Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb voor jullie een overzicht gemaakt van waar je in Italië kunt laden en waarmee en wat de probleempjes nog zijn. In het Italiaans maar dat mag geen probleem zijn, anders kun je beter thuisblijven. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben, ook al oogt het een beetje versnipperd.
;)

Problemi di ricarica da colonnine EV
Mooi werk, misschien is een google vertaalknop handig voor de niet Italiaans sprekenden en lezende mensen :D

Ik heb het nu maar even zo gedaan: Google Translate
 
Zo snap ik het ook beter, Tampert.

Moet ik nou lachen of huilen als ik die lappendeken zie. Achja, Italië he... komt vast goed, als er zoveel initiatieven zijn staat er ook vast iemand op die het allemaal oprolt en er één pakketje van maakt.
 
Ik kreeg net een mail van enel energia. Omdat het Italiaans van de meesten hier net zo goed is als mijn Italiaans heb ik maar gelijk de vertaalknop aangeklikt:

"Geachte klant,
met e-go opladen van Enel Energia, het opladen van uw elektrische auto is niet langer een probleem. Alles is slechts een muisklik verwijderd!
De auto opladen van alle ingeschakelde publieke zenders, zonder activatiekosten of maandelijkse vergoeding. U betaalt alleen wanneer u de service, via automatische incasso te gebruiken van uw creditcard.
En vergeet niet, totdat de 31/07 dienst is gratis. Meer alleen voor u, de laadcycli uit februari 2017, nog niet gefactureerd, zijn gratis en u betaalt niets.
Enel Energia is altijd aandacht voor de dienstverlening aan haar klanten. Om deze reden, sturen wij u een korte vragenlijst die we zullen gebruiken om je gedachten te ordenen, zodat ze meer en meer in lijn kan maken met uw wensen onze oplossingen voor elektrische mobiliteit.

Enel Energia"

Die vragenlijst zat er niet bij, maar als ik nog iets krijg zal ik proberen duidelijk te maken dat het voor buitenlanders nog wat gebruikersvriendelijker kan.
 
Persoonlijk vind ik Milaan een mooi reisdoel voor de eerste leg, overnachten bij Ibis Styles Milano Melegnano (SuC Carpiano). Dan rij je op de tweede reisdag een heel overzienbaar stuk, misschien zonder weer vroeg je bed uit te moeten, met een fatsoenlijk ontbijt in de maag, en dat allemaal voor een acceptabele prijs.
 
Persoonlijk vind ik Milaan een mooi reisdoel voor de eerste leg, overnachten bij Ibis Styles Milano Melegnano (SuC Carpiano). Dan rij je op de tweede reisdag een heel overzienbaar stuk, misschien zonder weer vroeg je bed uit te moeten, met een fatsoenlijk ontbijt in de maag, en dat allemaal voor een acceptabele prijs.

geboekt! € 76 voor 2 personen met ontbijt is inderdaad een koopje, daar krijg je in Zwitserland 2 hamburgers voor denk ik.
 
Plop en plop:

Date Change Site Status
Wed, May 31 2017 add Cerignola, Italy Open
Wed, May 31 2017 add San Giovanni Teatino, Italy Open

SuC Cerignola ligt (gelukkig) weer eens op een locatie waar je niet per se in een restaurant of hotel naar binnen hoeft, en ik kan me indenken dat de uitbaters van deze locatie wat extra smercio binnenhalen: Benvenuto su SPECIALITA' PUGLIESI di Cirillo Pasquale - Alimentari - Produzione E Commercio

SuC San Giovanni Teatino maakt het dan weer iets minder aantrekkelijk voor doorreizigers, IMO, met ligging bij http://www.dragonara.it/ (Maar ik mopper niet).

Facendo bene Tesla!
 
Last edited:
Athens.png Ik voel een roadtrip Athene in de herfstvakantie aankomen :rolleyes:
 
Last edited:
Varese iemand suggesties?
We verblijven er 5 nachten. 1 hotel heeft destination charger, maar is spijtig genoeg niet ons hotel. Het heeft geen restaurant, dus laden compenseren met een etentje zit er ook niet in ( there is no such thing as a free meal, maar dan omgekeerd, een free charge for a paid meal). Op mijn charger apps is het de woestijn daar.
Anders tips voor een uitstap waar kan geladen worden zijn ook goed. Daarna gaan we nog richting Zermatt, maar daar zijn tig mogelijkheden.