You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Weet je heel zeker dat dat allemaal Enel-palen waren? Heb er nog nooit meer dan 1 gezien. Maar indien wel, dat weet ik ook niet.Dat zou wel eens kunnen kloppen dat ik de verkeerde kant had, echter er stonden veel palen hoe weet hij nu bij welke mijn auto staat...?
Type 3a bedoelde ik. Altijd links als je voor de paal staat.Je moet via de app type 2 kiezen. Daarna krijg je een push-bericht dat je de stekker in de paal moet steken die daartoe wordt ontgrendeld.
De eerste keer bij mij probeerde ik de andere kant, type 1...
Problem solved. Sta nu bij Ikea. In de app moet je de gewenste paal selecteren. Hier staan er 2 naast elkaar.Dat zou wel eens kunnen kloppen dat ik de verkeerde kant had, echter er stonden veel palen hoe weet hij nu bij welke mijn auto staat...?
Weet je heel zeker dat dat allemaal Enel-palen waren? Heb er nog nooit meer dan 1 gezien. Maar indien wel, dat weet ik ook niet.
Ooit was daar zelfs een mooi filmpje van. In Rusland als ik me goed herinner.Ik ben ook weer terug uit Italie. Ik had alleen de newmotion pas bij me maar die niet eens gebruikt. Eigenlijk alleen superchargers en de 220v bij de airbnb/camping maar dat was niet eens nodig. Het bespaarde alleen wat tijd dat ik bij vertrek niet eerst langs de supercharger hoefde.
Op de oude CC kon ik in Duitsland nog 180kmh op de cruise rijden, nu met AP was dit max 150kmh.
Wat mij opviel is dat tijdens de rit van de gotthardpas naar beneden er flink wat procenten bij komt.
Ik schat zo'n procent per 2/3 minuten ongeveer dus als je dat omrekent naar opladen is dat een behoorlijk wattage wat de motoren terug leveren.
Daarbij vroeg ik mij af waarom je nou eigenlijk een (AWD) Tesla niet kan slepen als je auto nog gewoon opgestart/actief is. In principe is slepen hetzelfde als vanaf een berg naar beneden rijden. Alleen trekt dan de zwaartekracht je auto niet vooruit maar de sleepauto.
Op die manier zou je dus je accu kunnen bijladen mocht je (bijna) helemaal leeg staan.
Dus stel je staat leeg, je vraagt aan een dikke SUV of die je even een 20 minuten sleept terwijl jij de auto gewoon in D zet en de motoren zo dus terugleveren en de accu opladen.
Of zie ik hier nu wat over het hoofd?
Ik ben ook weer terug uit Italie. Ik had alleen de newmotion pas bij me maar die niet eens gebruikt. Eigenlijk alleen superchargers en de 220v bij de airbnb/camping maar dat was niet eens nodig. Het bespaarde alleen wat tijd dat ik bij vertrek niet eerst langs de supercharger hoefde.
Op de oude CC kon ik in Duitsland nog 180kmh op de cruise rijden, nu met AP was dit max 150kmh.
Wat mij opviel is dat tijdens de rit van de gotthardpas naar beneden er flink wat procenten bij komt.
Ik schat zo'n procent per 2/3 minuten ongeveer dus als je dat omrekent naar opladen is dat een behoorlijk wattage wat de motoren terug leveren.
Daarbij vroeg ik mij af waarom je nou eigenlijk een (AWD) Tesla niet kan slepen als je auto nog gewoon opgestart/actief is. In principe is slepen hetzelfde als vanaf een berg naar beneden rijden. Alleen trekt dan de zwaartekracht je auto niet vooruit maar de sleepauto.
Op die manier zou je dus je accu kunnen bijladen mocht je (bijna) helemaal leeg staan.
Dus stel je staat leeg, je vraagt aan een dikke SUV of die je even een 20 minuten sleept terwijl jij de auto gewoon in D zet en de motoren zo dus terugleveren en de accu opladen.
Of zie ik hier nu wat over het hoofd?
Uitstekend idee! Wellicht behoorlijk zwaar om te trekken. Dat is vast wel uit te rekenen.
Ik ben ook weer terug uit Italie. Ik had alleen de newmotion pas bij me maar die niet eens gebruikt. Eigenlijk alleen superchargers en de 220v bij de airbnb/camping maar dat was niet eens nodig. Het bespaarde alleen wat tijd dat ik bij vertrek niet eerst langs de supercharger hoefde.
Op de oude CC kon ik in Duitsland nog 180kmh op de cruise rijden, nu met AP was dit max 150kmh.
Wat mij opviel is dat tijdens de rit van de gotthardpas naar beneden er flink wat procenten bij komt.
Ik schat zo'n procent per 2/3 minuten ongeveer dus als je dat omrekent naar opladen is dat een behoorlijk wattage wat de motoren terug leveren.
Daarbij vroeg ik mij af waarom je nou eigenlijk een (AWD) Tesla niet kan slepen als je auto nog gewoon opgestart/actief is. In principe is slepen hetzelfde als vanaf een berg naar beneden rijden. Alleen trekt dan de zwaartekracht je auto niet vooruit maar de sleepauto.
Op die manier zou je dus je accu kunnen bijladen mocht je (bijna) helemaal leeg staan.
Dus stel je staat leeg, je vraagt aan een dikke SUV of die je even een 20 minuten sleept terwijl jij de auto gewoon in D zet en de motoren zo dus terugleveren en de accu opladen.
Of zie ik hier nu wat over het hoofd?
Als je aan alles denkt en weet waar je mee bezig bent zal het allemaal wel kunnen/lukken. Maar ik kan me voorstellen dat Tesla met een REI tot de conclusie kwam dat er heel veel mis kan gaan door te slepen. Met ingeschakelde waarschuwingssystemen (en bijbehorende ingrepen) wordt het er gevaarlijk om te slepen. Als voorste auto wat hard remt en de afstand tot de Tesla wordt kleiner (lees: slappe kabel) en de Tesla grijpt in door abrupt te remmen dan heeft 1 van beide een sleepkabel door de ruit? Stel men gaat slepen tijdens een storing ipv lege accu -> werken alle koelsystemen naar behoren? Etc. In de meeste gevallen gaat het wellicht goed maar in die paar gevallen kan het ook goed mis gaan. Ik begrijp wel dat Tesla daarom benadrukt dat slepen over lange afstand niet is toegestaan.
....Wat mij opviel is dat tijdens de rit van de gotthardpas naar beneden er flink wat procenten bij komt.Ik schat zo'n procent per 2/3 minuten ongeveer dus als je dat omrekent naar opladen is dat een behoorlijk wattage wat de motoren terug leveren...
Met een vrachtwagen ja...Ooit was daar zelfs een mooi filmpje van. In Rusland als ik me goed herinner.
Van 41% naar 63% en dat is 114.... dus 114 km is 22%.1% is dus 5.18 km... dus 518 met een leaf uit 2017.... sure...@DeHakkelaar
Bergaf is leuk. Dit is wat ons overkwam met onze Leaf-30kWh de Mt Ventoux af.... Sept 2017 alweer. Wat recharge bergaf betreft zijn Tesla's maar saaie autootjes.. Over 20km naar beneden een range van 114km erbij. Jawel, hieronder het bewijs.
View attachment 439608
..die spanning missen we zo af en toe wel...
Van 41% naar 63% en dat is 114.... dus 114 km is 22%.1% is dus 5.18 km... dus 518 met een leaf uit 2017.... sure...
Voor die prijzen zou het vragen van een tegenprestatie behoorlijk over the top zijn.Dan mocht je toch wel gratis aan de DeC hangen?