Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie - Kroatië

Goed idee, een apart Kroatië Topic!


  • Total voters
    69
This site may earn commission on affiliate links.
Ik ga in september richting Bijela Uvala, in de buurt van Poreç. Nu zag ik dat er bij de Lidl een 50 kW paal is, bij de Petrol en nog eentje in het centrum van Poreç. Maar, ik zie ook op Chargemap veel berichten dat ze de laatste weken storingen hebben en dus niet werken.

Nemen jullie voor de zekerheid een CEE verloopstekker mee om op een camping te kunnen laden als back-up? Want buiten deze drie laadpalen zijn er geen snelladers te vinden, alleen enkele 22kW palen in de wat grotere plaatsen.

Of heb ik nu te veel range anxiety?
Ik zal ook mijn ogen voor je open houden. Wij zitten volgende week op 20km van Porec (Viznada). Ik heb al geregeld dat ik bij het huisje kan laden, maar de eigenaresse wist te vertellen dat dorp (150 inwoners) ook al een paal heeft…
 
  • Like
Reactions: Nielsjah95
We verblijven momenteel in Istrie kort bij porec. Iemand een idee wat ik best kan doen? Alle laadpalen werken met de app Elen. Had dit op voorhand al inorde gemaakt en creditcard aan gekoppeld. Helaas bij elke poging moet ik alsnog met een bankkaart kastje bevestigen. (KBC België) zie geen andere mogelijk via KBC app of dergelijks enkel een fysiek bakje wat ik natuurlijk niet bij heb.

Heb wel backup op locatie maar ze vragen 30 euro vaste kost ongeacht hoe lang of hoe veel ik laad. Voor een m3 sr+ best kostelijk voor 48 kw. Iemand tips?
 
  • Like
Reactions: Nielsjah95
We verblijven momenteel in Istrie kort bij porec. Iemand een idee wat ik best kan doen? Alle laadpalen werken met de app Elen. Had dit op voorhand al inorde gemaakt en creditcard aan gekoppeld. Helaas bij elke poging moet ik alsnog met een bankkaart kastje bevestigen. (KBC België) zie geen andere mogelijk via KBC app of dergelijks enkel een fysiek bakje wat ik natuurlijk niet bij heb.

Heb wel backup op locatie maar ze vragen 30 euro vaste kost ongeacht hoe lang of hoe veel ik laad. Voor een m3 sr+ best kostelijk voor 48 kw. Iemand tips?
Lidl in Porec al geprobeerd? Is maar 50 kW maar was vorig jaar wel gratis. In diezelfde straat zit ook een tankstation met nog een 50 kW lader maar die is tegen betaling.
 
We verblijven momenteel in Istrie kort bij porec. Iemand een idee wat ik best kan doen? Alle laadpalen werken met de app Elen. Had dit op voorhand al inorde gemaakt en creditcard aan gekoppeld. Helaas bij elke poging moet ik alsnog met een bankkaart kastje bevestigen. (KBC België) zie geen andere mogelijk via KBC app of dergelijks enkel een fysiek bakje wat ik natuurlijk niet bij heb.

Heb wel backup op locatie maar ze vragen 30 euro vaste kost ongeacht hoe lang of hoe veel ik laad. Voor een m3 sr+ best kostelijk voor 48 kw. Iemand tips?
Op de ShellRecharge app staan er enkele laadpunten in de buurt van Porec die niet van Elen zijn. Vermoedelijk kan je daar met je gewone laadkaart (ik veronderstel dat je die bwel bij hebt) laden. TBH ik zou gewoon die 30 euro betalen en van mijn vakantie genieten Ipv rond te zoeken naar alternatieve laadmogelijkheden (been there, done that).
 
