Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
Ik wist niet dat ze in Italië geen water hadden. Bedankt voor de tip! :D
Je had gelijk, er is dan toch water in Italië.
20190716_161800.jpg
20190716_161844.jpg

In Kroatië binnen een paar dagen is nog af te wachten;)
 
Afgelopen 2 weken in Italie en Frankrijk voor de eerste keer met een Tesla S op vakantie geweest. Wat een genot!
Vrijwel alleen geladen bij SuperChargers. Wat me opviel was hoe leeg all chargers waren, slecht een enkele Noor of Nederlander. Lijkt me geen goede zaak voor Tesla op de lange termijn....

1 keer gecharged met de Enel app in Italie, maar vond dat toch niet ideaal. Best duur en dan moet je toch wel lang wachten voordat hij weer redelijk vol is. Daarna dus maar bij het hotel geladen met de normale stekker. Zo'n 8km per uur. Maar dat is prima te doen om hem snachts aan te zetten en gewoon 20 uur aan de lader of zo. Overdag reden we weinig.

Het enige wat ik vind tegenvallen aan de auto is de cruise control, wat een gestotter soms om niks en vol in de ankers door een schaduw ofzo.

Heb al mn stekkers (blauw naar rood etc.. /verlengsnoeren niet nodig gehad.
 
Afgelopen 2 weken in Italie en Frankrijk voor de eerste keer met een Tesla S op vakantie geweest. Wat een genot!
Vrijwel alleen geladen bij SuperChargers. Wat me opviel was hoe leeg all chargers waren, slecht een enkele Noor of Nederlander. Lijkt me geen goede zaak voor Tesla op de lange termijn....

1 keer gecharged met de Enel app in Italie, maar vond dat toch niet ideaal. Best duur en dan moet je toch wel lang wachten voordat hij weer redelijk vol is. Daarna dus maar bij het hotel geladen met de normale stekker. Zo'n 8km per uur. Maar dat is prima te doen om hem snachts aan te zetten en gewoon 20 uur aan de lader of zo. Overdag reden we weinig.

Het enige wat ik vind tegenvallen aan de auto is de cruise control, wat een gestotter soms om niks en vol in de ankers door een schaduw ofzo.

Heb al mn stekkers (blauw naar rood etc.. /verlengsnoeren niet nodig gehad.
In de app kun je zien wat het kost. Ik kan declareren dus ik let er niet zo op. Sowieso, ik laad waar ik laden kan.
Twee weken geleden was het in Italië aan de SuC rustig. Maar deze week erg druk. In Piacenza stond ik meestal alleen maar nu, veel M3's met veel kinderen. 6 van de 8 bezet.
 
Even een vraag van een beginneling die dit jaar voor het eerst met de Model 3 naar Italië gaat. In eerste instantie dacht ik in Mulhouse te overnachten. Gaat prima via de planner met laden in Metz. Liever wil ik nog wat verder rijden Zwitserland in. Ik vond een hotel in Zwitserland in Attinghausen maar als ik die als bestemming invoer dan leidt hij me via Duitsland en daar zijn de SuCs niet dik bezaaid. Wat is het handigste om van te voren de route naar Attinghousen te plannen zodat ik weet waar ik moet laden en hoe lang?
 
Even een vraag van een beginneling die dit jaar voor het eerst met de Model 3 naar Italië gaat. In eerste instantie dacht ik in Mulhouse te overnachten. Gaat prima via de planner met laden in Metz. Liever wil ik nog wat verder rijden Zwitserland in. Ik vond een hotel in Zwitserland in Attinghausen maar als ik die als bestemming invoer dan leidt hij me via Duitsland en daar zijn de SuCs niet dik bezaaid. Wat is het handigste om van te voren de route naar Attinghousen te plannen zodat ik weet waar ik moet laden en hoe lang?
Abettertouteplanner.com of gewoon de Tesla planner.

Met een M3 LR rijd je met 2 vingers in de neus door Duitsland!!
 
Tot voor Strasbourg leiden sommige routeplanners (de meeste gelukkig niet) je alsnog via A5 in D. Ik zou de Suc bij Metz doen, dan voorbij Strasbourg pas Attinghausen intypen. Evt met korte stop bij Suc Mulhouse.

Je kunt natuurlijk ook al bij Metz Attinghausen intypen, en dan kijken wat de Tesla nav adviseert (via D of F). Let dan wel op dat je niet binnendoor geleid wordt (route national) richting Colmar, maar via autosnelweg (tol).


Heb mijn M3 nog niet, maar ken de route via F naar CH goed.
 
  • Like
Reactions: Arnout 2904
Is dat zo? Mijn planner in de auto geeft aan laden bij Oberhonnefeld (5% 1 uur laden) en Herbolzheim (30 min laden). Arriveren in Attinghausen met 21%. Hij geeft voor 1e stuk aan dat ik onder de 125km/h moet blijven.
Die planner niet gebruiken... Die gaat voor safe, je moet tussen 0 en 5% oid aankomen, en ook weer vertrekken als je enk op ongeveer 10% uit te komen bij je volgende stop. 21% aankomen is echt zonde..
 
Vandaag naar Lago Maggiore gereden vanuit de Zaanstreek. Geladen tot 100% en eerste stop gemaakt in Pfalzfeld na 405 km. Waldlaubersheim hadden we ook nog gehaald maar een toiletstop was nodig. Meteen ontbijt daar gedaan en al vrij snel konden we al veel verder. Via de Franse kant naar Pratteln gereden waar de uitbreiding al gedeeltelijk klaar is. Daar de lunch gedaan en via Kandersteg Autotrein en Simplon pas naar Stresa. Bij aankomst in Stresa nog 180 km in de accu. Hangt nu aan de DeC in de parkeergarage. Ongelooflijk makkelijk geworden nu met de 3 en weinig laadstops met zulke afstanden.

C717B6E4-858D-4C72-9D79-103F95499221.jpeg

Pratteln met de nieuwe uitbreiding met links de voorbereiding voor meerdere stallen.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Exiteer
Ook in Italië nu. Abettertouteplanner gevolgd maar veel te vaak gestopt... Wel relaxed.

De planner geeft aan dat ik 245wh/km zal verbruiken terwijl ik nog geen 180 verbruikt heb.
Hoe ervaren jullie het en heb de abrp aangepast?

Ionity bij Bruchsal was echt snel en top. 1324 km/u laden.
 
Ook in Italië nu. Abettertouteplanner gevolgd maar veel te vaak gestopt... Wel relaxed.

De planner geeft aan dat ik 245wh/km zal verbruiken terwijl ik nog geen 180 verbruikt heb.
Hoe ervaren jullie het en heb de abrp aangepast?

Ionity bij Bruchsal was echt snel en top. 1324 km/u laden.
ABRP volgde ik met de S en X. Met de 3 de Tesla planner gevolgd. Die laat je wat langer door rijden. Mijn twee stops waren precies ontbijt en lunch.
 
Ook in Italië nu. Abettertouteplanner gevolgd maar veel te vaak gestopt... Wel relaxed.

De planner geeft aan dat ik 245wh/km zal verbruiken terwijl ik nog geen 180 verbruikt heb.
Hoe ervaren jullie het en heb de abrp aangepast?

Ionity bij Bruchsal was echt snel en top. 1324 km/u laden.
Je kunt in Abetterrouteplanner zelf veel variabelen aanpassen om het dichter bij je echte verbruik te krijgen. Settings open klappen en daarmee rotzooien. Scheelde bij mij vrijwel niets, maar kreeg daardoor wel een eerlijker beeld in verbruik en percentage bij aankomst.