Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
- - - Updated - - -

Weet jij of op deze site nu andere laadpunten op staan dan op de Hera/Enel app ?


Hera Mobility app en Enel Drive app zijn dezelfde apps met dezelfde content - voor zo ver ik kan zien. Alleen is de Hera app (lig) sinds enkele dagen zonder content ("service not available").

Er is ook nog een Hera/Enel Mobility site. Die heeft dezelfde content maar aanvullend per laadpaal ook informatie over het vermogen. De meeste zijn 22kW, maar het is planmatig wel handig te weten of dat werkelijk ook zo is.


Colonnine elettriche di ricarica per veicoli elettrici in Italia - Colonnine Elettriche

ook in ItaliË geldt dat je met één site of app niet kunt volstaan
 
Bericht gekregen van mijn vakantieadres dat ik 3 fase kan laden aan een 4 pens cee. Ik vermoed dat dat een 3 fase aansluiting zonder N eutral is. Heeft iemand middels een verloop naar 5 pins cee al eens de tesla geladen? Dus 3 fase zonder N?
 
Weet jij of op deze site nu andere laadpunten op staan dan op de Hera/Enel app ?
De app heb ik nooit geprobeerd, maar ik vermoed dat daar dezelfde verschillen in te vinden zijn. Enkele voorbeelden (links http://www.colonnineelettriche.it/ en rechts www.eneldrive.it):

laadkaarten IT.png


- - - Updated - - -

Bericht gekregen van mijn vakantieadres dat ik 3 fase kan laden aan een 4 pens cee. Ik vermoed dat dat een 3 fase aansluiting zonder N eutral is. Heeft iemand middels een verloop naar 5 pins cee al eens de tesla geladen? Dus 3 fase zonder N?
Stel je deze vraag ook in de specifieke charging draadjes? Daar heb je meer kans op een antwoord, denk ik.
 
Nieuwe Supercharger open ten zuiden van Milaan !

Was ik gisteren nog aan het plannen volgende week via Dorno te rijden komt er overnight, out of the blue een nieuwe bij: Melegnano op de A1 naar Parma en Bologna. 6 stalls. Ideaal, scheelt je 70 km. Mooi op de route naar de Adriatische kust.

IMG_0455-1.PNG
 
Last edited:
Iemand recente ervaring met de IKEA Genua ?

(moet naar Livorno, maar rij liever niet om via SC Bologna...) en heb geen Enel kaart.

Vwb die Enel kaart: een Italiaanse sprekende vriend van mij heeft gebeld met Enel Italia en daar werd gezegd dat je bij elk Enel kantoor een kaart kan aanvragen, die krijg je dan gelijk mee en dan wordt die binnen 24 uur geactiveerd...Wel veel meenemen om te registreren: legitimatie uiteraard, maar het schijnt makkelijker te gaan als je met een bedrijf registreert, dan KvK meenemen etc.

Ik ga het proberen, maar zit nog met de heenreis. Via Genua is risico als de IKEA niet werkt...
 
Lekker die Italianen van Hera.
Ik heb de documenten voor hun laadkaart teruggestuurd en een mail gekregen dat de documenten OK zijn, een zakelijk contract bij DHL afgesloten om de kaart op te kunnen laten halen en heb gemaild wanneer DHL komt ophalen. Geen reactie.
Een Italiaanse collega laten bellen, vragen ze het contractnummer (wat ik nog niet heb) vervolgens de 'Codice fiscale' (daar heb ik BTW nummer voor ingevuld), vinden ze ook niet.
Waarschijnlijk hebben ze de gegevens ingevoerd in hun systeem en het 'Codice fiscale' niet in kunnen voeren om vervolgens het terzijde te leggen.
Toen maar een user proberen aanmaken op hun site, dat lukt ook niet vanwege ongeldige Codice fiscale format.
Begin er een hard hoofd in te krijgen dat dit nog in orde komt...
Iemand nog tips?
 
bij mij is alles "italiaans vlot" verlopen. Heb de naam van een contactpersoon gevraagd waar UPS zich moest aanmelden en mits wat heen en weer gemail ben ik nu de trotse bezitter van een Hera kaart.
De contactpersoon was bij mij: Silvia Ballarini. ([email protected])
en het adres waar UPS moest zijn: Via Molino Rosso 8/A 40026 Imola.
wel goed afspreken wanneer kaart moet klaarliggen voor DHL. Bij mij is UPS nog eens moeten terugkomen omdat de kaart niet klaarlag bij de eerste afhaalpoging.
 
Een alternatief voor Hera - recommended by Tesla

Dit lijkt een goed - en werkend - alternatief voor het Hera traject.Op hun site te zien geeft hun kaart toegang tot hetzelfde netwerk als de Hera kaart.
Vond dit op de Italiaanse thread van het forum.

Also planning a trip down to Italy (Tuscany) in Sept. I contacted Tesla in Milano asking how to get a card for public charging and they were very kind to sent me the next day the following recommendation:

. The customer contacts [email protected]
. He receives a contract via email
. He fills-in the contract, sign it and send it to [email protected]
. He receives the card at home within 4 days
. He charges the card of 40 euro for 100 kWh: now the card is ready
. The customer is informed when he is going to reach the threshold
. He can charge more kWh on the card directly on [email protected] paying with PayPal or VISA
. The card is valid for 12 months, after 12 months he gives back the card or recharge 40 euros for 100 kWh and continues to use the service for other 12 months.

I sent an email to
[email protected]and received the contract within the same day and they say they'll be able to send the card in 48h to the address of my choice.
 
Dit lijkt een goed - en werkend - alternatief voor het Hera traject.Op hun site te zien geeft hun kaart toegang tot hetzelfde netwerk als de Hera kaart.
Vond dit op de Italiaanse thread van het forum.

Also planning a trip down to Italy (Tuscany) in Sept. I contacted Tesla in Milano asking how to get a card for public charging and they were very kind to sent me the next day the following recommendation:

. The customer contacts [email protected]
. He receives a contract via email
. He fills-in the contract, sign it and send it to [email protected]
. He receives the card at home within 4 days
. He charges the card of 40 euro for 100 kWh: now the card is ready
. The customer is informed when he is going to reach the threshold
. He can charge more kWh on the card directly on [email protected] paying with PayPal or VISA
. The card is valid for 12 months, after 12 months he gives back the card or recharge 40 euros for 100 kWh and continues to use the service for other 12 months.

I sent an email to
[email protected]and received the contract within the same day and they say they'll be able to send the card in 48h to the address of my choice.
Bedankt Egbert! Ik ga het gelijk proberen. Zal verloop hier melden.