Xfrank
Well-Known Member
Je had gelijk, er is dan toch water in Italië.Ik wist niet dat ze in Italië geen water hadden. Bedankt voor de tip!
In Kroatië binnen een paar dagen is nog af te wachten
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Je had gelijk, er is dan toch water in Italië.Ik wist niet dat ze in Italië geen water hadden. Bedankt voor de tip!
3 van de 10 ge-ICE'd te Melide. En ik durf niks te zeggen...
Neem aan dat eronder staat: behoudens EV. Maar dan in het Italiaans.Nou is de bebording hier ook wel weer heel raar. Waarom staat daar een E02 verboden stil te staan bord? Je moet daar toch juist stil staan om te laden lijkt mij. Of is laden niet stilstaan? En waarom zijn het dan wel parkeerplekken?
Het valt hier best mee.Blijkbaar ben je de verkeerde mensen tegen het lijf gelopen.ben enkele jaren geleden met mijn boot op het eiland Krk geweest: blijf daar weg, het zijn zowat de meest onvriendelijke mensen van Europa!!
Van Kroatië weet ik het niet zeker, maar in Oostenrijk is er ook water.Je had gelijk, er is dan toch water in Italië.
View attachment 430245 View attachment 430256
In Kroatië binnen een paar dagen is nog af te wachten
In de app kun je zien wat het kost. Ik kan declareren dus ik let er niet zo op. Sowieso, ik laad waar ik laden kan.Afgelopen 2 weken in Italie en Frankrijk voor de eerste keer met een Tesla S op vakantie geweest. Wat een genot!
Vrijwel alleen geladen bij SuperChargers. Wat me opviel was hoe leeg all chargers waren, slecht een enkele Noor of Nederlander. Lijkt me geen goede zaak voor Tesla op de lange termijn....
1 keer gecharged met de Enel app in Italie, maar vond dat toch niet ideaal. Best duur en dan moet je toch wel lang wachten voordat hij weer redelijk vol is. Daarna dus maar bij het hotel geladen met de normale stekker. Zo'n 8km per uur. Maar dat is prima te doen om hem snachts aan te zetten en gewoon 20 uur aan de lader of zo. Overdag reden we weinig.
Het enige wat ik vind tegenvallen aan de auto is de cruise control, wat een gestotter soms om niks en vol in de ankers door een schaduw ofzo.
Heb al mn stekkers (blauw naar rood etc.. /verlengsnoeren niet nodig gehad.
Abettertouteplanner.com of gewoon de Tesla planner.Even een vraag van een beginneling die dit jaar voor het eerst met de Model 3 naar Italië gaat. In eerste instantie dacht ik in Mulhouse te overnachten. Gaat prima via de planner met laden in Metz. Liever wil ik nog wat verder rijden Zwitserland in. Ik vond een hotel in Zwitserland in Attinghausen maar als ik die als bestemming invoer dan leidt hij me via Duitsland en daar zijn de SuCs niet dik bezaaid. Wat is het handigste om van te voren de route naar Attinghousen te plannen zodat ik weet waar ik moet laden en hoe lang?
Is dat zo? Mijn planner in de auto geeft aan laden bij Oberhonnefeld (5% 1 uur laden) en Herbolzheim (30 min laden). Arriveren in Attinghausen met 21%. Hij geeft voor 1e stuk aan dat ik onder de 125km/h moet blijven.Abettertouteplanner.com of gewoon de Tesla planner.
Met een M3 LR rijd je met 2 vingers in de neus door Duitsland!!
Die planner niet gebruiken... Die gaat voor safe, je moet tussen 0 en 5% oid aankomen, en ook weer vertrekken als je enk op ongeveer 10% uit te komen bij je volgende stop. 21% aankomen is echt zonde..Is dat zo? Mijn planner in de auto geeft aan laden bij Oberhonnefeld (5% 1 uur laden) en Herbolzheim (30 min laden). Arriveren in Attinghausen met 21%. Hij geeft voor 1e stuk aan dat ik onder de 125km/h moet blijven.
Mijn route is altijd Waldlaubersheim, Achern en dan Egerkingen. In de winter kan het wat zweten zijn, in de zomer niet. MS75 zonder CCS.Is dat zo? Mijn planner in de auto geeft aan laden bij Oberhonnefeld (5% 1 uur laden) en Herbolzheim (30 min laden). Arriveren in Attinghausen met 21%. Hij geeft voor 1e stuk aan dat ik onder de 125km/h moet blijven.
ABRP volgde ik met de S en X. Met de 3 de Tesla planner gevolgd. Die laat je wat langer door rijden. Mijn twee stops waren precies ontbijt en lunch.Ook in Italië nu. Abettertouteplanner gevolgd maar veel te vaak gestopt... Wel relaxed.
De planner geeft aan dat ik 245wh/km zal verbruiken terwijl ik nog geen 180 verbruikt heb.
Hoe ervaren jullie het en heb de abrp aangepast?
Ionity bij Bruchsal was echt snel en top. 1324 km/u laden.
Je kunt in Abetterrouteplanner zelf veel variabelen aanpassen om het dichter bij je echte verbruik te krijgen. Settings open klappen en daarmee rotzooien. Scheelde bij mij vrijwel niets, maar kreeg daardoor wel een eerlijker beeld in verbruik en percentage bij aankomst.Ook in Italië nu. Abettertouteplanner gevolgd maar veel te vaak gestopt... Wel relaxed.
De planner geeft aan dat ik 245wh/km zal verbruiken terwijl ik nog geen 180 verbruikt heb.
Hoe ervaren jullie het en heb de abrp aangepast?
Ionity bij Bruchsal was echt snel en top. 1324 km/u laden.