Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vakantie : laden in Duitsland wordt Stau aan de SUC

This site may earn commission on affiliate links.
Voor wie af en toe Ionity gebruikt. Met de App chargefinder krijg je voor de Ionity-locaties niet alleen de bezetting op dat ogenblik, maar ook de SOC van elk ladend voertuig.
Dat is wel een leuke aanvulling van de app. Daar kan Tesla dan weer wat van leren.
Het is volgens mij vrij eenvoudig te implementeren door het laadplein visueel weer te geven en per charger aan te geven of deze bezet is en wat de SOC is van de ladende auto. Ook zouden ze kunnen weergeven of er een auto staat te laden met de laadpoort aan de verkeerde kant, dan weet je ook direct dat de naastliggende charger niet is te gebruiken door deze bv vrijs weer te geven.
Als ze dat implementeren zou je een mooi overzicht krijgen. Ik den alleen dat het nog wel even gaat duren voordat we zoiets gaan krijgen.
 
  • Like
Reactions: To3ornotto3?
Tja, mijn ervaringen zijn toch iets anders. Ik heb vooral veel zien veranderen sinds het grote succes van de 3s en Ys, sinds een paar jaar dus.

Ik lees graag dat er mensen nog (quasi) nooit hebben moeten wachten; helaas is het op de as België - Franse Alpen dan toch iets anders. Door mijn ietwat oudere S kan ik vaak niet zomaar kiezen om een SuC over te slaan, en dan valt het op dat ik toch al vaak heb moeten staan wachten. Toegegeven, dikwijls bij dezelfde SuCs (Reims, Chateauvillain-Orges, Beaune, St-Priest), maar toch.

Vorige zomer was er in Beaune bvb een file van 3 Tesla's voor mij toen ik aankwam; toen ik vertrok stonden er 7 aan te schuiven.

Terugkerend van skiverlof deze kerst hebben we moeten wachten in Chateauvillain èn in Reims.

Daarom dat we nu morgen vertrekken voor de krokusski, en niet zaterdag; ik wordt niet echt gelukkig te moeten aanschuiven (wachten) om te laden (wachten).
Zolang je niet aangeeft hoe lang je hebt moeten wachten ben ik niet onder de indruk. Als het 5-10 minuten is zie ik het probleem nog steeds niet. Een beetje file kost je meer tijd.
 
Voor wie af en toe Ionity gebruikt. Met de App chargefinder krijg je voor de Ionity-locaties niet alleen de bezetting op dat ogenblik, maar ook de SOC van elk ladend voertuig.
Eigenlijk te gek dat de eigen app van Ionity dit niet heeft. Het zou wel goud zijn als Tesla dit ook zou introduceren. Ik ben benieuwd wat komende week gaat brengen. SuC en overige netwerken zijn in Duitsland flink uitgebreid net zoals het aantal EV’s. Zou Ionity wel inruilen voor enBW in Duitsland.
 
Dat is wel een leuke aanvulling van de app. Daar kan Tesla dan weer wat van leren.
Het is volgens mij vrij eenvoudig te implementeren door het laadplein visueel weer te geven en per charger aan te geven of deze bezet is en wat de SOC is van de ladende auto. Ook zouden ze kunnen weergeven of er een auto staat te laden met de laadpoort aan de verkeerde kant, dan weet je ook direct dat de naastliggende charger niet is te gebruiken door deze bv vrijs weer te geven.
Als ze dat implementeren zou je een mooi overzicht krijgen. Ik den alleen dat het nog wel even gaat duren voordat we zoiets gaan krijgen.
Geeft de app dan ook aan of de eigenaar van plan is bij 80% SoC te vertrekken, of dat hij tot 100% en verder aan de Big Mac gaat blijven zitten?
 
en zeker Duitsland staat echt RAMVOL met SUC’s tegenwoordig
Duitsland staat ram vol met +250kW laders tegenwoordig. Echt belachelijk veel.

