job-lek
Active Member
Op Airbnb kun je filteren op laad mogelijkheid.On a serious note, how can one find hotels or AirBnbs with destination charging capabilities?
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Op Airbnb kun je filteren op laad mogelijkheid.On a serious note, how can one find hotels or AirBnbs with destination charging capabilities?
Er is een V3 in aanbouw thv CDG. En halverwege Senlis en Valenciennes komt er ook een V3.Wanneer zouden ze Senlis gaan upgraden. Drukke en belangrijke plek. Maar ben gewoon niet meer gewend om op 73 kW te laden met stall sharing. Daardoor is het ook gewoon druk want duurt langer.
Exact dezelfde ervaring afgelopen zondag van Sens via Clermont-Ferrand naar Bergerac. Op deze route hadden we geen moment volledig bezette SuCs; behalve die bij Brive-la-Gaillarde en Perigueux, <5 minuten wachttijd, maar toen we dichtbij waren kwamen er alweer plekken vrij. Uiteindelijk hebben we geopereerd voor Ionity langs de snelweg bij de Aire de Pays de Brive omdat we maar 15 min. hoeft en te laden om de eindbestemming te bereiken met wat extra SoC.De laad ervaring tijdens een erg drukke zaterdag van Duitsland naar Italie: alleen op de kaart af en toe een SuC gezien met wachttijd 5 -10 min. Maar was makkelijk om heen te plannen.
Ik heb afgelopen dinsdagavond rond 20:00 uur voor het eerst 3 Tesla's voor me gehad op de terugweg van Parijs bij de SuC Senlis. Volgens de Navi ca. 15 min wachttijd, maar in de praktijk nog geen 5 min hoeven wachten. Ik heb nog nooit bij een SuC hoeven wachten, ook niet op wintersport.Binnenkort zal de FUD van denmainstrram media wel weer beginnen, krokus is in aantocht.
Persoonlijk denk ik dat het voor Tesla’s nog kan meevallen. Als er niet teveel andere auto’s met een suboptimale positie van laadpoort zijn.
Op de route vanuit BE en NL richting Oostenrijk is er het afgelopen jaar goed bijgebouwd.
Als je wil laden aan snelladers aan tankstations langs de snelwegen, dan kan het wel eens tegenslagen.
Er is momenteel meer aanbod aan externe snelladers dan aan Tesla laders tussen de Belgische grens en Parijs. Dat was enkele jaren anders, met niet-Tesla's die voor de laatste elektron nog aan SuC Valenciennes gingen laden.Ik heb afgelopen dinsdagavond rond 20:00 uur voor het eerst 3 Tesla's voor me gehad op de terugweg van Parijs bij de SuC Senlis. Volgens de Navi ca. 15 min wachttijd, maar in de praktijk nog geen 5 min hoeven wachten. Ik heb nog nooit bij een SuC hoeven wachten, ook niet op wintersport.
Wat me ook opviel was dat er in FR bij tankstations enorm veel DC laders bijgebouwd zijn, en dan heb ik het niet over 2 of 4 stalls, maar 8 of meer. Dus ook bij een tankstation laden wordt steeds aantrekkelijker, zeker als je maar 5-10 minuten hoeft te laden aangezien een SuC dan minder interessant is omdat die vaak wat verder van de snelweg liggen en je al gauw 5 minuten kwijt bent aan het omrijden om bij de SuC te geraken.
ik heb afgelopen week bij de terug rit van Portugal een eerste keer moeten wachten. Aan de rand van Parijs aan een groot shopping Center.Ik heb afgelopen dinsdagavond rond 20:00 uur voor het eerst 3 Tesla's voor me gehad op de terugweg van Parijs bij de SuC Senlis. Volgens de Navi ca. 15 min wachttijd, maar in de praktijk nog geen 5 min hoeven wachten. Ik heb nog nooit bij een SuC hoeven wachten, ook niet op wintersport.
Wat me ook opviel was dat er in FR bij tankstations enorm veel DC laders bijgebouwd zijn, en dan heb ik het niet over 2 of 4 stalls, maar 8 of meer. Dus ook bij een tankstation laden wordt steeds aantrekkelijker, zeker als je maar 5-10 minuten hoeft te laden aangezien een SuC dan minder interessant is omdat die vaak wat verder van de snelweg liggen en je al gauw 5 minuten kwijt bent aan het omrijden om bij de SuC te geraken.
Als je met CDG - Charles De Gaulle bedoelt. in het doorrijden ben ik daar gaan laden, in 1 trok vanuit antwerpen. Om 4u 's nachts geen probleem. Op de terug weg continue melding om naar een andere minder drukke SUC te rijden (is Vélizy-Villacoublay geworden).Met 250kW superchargers nu nabij CDG, Mons en vlakbij de Belgische grens zou je het misschien kunnen wagen om de 150kW superchargers te vermijden, of halverwege bij Engie of Fastned te laden.
Velizy, daar staat ons hoofdkantoor. Daar heb ik ook wel vaker geladen laatste keer was het daar idd erg druk.ik heb afgelopen week bij de terug rit van Portugal een eerste keer moeten wachten. Aan de rand van Parijs aan een groot shopping Center.
View attachment 1007894
in totaal 5 minuutjes moeten wachten, daarna steeds 3-tal plaatsen vrij.
Er zijn inderdaad hele laadpleinen bijgekomen langs de autosnelwegen richting zuiden. dat is zeker een verbetering voor zij die met een laadpasje van de baas mogen laden.
Heb inderdaad 2x bij een snellader van Total Energie geladen.Er is momenteel meer aanbod aan externe snelladers dan aan Tesla laders tussen de Belgische grens en Parijs. Dat was enkele jaren anders, met niet-Tesla's die voor de laatste elektron nog aan SuC Valenciennes gingen laden.
Met 250kW superchargers nu nabij CDG, Mons en vlakbij de Belgische grens zou je het misschien kunnen wagen om de 150kW superchargers te vermijden, of halverwege bij Engie of Fastned te laden.
soms vraag je je af of de mensen die de setup ontwerpen ooit al eens een EV hebben geredenTotal Kalken E17 > NL is nogal onhandig aangelegd voor aansluiting achter en moet je keren en draaien. Maar ja, op dat stuk is er buiten de bekende SuC Lokeren (nog) niet heel veel te kiezen.
Zeker nu vanaf Calais Veurne op de Afrit E40 > E17 (juni 2024) er uit ligt laden bij Gabriels of Carpool Allego bij afrit Merelbeke op de R4 een optie.
Toevallig op terugweg deze (niet hele goeie) foto van gemaakt.
Er zijn overigens genoeg EV's en andere normale auto's die ook boven die grens gaan. Hyundai IONIQ 6, Peugeot 508, ...