Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
Zou me helemaal niet verbazen! Het is duidelijk dat niemand daar weet hoe het allemaal werkt. Alle praktische informatie is welkom!!!
We zijn natuurlijk zelf ook heel benieuwd wat we gaan meemaken. Mijn eerste optie is dus niet een Enel-paal, hoewel ik graag 0,40 euro/kWh wil betalen daar. Dat zijn dan de enige brandstofkosten, dus maximaal 30 euro voor een 'tank' en dat een paar maal hooguit...
Maar er zijn ook een aantal gratis laadpunten, en die proberen we natuurlijk eerst. Waaronder eventueel Ikea in Milaan, maar dichter bij de Alpen schijnen er ook een paar te zijn. We laten van ons horen!
 
Als ik dat zo lees heb ik spijt dat ik niet de eerste ben die dit traject deed. (electric marathon waar ik voor ingeschreven was is afgelast voor dit jaar)

Aynway, veel plezier
 
Hier de eerste ervaringen:
- na Aichstetten in Lindau met 22kW geladen bij BMWdealer vlak bij afslag Autobahn. Lovetoload-pas gebruikt
- rustig gereden over de Alpen, in Varese nog 25% in de accu, ondanks 6 personen en veel bagage geen probleem
- in Varese gratis geladen bij de IPER Grande, laadpas halen bij klantenservice. Denk erom de transparante schuif volledig naar beneden te duwen na het aansluiten. 22kW en max. 2 uren per laadsessie, haha. Parkeerplaatsen afgestemd op formaat Twizy... 1,5 km hier vandaan overnacht in goedkoop hotel
- bij IKEA Milaan-zuid even weer tot 100% bijgeladen: supersimpel, kabel inpluggen en laden maar!
- naar IKEA Bologna gereden. Daar staan 2 palen van Enel, laadpas halen bij klantenbalie (in de rij staan...)
- naar vakantiebestemming gereden 75km ten zuiden van Pisa.

Op wat tijdtegenvallers na werkte alles en we zijn dan ook gewoon in 2 dagen van Groningen naar San Vincenzo gereden. Totaal 1750km, niet anders als met een ICE :biggrin: Hier is alleen de caravan met beperkt vermogen, maar per etmaal halve lading is in principe voldoende.

Bezetting van laadpunten: tot nu toe in Italie nergens een andere EV aangetroffen...
 
Last edited:
Hier de eerste ervaringen:
- na Aichstetten in Lindau met 22kW geladen bij BMWdealer vlak bij afslag Autobahn. Lovetoload-pas gebruikt
- rustig gereden over de Alpen, in Varese nog 25% in de accu, ondanks 6 personen en veel bagage geen probleem
- in Varese gratis geladen bij de IPER Grande, laadpas halen bij klantenservice. Denk erom de transparante schuif volledig naar beneden te duwen na het aansluiten. 22kW en max. 2 uren per laadsessie, haha. Parkeerplaatsen afgestemd op formaat Twizy... 1,5 km hier vandaan overnacht in goedkoop hotel
- bij IKEA Milaan-zuid even weer tot 100% bijgeladen: supersimpel, kabel inpluggen en laden maar!
- naar IKEA Bologna gereden. Daar staan 2 palen van Enel, laadpas halen bij klantenbalie (in de rij staan...)
- naar vakantiebestemming gereden 75km ten zuiden van Pisa.

Op wat tijdtegenvallers na werkte alles en we zijn dan ook gewoon in 2 dagen van Groningen naar San Vincenzo gereden. Totaal 1750km, niet anders als met een ICE :biggrin: Hier is alleen de caravan met beperkt vermogen, maar per etmaal halve lading is in principe voldoende.

