Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zie de spanning variëren tussen 207 en 210.. (althans voor zover in de auto zichtbaar). Het laden - gestart op 13A - wordt dan al snel teruggebracht naar 6A met de melding "Verlengsnoer of slechte kabel in gebruik". auto staat gewoon aan de UMC... zonder verlengsnoer. alleen extra een verloopstekker naar Italiaanse standaard (de samen met de JB geleverde).. Kan toch niet aan die beperkte spanningsverschillen liggen ?


het probleem ligt dus wel aan de lage spanning.

wat er gebeurt :
Tesla meet de spanning zonder te laden; en daarna begint het laden.
Als de spanning dan daalt; dan veronderstelt Tesla dat deze daling te wijten is aan de spanningsval over de kabel; wat mogelijk veroorzaakt kan zijn door een verlengkable van 1.5mm². Of door slechte kabels of verbindingen.
De laadstroom wordt dan teruggebracht.
Dat uit veiligheid : door de weerstand van de kabel kan deze heel warm worden en brand veroorzaken.
 
Alweer een hele poos geleden, toen ik voor het eerst naar ons vakantiehuis in Z-Frankrijk ging had ik ook voor de zekerheid een ratiolader geleend. Deze kreeg ik niet aan de gang terwijl de UMC het gelukkig wel deed. Zaten 2 verlengsnoeren tussen. 1x 25m 3x2,5mm + 1x 3x1,5mm van 20m. Voltage zakte soms onder de 200v. Op een enkele keer afslaan ging het goed.

We overwegen nu a.s. woensdag nog richting de zon te gaan, Frankrijk of Italië. Eigenlijk totaal onvoorbereid want heb geen Chademo adapter, Type-3 kabel of pasjes voor Italië of Frankrijk:scared:.

Maakte mijn vrouw zich voorheen zorgen of we het wel zouden halen, is haar range anxiety nu volledig weg, het gaat toch altijd goed? Waar maak je je druk om?

:crying:Heb haar maar niet uitgelegd dat ik altijd met plan A, B en C op pad ging ipv zonder voorbereiding....

als je langs Rhoon of barendrecht komt mag je mijn chademo adapter wel lenen.
 
Bij mij lukt het laden uiteindelijk ook in Italië, wat ik al wist: de beste stopcontacten zitten dicht bij de meterkast. En die zit hier achter een luik van een glazen deur, had ik zo snel niet gevonden. Sta nu met alleen de UMC en IT verloopje op 12A en +/- 200 V te laden
 
Op maandag is iedereen aan het werk in Firenze
19316df015a8da86f5cbbafdf0cda385.jpg
 
Ben er zelf ook wel achter dat een stopcontact zo dicht mogelijk waar de kabels van de energiemij binnen komen icm een goede 2,5mm2 verlengkabel wonderen doen. Heb dan een behoorlijk stabiele 215V 13A, op het platteland in Toscane. Eerder geprobeerd op een ander stopcontact verder van het ISRA en dat was drama. 6A max en dan nog ging het nu en dan mis. Waarschijnlijk door de slechte interne bekabeling.
Tevens een laadpaal in Lucca gevonden en op plugshare gezet. Helaas niet getest, maar was o.a. type 2
 
Toch even een mooie ervaring beschrijven.
Voor de reis naar Rome een kaart van Due Energie besteld.
Te laat gedaan, dom, maar gelukkig: hij zou vrijdagochtend met de post aankomen.
Was nêt op tijd, want op zaterdag zouden we einde ochtend bij elkaar komen in Luxemburg voor de reunie van de roadtrip naar Italie.
Dus erg vroeg opstaan en rijden.
Op vrijdagochtend was ik niet thuis en werd de bel thuis ook niet gehoord, dus een briefje in de bus: u kunt uw pakketje morgen na 13 u ophalen.

Tsja, en daar zit je dan met je mooie plannen.
Volgende dag halen betekent deel reunie missen.
Kaart maar laten zitten betekent Rome niet halen.

