact beschikbaar. Goede verlengkabel mee, ook handig voor het ompolen, en rustig met zo'n 8km/u laden terwijl je ontspant
Als je dit draadje een beetje doorloopt dan kom je alle eventuele problemen wel tegen.
 
  • Like
Reactions: Cohiba
Ik ga van de zomer ook (wederom) naar Frankrijk, de Dordogne. Nu heb ik stiekem natuurlijk al een huis uitgezocht dat niet te ver af ligt van een supercharger maar heb ook de Chargemap app gedownload. Die laat behoorlijk wat laders zien in de buurt die compatibel zijn. Wie van jullie heeft ervaring met Chargemap, werkt dat een beetje?
 
@iWill gaat naar de Morvan, dat is wel het meest achtergestelde plekje van Frankrijk. Je mag daar blij zijn als er een 220V stopcontact is waar daadwerkelijk stroom op staat.
Ik zit zelf bij Nolay in de buurt, maar ook ik gebruik gewoon 220V 13A om te laden. Zorg wel voor een NL verlengsnoer zodat je kunt zorgen dat je de goede fase op de goede pool krijgt. Koop bijvoorbeeld deze: Verlengkabel Schuko 3x2.5mm2 25meter (kortingscode staat ergens anders op TMC)
 
@iWill gaat naar de Morvan, dat is wel het meest achtergestelde plekje van Frankrijk. Je mag daar blij zijn als er een 220V stopcontact is waar daadwerkelijk stroom op staat.
Ik zit zelf bij Nolay in de buurt, maar ook ik gebruik gewoon 220V 13A om te laden. Zorg wel voor een NL verlengsnoer zodat je kunt zorgen dat je de goede fase op de goede pool krijgt. Koop bijvoorbeeld deze: Verlengkabel Schuko 3x2.5mm2 25meter (kortingscode staat ergens anders op TMC)
Kortingscode TMC10
 
  • Informative
Reactions: pvkeep
Ik kijk meestal niet zo naar laadpalen, behalve bij Auchan (met kiwhi pasje) maar probeer op locatie te laden.
Zitten jullie in ehet en huisje, camping of hotel? Bijna altijd wel een fatsoenlijk 220 stopcontact beschikbaar. Goede verlengkabel mee, ook handig voor het ompolen, en rustig met zo'n 8km/u laden terwijl je ontspant
Als je dit draadje een beetje doorloopt dan kom je alle eventuele problemen wel tegen.

En om het je makkelijk te maken, is hier eea op één pagina samengebracht" TeslaVragen Frankrijk
 
Zijn er menen met ervaringen in de burt vande Morvan? Ga daar een paar weken heen van de zomer, maar in de wijde omtrek is nauwelijks een laadpaal te bekennen. Ik hoop dat de UMC het op 220V gewoon doet, anders kan ik van m'n vrouw direct de Tesla inruilen voor een fossiel exemplaar.

Iemand ervaringen met de palen van Sieeen?

Ik ga ook naar de Morvan deze zomer (augustus). Ik hoop inderdaad dat het huisje een deftige aansluiting heeft, want heb geen zin om elke keer naar Dijon te rijden om wat sneller te laden. En 8 km/u is echt niet snel genoeg als je elke dag een tripje wil doen in de omgeving :-(