Bezetting van laadpunten: tot nu toe in Italie nergens een andere EV aangetroffen...
o
Dankjewel - IKEA net so simpel als in Lille (althans in Milaan) ! - ben blij dat dat zo gaat. Was Lindau uiteindelijk noodzakelijk, of had je het ook kunnen overslaan ?
Veel plezier in Toscane - prettige vakantie!
 
o
Dankjewel - IKEA net so simpel als in Lille (althans in Milaan) ! - ben blij dat dat zo gaat. Was Lindau uiteindelijk noodzakelijk, of had je het ook kunnen overslaan ?
Veel plezier in Toscane - prettige vakantie!
Lindau volladen eigenlijk niet nodig, maar zorg dan wel dat je vanaf Aichstetten een beetje zuinig rijdt...
En bij die IKEA in Milaan is slechts 1 aansluiting Mennekes. Uiteindelijk zijn hier nog best veel Franse aansluitingen helaas :mad:
 
Op wat tijdtegenvallers na werkte alles en we zijn dan ook gewoon in 2 dagen van Groningen naar San Vincenzo gereden. Totaal 1750km, niet anders als met een ICE.

Goed zeg, zo ga ik over een paar weken meer relaxed die kant op!

Buone vacanze!

(Mijn ICE gaat via Snappcar naar Italië, mocht ik zelf problemen krijgen, dan heb ik daarvan nog wel een reservesleutel bij me :rolleyes:)

- - - Updated - - -

Lindau volladen eigenlijk niet nodig, maar zorg dan wel dat je vanaf Aichstetten een beetje zuinig rijdt...
En bij die IKEA in Milaan is slechts 1 aansluiting Mennekes. Uiteindelijk zijn hier nog best veel Franse aansluitingen helaas :mad:

Dus bij IKEA naast 1 Mennekes ook 1 of meer Franse? Extra kabel dus wel aan te bevelen?
 
Zojuist zichtbaar op supercharge.info - een SC under construction in Egerkingen - ten zuiden van Basel. Daarmee komt de Rijnroute naar het zuiden binnen bereik !

Hoera! Graag binnen twee weken af te ronden!

Wel grappig dat Egerkingen door supercharge.info voor het gemak tot Duits grondgebied wordt gerekend...

E, fijn als je dochters nog gewoon meegaan en genoeg hebben aan een ijsje terwijl jij gratis aan de paal gaat!
 
Vanaf Bad Rappenau, wat om is, is dat 300km rijden. Dit stuk is erg energie onvriendelijk. Als je "voorzichtig rijd moet t te doen zijn, maar het zou mooi zijn als er eentje tussen in komt zodat je Bad Rappenau kunt overslaan. Met een 60kw versie kun t vergeten.
 
Hier de eerste ervaringen:
- na Aichstetten in Lindau met 22kW geladen bij BMWdealer vlak bij afslag Autobahn. Lovetoload-pas gebruikt
- rustig gereden over de Alpen, in Varese nog 25% in de accu, ondanks 6 personen en veel bagage geen probleem
- in Varese gratis geladen bij de IPER Grande, laadpas halen bij klantenservice. Denk erom de transparante schuif volledig naar beneden te duwen na het aansluiten. 22kW en max. 2 uren per laadsessie, haha. Parkeerplaatsen afgestemd op formaat Twizy... 1,5 km hier vandaan overnacht in goedkoop hotel
- bij IKEA Milaan-zuid even weer tot 100% bijgeladen: supersimpel, kabel inpluggen en laden maar!
- naar IKEA Bologna gereden. Daar staan 2 palen van Enel, laadpas halen bij klantenbalie (in de rij staan...)
- naar vakantiebestemming gereden 75km ten zuiden van Pisa.

Op wat tijdtegenvallers na werkte alles en we zijn dan ook gewoon in 2 dagen van Groningen naar San Vincenzo gereden. Totaal 1750km, niet anders als met een ICE :biggrin: Hier is alleen de caravan met beperkt vermogen, maar per etmaal halve lading is in principe voldoende.

Bezetting van laadpunten: tot nu toe in Italie nergens een andere EV aangetroffen...


Gaaf!!! Geniet van jullie vakantie!
Welke Ikea bij Milaan was het? San Guiliano?