Einde middag op vrijdag, ca. 16.30 u met Due Energie proberen te bellen.
Contact! Ik: Do you speak English? Zij: No, one moment please.... tuut tuut tuut.
Opnieuw bellen.
Ik: Do you speak English? Andere zij: No, my colleague does. One moment.... piep: voicemail.
Ahhhhhh! Lelijke woorden helpen niet, Maarten. Opnieuw proberen, eigen schuld dikke bult.
Had je maar eerder moeten bestellen.
Contact! Ik: Do you speak English? Weer andere zij: Yes, but you will need to talk to someone else. Ik: O can you please make sure this person is available?
Krijg ik een allervriendelijkste persoon met de naam Isaak aan de telefoon, die het verhaal aanhoort en zegt: I will call you back, sir.
Ojee! Moed met een flinke klonk diep in de schoenen....
En dan, na een half uur wachten gaat de telefoon en Isaak vertelt dat hij een kaart zal sturen naar de Crown Plaza in Verona, bij de SuC.
Ondertussen is het half zes op vrijdag! dat Isaak mij terug belt en e.e.a. regelt.
Hulde hulde hulde, Isaak en Due Energie! Het geeft maar weer eens hoe het ook kan in Italie!
En ja hoor: de post met de kaart lag keurig bij de receptie van het Crown Plaza. :smile::smile::smile:
 
Toch even een mooie ervaring beschrijven.
Voor de reis naar Rome een kaart van Due Energie besteld.
Te laat gedaan, dom, maar gelukkig: hij zou vrijdagochtend met de post aankomen.
Was nêt op tijd, want op zaterdag zouden we einde ochtend bij elkaar komen in Luxemburg voor de reunie van de roadtrip naar Italie.
Dus erg vroeg opstaan en rijden.
Op vrijdagochtend was ik niet thuis en werd de bel thuis ook niet gehoord, dus een briefje in de bus: u kunt uw pakketje morgen na 13 u ophalen.

Tsja, en daar zit je dan met je mooie plannen.
Volgende dag halen betekent deel reunie missen.
Kaart maar laten zitten betekent Rome niet halen.

Einde middag op vrijdag, ca. 16.30 u met Due Energie proberen te bellen.
Contact! Ik: Do you speak English? Zij: No, one moment please.... tuut tuut tuut.
Opnieuw bellen.
Ik: Do you speak English? Andere zij: No, my colleague does. One moment.... piep: voicemail.
Ahhhhhh! Lelijke woorden helpen niet, Maarten. Opnieuw proberen, eigen schuld dikke bult.
Had je maar eerder moeten bestellen.
Contact! Ik: Do you speak English? Weer andere zij: Yes, but you will need to talk to someone else. Ik: O can you please make sure this person is available?
Krijg ik een allervriendelijkste persoon met de naam Isaak aan de telefoon, die het verhaal aanhoort en zegt: I will call you back, sir.
Ojee! Moed met een flinke klonk diep in de schoenen....
En dan, na een half uur wachten gaat de telefoon en Isaak vertelt dat hij een kaart zal sturen naar de Crown Plaza in Verona, bij de SuC.
Ondertussen is het half zes op vrijdag! dat Isaak mij terug belt en e.e.a. regelt.
Hulde hulde hulde, Isaak en Due Energie! Het geeft maar weer eens hoe het ook kan in Italie!
En ja hoor: de post met de kaart lag keurig bij de receptie van het Crown Plaza. :smile::smile::smile:

Mij had de service en snelheid van Due Energie ook goed positief verrast. Heb de kaart niet gebruikt dus mocht iemand mijn kaart willen lenen stuur me een PM. Kan nog 100kw mee geladen worden, daarna via website extra kw toevoegen.
 
Van 30 Aug tot 9 Sept zijn wij met de kleine in Cannobio aan het lago Maggiore (camping Internazionale Paradis - kleine camping dus als je daar 1 keer rondloopt dan zie je de Tesla vanzelf wel staan:biggrin:).
Mochten er anderen in die periode in de omgeving zijn, dan is het misschien leuk om samen iets te ondernemen? Hoeft niet meteen een hele road-trip te zijn:wink:.
 
