Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Iemand nog tips voor een leuk hotel / B&B met familiekamers tussen Beziers en Nimes? In de herfstvakantie rijden we naar Spanje en willen een beetje in de buurt van de snelweg en bij voorkeur met laadfaciliteiten overnachten.
Het terrein achter SuC Nimes zitten geloof ik een hotel of 5/6. Van Kyriad, ibis enz. Wij hebben een keer de Ibis gedaan. Prima voor een nachtje. Deze had lader op de parkeerplaats staan en er staat ook nog een 50 kW lader bij Formule 1 hotel. Je kunt s’avonds eventueel eten bij Buffalo grill ( als je er van houd )
 
Iemand nog tips voor een leuk hotel / B&B met familiekamers tussen Beziers en Nimes? In de herfstvakantie rijden we naar Spanje en willen een beetje in de buurt van de snelweg en bij voorkeur met laadfaciliteiten overnachten.
Ik zou even zoeken via Booking.com, hier kun je vaak leuke B&B‘s vinden of een leuk kasteeltje waar je ook nog eens kunt eten.
Als je even zoekt dan kun je vaak wel iets leuks vinden en kost vaak niet eens veel meer dan een standaard ibis hotel.
Eenmaal iets gevonden kun je altijd nog kiezen om rechtstreeks buiten Booking om te boeken.
 
De Tesla navigatie heeft me nog nooit zo’n lange stukken laten rijden tussen het laden als afgelopen vrijdag nacht. Van Zeist naar Lille, van Lille naar Orleans, en van Orleans naar Saintes. En toen het laatste uurtje naar Ile d’Oleron.

Stukken van 360 km tussen laadbeurten geeft ‘ie normaal alleen aan als ik de Alpen uitrijd richting Duitsland en ik minstens 1000 meter zak.

Was geen kip op de weg trouwens in de nacht van vrijdag op zaterdag. Erg ontspannen rit.
 
Ik heb zo’n beetje dezelfde rit gedaan, 2 weken geleden op zondag en afgelopen woensdag terug, beide keren overdag gereden. Had enige drukte aan de SUC verwacht, maar viel enorme mee. 2x was ik de enige, overige 4x max 70% bezetting.
Alleen Orleans overgeslagen omdat die vol was (8 plekjes slechts) en dus 1 verder gereden.
 
Ah heen en terug…sorry niet goed gelezen…Nee ik wil ook altijd voller aankomen op onbekende bestemming.

Mijn huisje heeft een dedicated schuko met apart metertje. Goed geregeld door eigenaar. Dus had leeg aan kunnen komen. Maar ja wittamoarisvanteveuren.
Dan heb je het beter voor elkaar dan ik. In de garage waar ik sta is 1 schuko aanwezig. Maar die hebben ze rap uitgeschakeld toen ze merkten dat ik er mee aan het laden was. Nu moet ik 15 minuten lopen naar de dichtstbijzijnde type 2 (22kw) lader.
 
Nope, helaas niet.
Ze hebben er nu een mooi blad bij gehangen.
20230722_184411.jpg
 
Voor de trailer rijders

Noyelle
Auchan shopping centre
- trailer afkoppelen - kan
+AuShopping heeft veel catering keuze

Honfleur
- met trailer onhandig . Terrein is zeer groot en goed geschikt om elders af te koppelen.
- niet de snelste laag in de 100kWh
+ boulangerie overkant
outlet niet echt de moeite

Abbeville
Aire = blijft een aire maar dit is een redelijke
- met trailer onhandig . Suc Eerst voorbij rijden afkoppelen op P en rondje opnieuw.
- traaag