  • Like
Reactions: Maarten
Op de ShellRecharge app staan er enkele laadpunten in de buurt van Porec die niet van Elen zijn. Vermoedelijk kan je daar met je gewone laadkaart (ik veronderstel dat je die bwel bij hebt) laden. TBH ik zou gewoon die 30 euro betalen en van mijn vakantie genieten Ipv rond te zoeken naar alternatieve laadmogelijkheden (been there, done that).
€30 per keer is wel erg gortig, hier in Italië is het gratis bij de accomodatie (11 kW laadpaal). Maar goed als je ‘m helemaal leeg weet te rijden zit je rond de €0,65 per kWh. Dat betaal je bij sommige openbare palen in Nederland ook 😂
 
We verblijven momenteel in Istrie kort bij porec. Iemand een idee wat ik best kan doen? Alle laadpalen werken met de app Elen. Had dit op voorhand al inorde gemaakt en creditcard aan gekoppeld. Helaas bij elke poging moet ik alsnog met een bankkaart kastje bevestigen. (KBC België) zie geen andere mogelijk via KBC app of dergelijks enkel een fysiek bakje wat ik natuurlijk niet bij heb.

Heb wel backup op locatie maar ze vragen 30 euro vaste kost ongeacht hoe lang of hoe veel ik laad. Voor een m3 sr+ best kostelijk voor 48 kw. Iemand tips?
Geen itsme bij KBC? We zijn 2023!
 
Heb je een Shell recharge/ newmotion kaart of de app?


IMG_0489.png
 
In juni/begin juli vanuit Nederland naar Istrie gereden in de Model X. Op heenweg overnacht bij hotel naast SuC Erlangen. Terugweg in één keer doorgereden naar huis. Onderweg alleen Tesla SuC's gebruikt. Op heenreis laatste stop gemaakt bij Kozina (Slovenie), gezien er in Istrie geen Tesla SuC meer is.

Kon in regio Pula zowel (gratis) laden bij Lidl als op de camping, dus ik heb gezorgd dat ik beetje speling had om bij de camping te komen en eigenlijk daar geen stress (de 3x dat ik op camping geladen heb nooit iemand anders gezien, bij de Lidl was het iets drukker met o.a. Duitse toeristen).

Staat nu in de SuC vote een optie voor Pula, zou niet gek zijn (hoewel iets noordelijker dan nuttiger is vermoed ik).
 
  • Like
Reactions: NicoV
Geen itsme bij KBC? We zijn 2023!
Zelfde probleem in IJsland. Je moet een credit kaart koppelen in de app en heb t geen mogelijkheid voor een eenmalige betaling. Om deze te valideren gaat het via MasterCard ID check. Dit is enkel uit te voeren via de kaartlezer. Voor eenmalige uitgaven waarvan de kost gekend is kan het zo. Maar in dit geval laat je een soort ‘direct debit’ op de rekening toe van bedragen die nog niet gekend zijn. Heb het opgelost door éénmalig op de camping te laden (tegen betaling), maar verder wel heel vervelend als je Itsme en de KBC app gewoon bent. Volgende keer toch eentje in de auto leggen Voor de zekerheid. Beter safe than sorry
 
Zelfde probleem in IJsland. Je moet een credit kaart koppelen in de app en heb t geen mogelijkheid voor een eenmalige betaling. Om deze te valideren gaat het via MasterCard ID check. Dit is enkel uit te voeren via de kaartlezer. Voor eenmalige uitgaven waarvan de kost gekend is kan het zo. Maar in dit geval laat je een soort ‘direct debit’ op de rekening toe van bedragen die nog niet gekend zijn. Heb het opgelost door éénmalig op de camping te laden (tegen betaling), maar verder wel heel vervelend als je Itsme en de KBC app gewoon bent. Volgende keer toch eentje in de auto leggen Voor de zekerheid. Beter safe than sorry
Jep exact hetzelfde probleem.
Zijn ondertussen terug en heb nu creditcard gekoppeld aan app “Curve”. Dat is een beetje virtuele creditcard die je voor zulke dingen kunt gebruiken. Dan moet je niet meer telkens opnieuw kaartlezer gebruiken. Had het toen ook geprobeerd op locatie maar ook dan moest je eenmalig kaartlezer gebruiken.