Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
ImageUploadedByTapatalk1432380755.602255.jpg
ImageUploadedByTapatalk1432380806.926093.jpg
 
Gekkenwerk dat ie een dag nadat wij passeerden als open aangemerkt wordt , maar het lijkt nu wel serieus al zal het laden nog behoorlijk in een bouwomgeving zijn. Helaas ga ik op de terugweg via Dorno/Milaan, dus ik kan niets verifiëren. Bovendien was de stretch 400 km en op de heenweg alleen haalbaar door achter vrachtwagens te hangen. Ik zou op basis van wat ik gezien heb nog iets meer bevestiging willen zien dat alles werkt.
 
Nog weinig beweging op de supercharger locatie in Affy.


Laatste dag van 2 weken vakantie aan de oostkant van het Gardameer. Verona is qua kilometers niet ver weg, maar heen en terug kost je toch al snel 3 uur.
In de garage van het hotel geprobeerd op een blauw 3 pins stopcontact te laden met een adapter van het hotel en een reisadapter. De UMC stopte steeds met laden. Is natuurlijk ook niet de manier.


Hierop de Italiaanse adapter bestelt bij Tesla. Deze werd via Tesla Milaan de volgende dag bij het hotel afgeleverd (super!). Helaas werd het laden na een paar uur steeds weer gestopt door grote schommelingen in de spanning (varierend van 189 tot 223 Volt). Nu terug geschroeft naar 8A laden, 7 km per uur. Stopt nu nog maar gemiddeld 1 x per dag met laden.


Ondanks de nodige dagtrips op deze manier het bezoek aan de supercharger kunnen beperken tot 2x op momenten dat we daar toch al in de buurt waren.

Destination charging gaat hier dus wel, maar vraagt door schommelingen in de netspanning wel de nodige aandacht.

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 
Nog weinig beweging op de supercharger locatie in Affy.


Laatste dag van 2 weken vakantie aan de oostkant van het Gardameer. Verona is qua kilometers niet ver weg, maar heen en terug kost je toch al snel 3 uur.
In de garage van het hotel geprobeerd op een blauw 3 pins stopcontact te laden met een adapter van het hotel en een reisadapter. De UMC stopte steeds met laden. Is natuurlijk ook niet de manier.


Hierop de Italiaanse adapter bestelt bij Tesla. Deze werd via Tesla Milaan de volgende dag bij het hotel afgeleverd (super!). Helaas werd het laden na een paar uur steeds weer gestopt door grote schommelingen in de spanning (varierend van 189 tot 223 Volt). Nu terug geschroeft naar 8A laden, 7 km per uur. Stopt nu nog maar gemiddeld 1 x per dag met laden.


Ondanks de nodige dagtrips op deze manier het bezoek aan de supercharger kunnen beperken tot 2x op momenten dat we daar toch al in de buurt waren.

Destination charging gaat hier dus wel, maar vraagt door schommelingen in de netspanning wel de nodige aandacht.

View attachment 82233View attachment 82234View attachment 82235View attachment 82236

Als ik dit zie, dan twijfel ik om met de Tesla naar Italie te reizen. Ik wil naar Elba, een eiland waar wellicht nog nooit een Tesla is geweest... iemand tips? Suggesties? (om mij over de streep te trekken!)
 
Als ik dit zie, dan twijfel ik om met de Tesla naar Italie te reizen. Ik wil naar Elba, een eiland waar wellicht nog nooit een Tesla is geweest... iemand tips? Suggesties? (om mij over de streep te trekken!)

Plenty havens met krachtstroom voorzieningen. Was er vorig jaar met ice (had Tesla nog niet) maar zou het zo aandurven.

Ik overweeg kamperen op Corsica met de Tesla trouwens. (2017 dan wel want dit jaar hebben we andere plannen).
 
Dat denk ik ook, want ik zie maar heeeel weinig laadpunten rond het gardameer. Mogelijk wat opties bij de jachthavens met een blauwe stekker, verder is dat stuk op alle laadpalenkaarten die ik kon vinden behoorlijk leeg.
Mocht je nog iets vinden (aan de zuidkant, wij gaan net iets onder het meer in een kleinschalig B&B waarschijnlijk, hou ik mee meer dan aanbevolen.

Dan gok ik dat ik je vast ga tegenkomen bij de SUC bij het gardameer/Verona.
Ook eind juli/aug daar met vakantie.
 
Wij gaan ook naar Italie (venetie) eind July. Ik zit wel een beetje te twijfelen om met een ICE te gaan omdat er bijna geen oplaadpalen zijn. Kan nog superchargen in Verona maar dan ben ik aangewezen op het stopcontact bij de stacaravan die we gehuurd hebben. Weet niet wat voor stopcontact daar is..
 
