Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Veel vocht in de auto in de morgen

This site may earn commission on affiliate links.
Nu de koudere dagen zijn aangebroken merk ik dat ik echt heel vool condens vocht in de auto heb. Ik haal het niet met alleen blazen met de airco op de voorruit want dan sta ik er na een half uur nog, ik heb zelfs een doek nodig om de ramen weer enigszins op acceptabel doorkijkniveau te krijgen.

Hebben hier meer mensen last van?
 
1. AC aan
2. Heater op max
3. Ramen een klein stukje open

Zorgen dat de AC een tijdje uit is voor je de auto parkeert en hier ook weer even de ramen klein stukje open zodra je de AC uitzet. Zorgt bij elke auto voor minder vocht.
 
Nu de koudere dagen zijn aangebroken merk ik dat ik echt heel vool condens vocht in de auto heb. Ik haal het niet met alleen blazen met de airco op de voorruit want dan sta ik er na een half uur nog, ik heb zelfs een doek nodig om de ramen weer enigszins op acceptabel doorkijkniveau te krijgen.

Hebben hier meer mensen last van?
Antwoord op je vraag: nee, ik heb daar geen last van, maar de auto staat in een onverwarmde garage, dus niet te vergelijken.
Maar is het niet logisch redenerend na te gaan: als je dat de afgelopen jaren niet had, wat is er dan veranderd?
 
Nu de koudere dagen zijn aangebroken merk ik dat ik echt heel vool condens vocht in de auto heb. Ik haal het niet met alleen blazen met de airco op de voorruit want dan sta ik er na een half uur nog, ik heb zelfs een doek nodig om de ramen weer enigszins op acceptabel doorkijkniveau te krijgen.

Hebben hier meer mensen last van?
Liggen er natte bladeren onder de frunk bij de ruiten wissers? Parkeer je in de buurt van een sloot? Dat vocht moet toch ergens vandaan komen..
 
1. AC aan
2. Heater op max
3. Ramen een klein stukje open

Zorgen dat de AC een tijdje uit is voor je de auto parkeert en hier ook weer even de ramen klein stukje open zodra je de AC uitzet. Zorgt bij elke auto voor minder vocht.
4: twee maal klikken op voorruitverwarmingikoontje (1 maal richt de ventilatie op de voorruit, 2 maal ook, maar met full power).
AC werkt niet bij (bijna-)vriestemperaturen, ook al staat die op. Zou bevriezen.
 
Is de vloermat aan de passagierskant ook nat/vochtig? Ik heb wel eens een verstopte airco afvoerslang gehad en dan gaat het water zich verzamelen in de isolatie onder je vloermat aan de passagierskant. Want zoals iemand al eerder opmerkte, het moet ergens vandaan komen.