Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Van der Valk

This site may earn commission on affiliate links.
Van der Valk Urmond. Er staat een trafohuisje
ImageUploadedByTapatalk1411220251.329081.jpg
 
Binnen 6-tal weken zou SuC Gent operationeel zijn, met 8 stalls. En inderdaad in de buurt van Ghelamco Arena (Holiday Inn Express).
SC Aartselaar voor jaareinde, met 6 stalls, 24x7 toegankelijk :smile:

Als het Van Der Valk gebonden is lijkt E17 Nazareth m.i. inderdaad beter dan Drongen, gezien wellicht de SuC een bijdrage wil zijn voor de Noord-Zuidas en Drongen in feite alleen maar de kustgangers van dienst is, gezien het meeste autoverkeer naar Engeland over Calais gaat.

Stiekem hoop ik echter dat Tesla voor Gent een plaats reserveert in de buurt van de Ghelamco-arena, dan kan zowel de Noord-Zuid als de Oost-Westas bediend worden zonder veel omweg. De buurt daar is zich nog volop aan de ontsluiten (Albert Heyn, Brico, ....), wat -in mijn wishfullthinking- reden zou kunnen zijn dat de 2e Belgische SuC wat op zich laat wachten.
 
Vandaag bij van der Valk in Vianen, staat op de sites als high power charger (Chademo) en inderdaad ik kon er niet laden :-(

Toen shoppen in winkelcentrum hoofddorp en even bijladen, ging ook niet om dat vlak voor m'n neus zo'n Mitsubishi nep EV in de laatste spot schoof... :-(

Thuis laden is toch echt het makkelijkst, maar ik vind het onderweg laden nog zo leuk :)
 
Vandaag kreeg ik een rekening van een laadsessies bij van der Valk in Eindhoven, daar staat een Snellader met ook een AC43kW Type 2 kabel.
Ik heb geen Duo lader, dus in minder dan een uurtje had ik er een kleine 40km bij ik denk zo'n 8kW. De rekening was 10 Euro :).
Dat model lijkt zelfs erger dan de Fastned tarieven, ze hanteren een opstart tarief (meer dan 2 Euro) en dan een kwartje per minuut.
Op de site van the New Motion staat dit wel aangegeven, maar ik had er geen rekening mee gehouden dat deze laders voor onze auto's zo ongunstig uitpakt.
Zelfs voor een Duo Lader niet echt gunstig. Ook had ik bij van der Valk in het algemeen meer de indruk dat elektrisch laden als een service wordt gezien, maar dat komt misschien door Zwolle :)
 
Vandaag kreeg ik een rekening van een laadsessies bij van der Valk in Eindhoven, daar staat een Snellader met ook een AC43kW Type 2 kabel.
Ik heb geen Duo lader, dus in minder dan een uurtje had ik er een kleine 40km bij ik denk zo'n 8kW. De rekening was 10 Euro :).
Dat model lijkt zelfs erger dan de Fastned tarieven, ze hanteren een opstart tarief (meer dan 2 Euro) en dan een kwartje per minuut.
Op de site van the New Motion staat dit wel aangegeven, maar ik had er geen rekening mee gehouden dat deze laders voor onze auto's zo ongunstig uitpakt.
Zelfs voor een Duo Lader niet echt gunstig. Ook had ik bij van der Valk in het algemeen meer de indruk dat elektrisch laden als een service wordt gezien, maar dat komt misschien door Zwolle :)



Tja, je moet nu inderdaad de kleine letters gaan lezen mbt de laadkosten. Ook Breukelen is nu betalend.

Maar VdValk Eindhoven zou een SuC krijgen.
 
Die AC snelladers zijn eigenlijk alleen interessant voor de Renault Zoë. In 15 minuten van 20% naar 75% acculading. 6-7 euro, nog steeds prijzig maar wel tijdswinst.

Maar ik gebruik ze toch best wel, geen gedoe met je eigen kabel, vaak op locaties waar je even koffie kan halen en aan de snelweg. Heb wel een duolader. Vreemd eigenlijk dat Tesla niet een 43kW lader introduceert ipv het blijkbaar falende CHAdeMO project.