Wij gaan ook naar Italie (venetie) eind July. Ik zit wel een beetje te twijfelen om met een ICE te gaan omdat er bijna geen oplaadpalen zijn. Kan nog superchargen in Verona maar dan ben ik aangewezen op het stopcontact bij de stacaravan die we gehuurd hebben. Weet niet wat voor stopcontact daar is..

Ik zou me daar niet druk om maken. Rangecharge in Verona en dan 115 km naar Venetië. Als je met de auto bij de stacaravan kunt staan dan is elk stopcontact voldoende. Desnoods laadsnelheid wat terugbrengen en hem er aan laten staan. Je komt, als je het rustig aan doet, nog aan met 270 km rest. Als ik het plezier van het reizen in de MS afzet tegen het rijden in de ICE zou ik er zelfs nog een tussentijds bezoekje aan de SuC, na bezoekje aan Bologna bijvoorbeeld voor over hebben. En reken maar uit voor het gezin, 2600 km reizen zonder te tanken. Genoeg voor de giftshop.
 
Inmiddels weer thuis van 2 weken oostzijde Gardameer. Was onze eerste buitenland trip met de Tesla. Is allemaal prima gegaan. Buiten Urmond tijdens de hele vakantie slechts 4 andere Tesla's gezien (1 Nederlander, 2 Duitsers en een Italiaan), en op 1 x na waren we de enige bij de superchargers. Vrijdagmiddag in Urmond was wel druk. Bleken we tussen de E-rally jongens te zitten :biggrin:.

Heen via Zwitersland gereden: Urmond, Waldlaubersheim, Achern, overnachting, Egerkingen, Beckenried, Monte Ceneri, Verona, Malcesine. Vanwege een zware rechtervoet steeds zo mogelijk 100 kilometer meer geladen dan nodig.

Wel veel oponthoud gehad in Zwitersland. Files door sneeuw (!) bij de Gotthard tunnel, en hevige regen bij Milaan.
Terug via Oostenrijk: Malcesine, St. Anton, Aichstetten, overnachting, Satteldorf, Bad Rappenau, Waldlaubersheim, Urmond. Malcesine --> St. Anton rustig gereden om het met een range charge te halen (via de Resschen Pass). Hadden bij aankomst nog 40 km range over. Op de Autobahn tussen de wegwerkzaamheden in de (Duitse) gevestigde orde nog een aantal keren het leven zuur gemaakt :-D.

Als ik dit zie, dan twijfel ik om met de Tesla naar Italie te reizen. Ik wil naar Elba, een eiland waar wellicht nog nooit een Tesla is geweest... iemand tips? Suggesties? (om mij over de streep te trekken!)

Laden lukt altijd wel. Zelfs met slechts 7 km/uur laden kom je op vakantie adres nog een heel eind. De 2 x dat we bij de SuC in Verona zijn geweest waren voor de zekerheid, omdat we lange dagtrips in de planning hadden (zoals naar de Dolomieten: met de Tesla in de bergen rijden is geweldig!). In totaal bijna 1.000 kilometer aan dagtrips gemaakt.
Met wat minder kilometers op de vakantiebestemming was 7 km/uur zeker genoeg geweest. Voor de terugreis op deze manier de auto helemaal vol geladen. Volgende keer weer!

image.jpg
 
Mocht je nog niet overtuigd zijn -;)

IKEA Padova heeft 3 Type 2 en 3 CHAdeMO in de aanbieding.. gratis zelfs denk ik, lig is dat bij de door mij bezochte IKEA-vestigingen het geval.
Ik zou er geen seconde aan twijfelen met de Tesla te gaan. Vorig jaar zelfs in Rome geweest.
En rijden door de bergen - niet die tunnels nemen ! - is een geweldige ervaring.

Wij gaan ook naar Italie (venetie) eind July. Ik zit wel een beetje te twijfelen om met een ICE te gaan omdat er bijna geen oplaadpalen zijn. Kan nog superchargen in Verona maar dan ben ik aangewezen op het stopcontact bij de stacaravan die we gehuurd hebben. Weet niet wat voor stopcontact daar is..
 
Hier is het eerder andersom, de vrouw wilt met de Tesla en ik denk gaat dat lukken. We ga naar Salionze dus de SUC Verona is dichtbij weet alleen niet hoelang rijden hemelsbreed 20KM, met een beetje mazzel is de SUC in Affi/Bardolino eind Juli ook open.

28,4 km. Dat kan toch geen breinbreker meer zijn? Affi 18,9 km. Dit is de droomsituatie. Verdient geen seconde bedenktijd, zou ik zeggen.