De laatste week van augustus heb ik met vrouw en jongste dochternog een weekje vakantie genoten ten zuiden van het Gardameer. Heerlijke rit metde MS.
Met een half opgeladen accu op zaterdagmorgen 22/08vertrokken van Antwerpen naar de SuC in Nivelles, vandaar naar de SuC in Mënsbech,en dan naar de SuC in Achern.
In de loop van de namiddag stressloos aangekomen in ons “tussenstop”-hotelletjevlakbij Freiburg (met ruime ondergrondse privé-parking). De dag nadien, na eengenereus ontbijt, vertrokken naar de SuC in Egerkingen, op de parkeerplaats vanhet Mövenpick-hotel”. Nogal een “posh” bedoening daar, met de nodige Porschesen andere Duitse pk-fossielen van het duurdere type. Leuk en onverwacht was weldat aan de receptie van het hotel Duitstalige reclameflyers van de MS op eendisplay ter beschikking lagen ! Het hotelmanagement is dus duidelijk pro-Tesla.Na de nodige elektronen te hebben geslurpt was het lekker doorrijden naar deSuC van Monte Ceneri, en dan vandaar in één keer langs de A4 naar onzeeindbestemming vlakbij Peschiere del Garda (op 20’ rijden van Verona waar ik tweemaal van de SuC aldaar, op de Crowne Plaza parkeerplaats, gebruik heb gemaaktom zonder laadbekommernissen tijdens ons weekje Bella Italia meerdere uitstapjeste maken in de omgeving).
De rit huiswaarts ging probleemloos langs dezelfde route.
Tijdens de ganse reis heb ik dus uitsluitend met SuC’sgeladen, andere laadpunten zijn volstrekt overbodig gebleken.
Op de heen- en terugreis heb ik aan de SuC’s - zoals gewoonlijk- Noorse en Nederlandse MS-rijders gezien, maar tevens Zwitsers en… eenSpanjaard ! Op Italiaans grondgebied heb ik helaas geen enkele MS met Italiaanskenteken gezien, wel veel nieuwsgierige blikken gehad met BlackBeast. Ik vreesdat de Mediterrane populatie nog niet echt de “mental switch” naar elektrischeaandrijving heeft gemaakt. De zuiderse macho petrol heads zijn nog in de meerderheid…
Conclusies : 1/ de MS is écht wel een zalige reiswagen, 2/ deGPS was niet (meer) buggy en de consumptie/tripmeter toonde zich betrouwbaar enaccuraat, 3/ de adaptive cruise control werkt voortreffelijk, 4/ ik tel al afnaar de volgende autovakantie, 5/ de MS belichaamt overduidelijk het begrip “GranTurismo” : op een stijlvolle, comfortabele, snelle en vlotte manier afstandenafleggen.
 
Mooi verslag!

Wij zijn net terug van het Lago Maggiore.

Via Waldlaubersheim, Achern, Beckenried heen. Tijdens de vakantie veel demoritjes gedaan en een keer bijgeladen bij Monte Ceneri en op de terugweg Egerkingen, Waldlaubersheim, Bladel...
Je kunt tegenwoordig dus gewoon SuCs overslaan... Wat een luxe!
En idd de auto is een geweldige GT!
Ik kijk al uit naar de volgende road-trips. Helaas kan ik zelf niet mee naar Noorwegen, maar ik wil volgend jaar sowieso een alpentocht en een family road-trip (vanuit een vaste locatie aan een Lago) organiseren, dus misschien ook wat voor de familie Watt? :biggrin:
 
Volgende week vertrek ik voor een paar dagen naar Milaan. Ik zal meer in de auto zitten dan erbuiten, maar dat maakt niet uit. Die zakelijke afspraak is gewoon weer een mooi excuus om even een paar duizend kilometer in de Model S te zitten. En dat na de Noorwegen Roadtrip..

Hoe zit het eigenlijk met de wegenvignetten voor Zwitserland? Moeten die van te voren besteld worden?
 
Weet iemand of er in Venetië een parkeergarage is met laadmogelijkheid?

Ik heb Tronchetto parking al twee keer gemaild, maar geen reactie ontvangen.

Wellicht een mogelijkheid om in Mestre een parkeerplek met laden te vinden?
Vroeger (in de Fiat Panda tijd:biggrin:) reed ik ook naar Mestre om van daaruit de trein te pakken naar Venetië... wel zo goedkoop en comfortabel tov in de file aanschuiven voor een parkeergarage.

- - - Updated - - -

Wellicht een mogelijkheid om in Mestre een parkeerplek met laden te vinden?
Vroeger (in de Fiat Panda tijd:biggrin:) reed ik ook naar Mestre om van daaruit de trein te pakken naar Venetië... wel zo goedkoop en comfortabel tov in de file aanschuiven voor een parkeergarage.

Evt alternatieven: Padua en Treviso...

- - - Updated - - -

Is wel makkelijk. Kun je ook bij een ANWB kantoor krijgen en anders aan de grens maar daar is t duurder geloof ik.

Maar als het druk is soms wel sneller (rij voor het kopen vaak een stuk korter dan die voor diegenen die al een vignet hebben).