Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
Ze zin inderdaad erg snel en inhoudelijk goed met antwoorden. Heb het nog even nagevraagd. maar de kaart geeft toegang tot elke Enel/Hera laadpaal. Dat zijn er meer dan op de site van dueenergia.
het beste is de app van Enel Drive te downloaden. zie ook hun website

Heb vanavond(20:00 uur) een email verstuurd en binnen een uur antwoord. Lijkt best snel te gaan. Helaas geen laders bij mijn vakantie adres in de buurt.
 
Helaas.. Supercharger Verona is naast Ikea Padova de beste optie.. verder staan op chargemap nog een paar opties
Italie noord.png
 
ik wil laden bij Ikea Brescia. Waar kan ik zien welke lader dit is, en wat voor een pas heb ik dan nodig? Ik begreep uit eerdere antwoorden dat je je dan moest melden bij de Ikea bali of heb je een pas van Enel/ Hera nodig?

Ik heb net gisteren voor het eerst geprobeerd te laden bij een IKEA in Italië, die in Pisa. Er staan twee laders, beide met één Mennekes aansluiting en een andere waar ik niet vertrouwd mee ben, maar geen chademo volgens mij. Max was 20A. De stations hebben een ENEL logo, dus ik neem aan dat je die kaart gewoon kan gebruiken. Mijn pas ligt nog bij HERA in Modena op me te wachten (hoop ik), dus ik ben naar de klantenbalie gegaan waar ze me kosteloos en zonder borg of achterlaten ID (wel ID-nr genoteerd) een ENEL kaart te leen gaven, die max 3 uur gebruikt kan worden.
 
Last edited:
Aosta ook lokaal te bereiken

Volgens een korte zoekpoging is dit nog niet op dit forum gemeld, maar als dat wel zo is, sorry voor de doublure (we zouden een wiki moeten hebben):

De supercharger in Aosta lijkt op EVtripplanner alleen in oostelijke richting te bereiken, en die in Dorno alleen in zuidelijke richting. Dus stippelt de site hele omwegen uit om de SC in de juiste richting aan te rijden. Onnodig, want in beide gevallen is er ook een SC voor de tegenliggers.

Nog mooier was onze ervaring in Aosta deze week. We kwamen de Grote St-Bernhard af en de navigatie raadde ons aan om een flink stuk om te rijden om de autostrada op te gaan. Eigenwijs als we zijn, hebben we gewoon lokale wegen tot vlakbij de SC genomen, wetende dat je natuurlijk niet zomaar de autostrada op of af kan maar hopende op een wonder. En dat was er: naast de twee rijen voor oostelijk en westelijk autostrada verkeer, zijn er ook een paar plaatsen buiten het hek gezet. De navigatie laat deze drie verschillende locaties wel zien, maar zal er niet snel heen verwijzen, hij heeft nogal een voorkeur voor snelwegen maar dat is niet altijd het snelste, in dit geval zeker niet.

2015-07-12 13.01.54.jpg
 

Attachments

  • 2015-07-12 13.01.54.jpg
    2015-07-12 13.01.54.jpg
    149.6 KB · Views: 236
Arezzo is open! 4 stalls. Top, we zitten daar weer een weekje in de buurt in augustus.

Gisteren in Arezzo geladen. Op parkeerplaats van spiksplinternieuw en bijna geheel verlaten hotel. Eten konden we er niet. Gelukkig is er een typisch Italiaans (dus goed maar niet duur) restaurant waarvoor je wel 700m langs de weg naar de andere kant van de snelweg moet lopen (of je stopt er gewoon met de Tesla en doodt de tijd in het hotel op een andere manier dan eten)

Het heet Orologio en hier is een link naar de pagina op Tripadvisor.
 
Niet veel te zien, bovendien bijna donker :)
View attachment 87667

Er zijn vier zuilen.
Mocht je meer van het hotel willen zien/weten:
http://www.tripadvisor.com/Hotel_Re..._Hotel-Arezzo_Province_of_Arezzo_Tuscany.html
Ik dacht dat het spiksplinternieuw was, omdat het er zo uitziet en er nauwelijks iemand was, maar blijkbaar zijn ze al enige jaren open!?!

foto's van teslas en super chargers heb ik al genoeg gezien.
ik bedoelde foto's van: "de tijd doden in een hotel op een andere manier dan eten":wink:
maar waarschijnlijk ook niet veel te zien , wegens te donker!
 
Niet veel te zien, bovendien bijna donker :)
View attachment 87667

Er zijn vier zuilen.
Mocht je meer van het hotel willen zien/weten:
http://www.tripadvisor.com/Hotel_Re..._Hotel-Arezzo_Province_of_Arezzo_Tuscany.html
Ik dacht dat het spiksplinternieuw was, omdat het er zo uitziet en er nauwelijks iemand was, maar blijkbaar zijn ze al enige jaren open!?!

Gisteren ook in Arezzo aan de suc. Inderdaad een dode bedoeling daar. Kids mochten wel even van het zwembad gebruik maken en kregen een gratis cappu aangeboden. Toch leuk.

Vandaag bij Lucca in de buurt. Helaas lukt t laden op de shuko nog niet hier in de middle of nowhere.. Auto blijft aangeven dat er geen power op de charger staat maar t 220 stopcontactje werkt toch echt.. Vorige week overigens prima via de shuko kunnen bijladen bij het vorige adres in Toscane.