Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Italië

This site may earn commission on affiliate links.
Ah, het is meteen over met de liefde!? :p

Ben er ook blij mee. Ook geen saldo meer dat expireert. :)

Nou ik moest toch een euro betalen om lid te worden...neem aan dat dat mijn start saldo is :)

Daarnaast krijg ik telkens een error als ik op "my profile" klik...jullie ook? Aanmelding ging dus goed, incl de betaling van 1€ en bevestigingsmail etc...
 
Last edited:
de route gaat volledig om :D, ik pak Milaan - Genua - Forte dei Marmi, dus de kustweg. Iemand ervaring met in één stuk door zonder te laden van Dorno naar Forte dei Marmi? Via daglievemensen.nl ( ivm rekening houdend met hoogteverschillen ) geeft hij vrij hoog verbruik aan ( 76 kWh op 221km bij gemiddeld verbruik van 250 Wh/km )

Hoi Charly,

Ik heb 2 jaar geleden in de zomer de route van Milaan (Melegnano), via Parma, La Spezia naar Viareggio gereden op 1 lading. Dus is goed te doen.

Ronald
 
  • Informative
Reactions: Charly D
Schaamteloos gekopieerd uit het Zoe-forum.
Ik ben zelf nog niet tot in Italië geraakt, maar dit lijkt me wel erg bruikbaar.

Verse nieuws uit Italië, rechtstreeks vanuit het Enel hoofdkantoor
icon_smile.gif


Enel Energia heeft een App heeft gereleased genaamd "E-Go" waarmee je (in het Engels) een account kan aanmaken en koppelen aan een credit card (Eurocard/Mastercard, Visa, etc).

Vanuit deze app kan je 1 van de 830 stuks 22kWh ENEL laadpalen vinden & starten.
Na het laden kan je hem met deze app stoppen.

Bijna alle palen hebben minimaal 1 Mennekes Type 2 aansluiting en vaak ook nog een Frans/Italiaanse 3C outlet.

Het tarief is 2,5 cent / minuut oftwel €1,50 per uur. Erg betaalbaar dus, voor 22kWh komt dat neer op €0,07 per kWh,
daar kunnen ze in Nederland nog wat van leren.

Hier is de rechtstreekse link naar de app voor iOS en Android

Ciao!



Thanks, dat is een goede app, die komt komende zomervakantie zeker van pas.
 
Is er iemand die in de app zijn gegevens kan bekijken? Ik krijg alleen een error...aanmelden etc ging goed, zelfs de betaling van 1 euro ging goed, maar nu lijkt hij bij my profile niks te doen. Ben vooral benieuwd of hij dan alsnog wel werkt de app, want ik zou hem deze zomer wel willen gebruiken...
 
Ik krijg nu ook een error als ik My Profile probeer te bekijken. Het werkte eerder deze week prima. Ik heb overigens nooit 1 euro hoeven betalen.

Als ik inlog op de enel energia website zie ik een half ingevuld profiel, een heel andere geboortedatum dan ik eerder heb ingevuld en mijn credit card gegevens vind ik nergens. Ik heb een paar zaken aangevuld en als ik daarna opnieuw inlog op de app op mijn telefoon blijkt dat geen soelaas te brengen. Ik ben er al met al nog niet gerust op dat dit gaat werken; ik ga helaas pas eind juli naar Italie dus voor die tijd kan ik geen update geven.
 
Hoi. X100D 6p gekocht die in juni wordt geleverd .... en de vakantie gaat naar Italië (voor het eerst / eens niet naar Frankrijk).

Superhandig dit forum met veel tips. Dus range anxiety valt mee, maar er is wel een avontuur gevoel! en het verplicht relaxed touren met pauzes in de nieuwe Tesla verhoogt ook nu al mijn vakantie gevoel (en nog eens extra op deze mooie vroege lentedagen ...)

We hadden al een week geboekt in Proceno (gehucht op grens Toscane/Umbrie/Lazio) met je raad het al weinig oplaadpunten in de buurt (dus zal de eigenaar van huisje eens aanschrijven en eens teruglezen hier wat voor (verleng)kabels handig zijn).

Mijn vraag is eigenlijk, ik zoek nog een leuke verblijfsplek voor de tweede week meer in het noorden van Italië. Heeft iemand van jullie - Italie kenners bij uitstek en ervaring met elektrisch rondrijden daar - een tip voor leuk gebied??

