Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie : laden in Duitsland wordt Stau aan de SUC

This site may earn commission on affiliate links.
Je ziet ze idd in de file staan. Bah
Mijn zoon gaat dit jaar niet naar de wintersport met zijn X75. Twee kleintjes van 3 en 5 jaar slapen niet synchroon tussen de laadbeurten. Dan maar met de trein, mag wat kosten, 1.300 euro.
Leuk? Nou nee. Ze stuurden 9 dagen geleden hun kleding, ski's en alles wat je met een gezin op wintersport gebruikt op per PostNL naar hun vakantieadres. Zou in drie tot vijf dagen arriveren. Zie je 'm aankomen? Pakket is niet aangekomen en ondanks betaalde aangetekende en verzekerde verzending niet te traceren.
PostNL kan niets doen, anders dan na 15 dagen een onderzoek starten.
Ze komen morgenochtend aan en dan ... eerst maar alles opnieuw kopen/huren :mad:
 
  • Informative
Reactions: shthpnz and Exiteer
Alle 4 de niet-Tesla laders daar zijn bezet, zie voor de status van deze laders: Chargemap - charging stations for electric cars
BBF1720F-08EA-408E-A35C-DC0305868B49.png
 
Mijn zoon gaat dit jaar niet naar de wintersport met zijn X75. Twee kleintjes van 3 en 5 jaar slapen niet synchroon tussen de laadbeurten. Dan maar met de trein, mag wat kosten, 1.300 euro.
Leuk? Nou nee. Ze stuurden 9 dagen geleden hun kleding, ski's en alles wat je met een gezin op wintersport gebruikt op per PostNL naar hun vakantieadres. Zou in drie tot vijf dagen arriveren. Zie je 'm aankomen? Pakket is niet aangekomen en ondanks betaalde aangetekende en verzekerde verzending niet te traceren.
PostNL kan niets doen, anders dan na 15 dagen een onderzoek starten.
Ze komen morgenochtend aan en dan ... eerst maar alles opnieuw kopen/huren :mad:

iemand van 5 slaapt sowieso toch niet overdag Meer. Mijn kinderen van 1 en 4 ging prima. Kinderkoptelefoontje op voor die van 4. IPadje en gaan. Voor 1300 zou ik een ice huren overigens.

de trein begint waar je niet bent, en brengt je waar niet zijn moet.
 
iemand van 5 slaapt sowieso toch niet overdag Meer. Mijn kinderen van 1 en 4 ging prima. Kinderkoptelefoontje op voor die van 4. IPadje en gaan. Voor 1300 zou ik een ice huren overigens.

de trein begint waar je niet bent, en brengt je waar niet zijn moet.
Off topic. Het ene kind is het andere niet en met een X75 heb je weinig bereik, rij je niet bepaald zuinig en heb je in principe geen ccs. Plus met de trein is veel minder uitstoot en veel relaxter. Ik snap het wel.
 
  • Like
Reactions: woes
Zie onderstaande foto's van Oberhonnefeld voorbij komen. Wachtrij van 16 auto's volgens de poster van de foto's.

View attachment 513547 View attachment 513548

Tja 20 stalls en 4 wachtenden...... Stel dat je gemiddeld 40 minuten staat te laden.(langzaam laden door dubbele bezetting) Dan komt gemiddeld om de 2 minuten een stall vrij. Ben je nummer 4, moet je dus gemiddeld 8 minuten wachten. Nu is dat natuurlijk theorie, maar langer dan 10-12 minuten zal het niet zijn.

Ik heb "vroeger" wel eens langer staan wachten aan de pomp.(berucht zijn de wachttijden bij Rasttatte "Gruibingen Süd" (Aichelberg) aan de A8 voorbij Stuttgart. Heb daar wel eens een uur staan wachten op vrijdagavond.
 
Ik moet zelf overigens weleens 40m laden als ik er alleen aan sta (225km + wat extra ivm kou). Met 2 zou het dan echt lang duren.

met een ice kan je overigens prima een pompje pakken bij een afslag - waar bijvoorbeeld de sucs staan (erfstadt, leonberg, etc)
 
met een ice kan je overigens prima een pompje pakken bij een afslag - waar bijvoorbeeld de sucs staan (erfstadt, leonberg, etc)

Maar dat kan je ook prima met een snellader doen.
Ook daar staan er in de omgeving van Oberhonnefeld wel een paar.
Je hoeft met een ICE ook niet alleen Shell te tanken, kan ook wel eens Total in.

Dus ook Innogy, EnBW, Allego, E-on, Ionity..... er zijn meer smaken.
 
Venlo naar Regensburg vandaag gereden via de 45 en 3.

Neuberg en Geiselwind geladen. Beide helemaal vol waar ik laatste plekje pakte.

58kW / 300km/h was het maximum wat ik gezien heb.

Verder was er gewoon heel veel file op de 3. Ben allang blij dat ik de 45 heb gekozen voor het eerste stuk.
 
Mijn zoon wilde de files voor de Superchargers vermijden op weg naar Oostenrijk.
Hij is nu met zijn gezin met de trein onderweg en ... staat nu al ruim een uur stil bij station Eindhoven.
Locomotief is kapot en er is niet direct een passende vervanging.
Vooruit gestuurde bagage is ook al zoek.
Ik denk dat ie volgend jaar wel weer met zijn X gaat, mogelijk met een nieuwe X110.

Edit
Locomotief blijkt niet kapot, iemand is er bewust voor gesprongen.
 
Last edited:
Ik ben inmiddels in Weyarn waar ik ook overnacht. Geen problemen onderweg. Ulm was redelijk vol, nog een plek of 5 vrij.

Ionity rustig natuurlijk. Laden met 190 kW. Files bij Stuttgart vielen wel tegen. Verder: prima.

Morgen zal het ook nog prima te doen zijn schat ik in. Die 75 minuten ga je volgens mij echt in de verste verte nergens zien.