1676617738611.png


 
Zolang je niet aangeeft hoe lang je hebt moeten wachten ben ik niet onder de indruk. Als het 5-10 minuten is zie ik het probleem nog steeds niet. Een beetje file kost je meer tijd.
In de winter rijden met de Tesla kost je al 20% extra reistijd (vgl met ICE) ivm laden. Als daar ook nog extra wachttijd bij komt dan wordt een 1000km rit naar de wintersport lastig in 1 dag.

Een file kan wel langer duren, maar daar sta je ook nog gewoon in. Dat argument is dus niet echt valide. We gaan het wel zien. Maar het wordt wel elk jaar drukker bij de SuCs. Nu ook niet-Tesla modellen kunnen laden zie ik wel somberder in dan andere jaren.
 
Tja, mijn ervaringen zijn toch iets anders. Ik heb vooral veel zien veranderen sinds het grote succes van de 3s en Ys, sinds een paar jaar dus.

Ik lees graag dat er mensen nog (quasi) nooit hebben moeten wachten; helaas is het op de as België - Franse Alpen dan toch iets anders. Door mijn ietwat oudere S kan ik vaak niet zomaar kiezen om een SuC over te slaan, en dan valt het op dat ik toch al vaak heb moeten staan wachten. Toegegeven, dikwijls bij dezelfde SuCs (Reims, Chateauvillain-Orges, Beaune, St-Priest), maar toch.

Vorige zomer was er in Beaune bvb een file van 3 Tesla's voor mij toen ik aankwam; toen ik vertrok stonden er 7 aan te schuiven.

Terugkerend van skiverlof deze kerst hebben we moeten wachten in Chateauvillain èn in Reims.

Daarom dat we nu morgen vertrekken voor de krokusski, en niet zaterdag; ik wordt niet echt gelukkig te moeten aanschuiven (wachten) om te laden (wachten).
Gelukkig heb ik andere ervaring: om de tijd op de ski’s te maximaliseren vertrekken we altijd op vrijdag en zondag (terug) op en neer naar de Franse Alpen (LGB). Tot op heden altijd foto’s kunnen maken van lege Franse snelwegen en file voor de pomp bij SUC Reims (waar ik met 1 andere Tesla sta). Chateauvillain vind ik wel een vervelende SUC: niet wachten maar bijna altijd pairing, terwijl aan de andere kant van parkeerterrein (nee, daar kan je niet komen…) vrije stallen zijn.
Overigens pak ik altijd de route over Lons-le-Saunier, Bourg-en-Bresse en Geneve.
Ik heb er weer zin in, ook de rit!
 
Gelukkig heb ik andere ervaring: om de tijd op de ski’s te maximaliseren vertrekken we altijd op vrijdag en zondag (terug) op en neer naar de Franse Alpen (LGB). Tot op heden altijd foto’s kunnen maken van lege Franse snelwegen en file voor de pomp bij SUC Reims (waar ik met 1 andere Tesla sta). Chateauvillain vind ik wel een vervelende SUC: niet wachten maar bijna altijd pairing, terwijl aan de andere kant van parkeerterrein (nee, daar kan je niet komen…) vrije stallen zijn.
Overigens pak ik altijd de route over Lons-le-Saunier, Bourg-en-Bresse en Geneve.
Ik heb er weer zin in, ook de rit!
LGB?
 
In de winter rijden met de Tesla kost je al 20% extra reistijd (vgl met ICE) ivm laden. Als daar ook nog extra wachttijd bij komt dan wordt een 1000km rit naar de wintersport lastig in 1 dag.

Een file kan wel langer duren, maar daar sta je ook nog gewoon in. Dat argument is dus niet echt valide. We gaan het wel zien. Maar het wordt wel elk jaar drukker bij de SuCs. Nu ook niet-Tesla modellen kunnen laden zie ik wel somberder in dan andere jaren.
Waarom zou het 20% extra rijd kosten? Ik heb onlangs op de terugweg 3 keer geladen, 2 keer tijdens het eten, waarbij de auto vol zat voordat we hadden gegeten en de laatste stop tijdens een plas/drink pauze. Naar mijn idee kost het minder dan 20% extra tijd. Ik denk overigens wel dat het een verschil maakt met welke auto je gaat.
 
  • Like
Reactions: NielsA