Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie : laden in Duitsland wordt Stau aan de SUC

This site may earn commission on affiliate links.
Ik denk overigens wel dat het een verschil maakt met welke auto je gaat.
En hoeveel snelladers je onderweg tegenkomt: hoe minder, hoe langer het laden en dus de rit duurt. En je moet wat meer veiligheidsmarge inbouwen, want doorgaans betekent minder snelladers ook minder betrouwbare laders (periferie van landen en alles ten oosten van Duitsland). Paar keer naar Warschau heen en weer de afgelopen jaren en dan suis je door Duitsland heen, maar lever je wel flink in in Polen. Ieder jaar werd het wel beter, dus die achterstand is snel verleden tijd.
 
Vandaag één maal laadpaal file in Irschenberg. De volle 5 minuten. En eigenlijk zelf een beetje gezocht omdat we zo laag mogelijke soc wilden om maximaal van laadsnelheid te kunnen genieten en snel nog even aftoppen voor we de bergen in reden.
daarnaast was deze 0,45 cent. De eerder voorgestelde suc van Weyarn hebben we links laten liggen. 0,61cent en Max 138kW. Daar waren nog meer dan de helft van de 18 stalls beschikbaar. In Oberhonnefeld-Gierend en Geiselwind 2 à 3 tesla rijders op +/- 40 stalls.
al bij al super verlopen 970km aan gemiddeld 215 Wh/km inclusief 5 personen en dakkoffer.
 

Attachments

  • C717CA8A-DF82-4B97-B2FF-EE24DA9109A7.jpeg
    C717CA8A-DF82-4B97-B2FF-EE24DA9109A7.jpeg
    667.4 KB · Views: 88
  • 16CBF171-CAC2-490D-A35B-C21A31C378E0.jpeg
    16CBF171-CAC2-490D-A35B-C21A31C378E0.jpeg
    262.1 KB · Views: 59
  • EA349452-339D-4154-BF03-F53FE01EF67A.jpeg
    EA349452-339D-4154-BF03-F53FE01EF67A.jpeg
    464.6 KB · Views: 63
Duitsland staat ram vol met +250kW laders tegenwoordig. Echt belachelijk veel.

View attachment 908142

Wel even opletten als je toekomt aan suc. Er zijn er verschillende v2 die uitgebreid zijn met v3. Vandaag eerste suc, nog niet goed wakker en eerste stall genomen. Ging voor geen meter vooruit. Was een suc die uitgebreid was met extra stalos v3 achteraan (dus combi). Afgekoppeld, verplaatst en dan ging het wel snel.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Vandaag één maal laadpaal file in Irschenberg. De volle 5 minuten. En eigenlijk zelf een beetje gezocht omdat we zo laag mogelijke soc wilden om maximaal van laadsnelheid te kunnen genieten en snel nog even aftoppen voor we de bergen in reden.
daarnaast was deze 0,45 cent. De eerder voorgestelde suc van Weyarn hebben we links laten liggen. 0,61cent en Max 138kW. Daar waren nog meer dan de helft van de 18 stalls beschikbaar. In Oberhonnefeld-Gierend en Geiselwind 2 à 3 tesla rijders op +/- 40 stalls.
al bij al super verlopen 970km aan gemiddeld 215 Wh/km inclusief 5 personen en dakkoffer.
Hahaha, kiezen voor 6 V2 + 3 V3 laders (maar hopen dat die V3 niet bezet is) in Irschenberg en niet 18 V2 laders Weyarn (waarvan 9 vrij) terwijl ze slecht 12 km uit elkaar liggen, (=2kWh, 3% Accu), dat zou ik dus nooit gedaan hebben. Dat merk je niet in de laadsnelheid.

Maar verder mooi verhaal en goede reis. Ik reken voor mijn reis naar Noord Italië over 2 weken ook met 215 Wh/km met RWD Y(lichter) en zonder dakkoffer, dus dat komt helemaal goed.
Veel plezier daar!
 
Mijn routeplan:
Vrijdag in de ochtend na de spits wegrijden, en dan niet direct zuidwaarts over drukke (en Baustellen volle) A3, maar oostwaarts.
Eerste stop: Paderborn (12 stalls)
Tweede stop: Kirchheim (20 stalls)
Derde stop: Endsee (20 stalls)
Vierde stop: Zusmarshausen (12 Stalls (+14 stalls andere leverancier). Eigenlijk zou ik ook bij Hotel kunnen laden, maar die vragen schandalig hoge prijs voor een laadsessie. (€35 per sessie, ongeacht hoeveelheid geladen)
Vijfde stop: (Sindelsdorf 12 stalls)
Totaal 1070 km.
Scherm­afbeelding 2023-02-18 om 20.34.30.png
Hierbij ga ik uit van 215 Wh/km verbruik, maar lees in de bovenstaande berichten dat dit zeker teveel zal zijn. Laadtijden zullen waarschijnlijk (want we gaan toch echt rustig koffie drinken en ook lunchen in Kirchheim) iets langer zijn. Is niet erg, het is vakantie.
 
Ook gisteren geen enkel probleem terug vanuit Zillertal. Vreemd is wel dat de Tesla navi bij mij de 2e lokatie Leonberg ( met de V3 stalls) niet aangeeft. Alleen Waldlaubersheim was druk , bij aankomst 7 van de 8 V#2 stalls bezet. Deze lokatie is voor mij de laatste laadstop.
 
Ook gisteren geen enkel probleem terug vanuit Zillertal. Vreemd is wel dat de Tesla navi bij mij de 2e lokatie Leonberg ( met de V3 stalls) niet aangeeft. Alleen Waldlaubersheim was druk , bij aankomst 7 van de 8 V#2 stalls bezet. Deze lokatie is voor mij de laatste laadstop.
Waarom rij je niet door dan tot Pfalzfeld? Is iets verder, wel heuvel op dus je moet er wel rekening mee houden.
 
  • Like
Reactions: pati07
You wish. Afgelopen vrijdag kon ik gemakkelijk tot Como rijden maar hij wilde me al bij Monte Ceneri laten laden. Die negeren we dan en achter Monte Ceneri opnieuw de route ingevoerd.
Je kan in de nav de laadstopvoorstellen uitzetten en gewoon de volgende lader als bestemming ingeven. Dan kan je de ganse tijd de route blijven volgen.