(we zijn met 3 kinderen 12-13jaar en een hond die wel van wat actie houden: watersport, stadje bezoeken, wandeling, etc)

groet, Sjef
 
(we zijn met 3 kinderen 12-13jaar en een hond die wel van wat actie houden: watersport, stadje bezoeken, wandeling, etc)
groet, Sjef

Lago Iseo ?
Ben daar jarenlang op vakantie geweest; niet het massale van het Gardameer, een stuk betaalbaarder dan alles rond het Como meer, en genoeg leuke kleinere campings en huisjes te huur. Uitstapjes o.a. naar Monte Isola.
Was nog in het fossiele tijdperk dus tips om daar te laden heb ik helaas niet :)
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Hoi. X100D 6p gekocht die in juni wordt geleverd .... en de vakantie gaat naar Italië (voor het eerst / eens niet naar Frankrijk).

Superhandig dit forum met veel tips. Dus range anxiety valt mee, maar er is wel een avontuur gevoel! en het verplicht relaxed touren met pauzes in de nieuwe Tesla verhoogt ook nu al mijn vakantie gevoel (en nog eens extra op deze mooie vroege lentedagen ...)

We hadden al een week geboekt in Proceno (gehucht op grens Toscane/Umbrie/Lazio) met je raad het al weinig oplaadpunten in de buurt (dus zal de eigenaar van huisje eens aanschrijven en eens teruglezen hier wat voor (verleng)kabels handig zijn).

Mijn vraag is eigenlijk, ik zoek nog een leuke verblijfsplek voor de tweede week meer in het noorden van Italië. Heeft iemand van jullie - Italie kenners bij uitstek en ervaring met elektrisch rondrijden daar - een tip voor leuk gebied??

(we zijn met 3 kinderen 12-13jaar en een hond die wel van wat actie houden: watersport, stadje bezoeken, wandeling, etc)

groet, Sjef
Misschien www.incocco.com? Een echte B&B, dus zonder eigen living/kookgelegenheid, zonder zwembad ook, maar verder erg leuk en er is een rode of blauwe CEE.
 
Hoi. X100D 6p gekocht die in juni wordt geleverd .... en de vakantie gaat naar Italië (voor het eerst / eens niet naar Frankrijk).

Superhandig dit forum met veel tips. Dus range anxiety valt mee, maar er is wel een avontuur gevoel! en het verplicht relaxed touren met pauzes in de nieuwe Tesla verhoogt ook nu al mijn vakantie gevoel (en nog eens extra op deze mooie vroege lentedagen ...)

We hadden al een week geboekt in Proceno (gehucht op grens Toscane/Umbrie/Lazio) met je raad het al weinig oplaadpunten in de buurt (dus zal de eigenaar van huisje eens aanschrijven en eens teruglezen hier wat voor (verleng)kabels handig zijn).

Mijn vraag is eigenlijk, ik zoek nog een leuke verblijfsplek voor de tweede week meer in het noorden van Italië. Heeft iemand van jullie - Italie kenners bij uitstek en ervaring met elektrisch rondrijden daar - een tip voor leuk gebied??

(we zijn met 3 kinderen 12-13jaar en een hond die wel van wat actie houden: watersport, stadje bezoeken, wandeling, etc)

groet, Sjef

ik kan www.trecollinebardolino.it aanraden, mooie agriturismo ( wijnboer ;) ) tussen de druivenvelden op 5km van het Gardameer, dus je kan de gezellige stadjes / drukte en waterport opzoeken maar je zit zelf in de rust. En Supercharger ( Affi ) op enkele kilometers afstand...wij gaan voor de 2e keer, echter 1e keer met de X :D
 
Phoe apps bouwen moeten ze nog wel een beetje leren bij Enel. Kan vaak geen tekst in de invoervelden zetten en plakken van tekst gaat ook niet. Nu zag ik nog een compiler error na het invoeren van de CC gegevens.

Nou ja duurt nog ff voor ik hem moet gebruiken ;)

Tegen die tijd werkt het vast wel.
 
Ik heb voor jullie een overzicht gemaakt van waar je in Italië kunt laden en waarmee en wat de probleempjes nog zijn. In het Italiaans maar dat mag geen probleem zijn, anders kun je beter thuisblijven. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben, ook al oogt het een beetje versnipperd.
;)

Problemi di ricarica da colonnine EV
Mooi werk, misschien is een google vertaalknop handig voor de niet Italiaans sprekenden en lezende mensen :D

Ik heb het nu maar even zo gedaan: Google Translate
 
  • Helpful
Reactions: Keezje