Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Veelbelovende batterijtechnologie

This site may earn commission on affiliate links.
Veel belovend inderdaad, en deze keer een tastbaar product. Opvallend is wel dat de energy density op cell niveau niet hoger is, maar wel op pack niveau. Laat nog wat vragen over, ondanks de toelichting in het artikel. Ben benieuwd wie dit oppakt en de opschaling gaat doen.

solid-state-prologium.png
 
Veel belovend inderdaad, en deze keer een tastbaar product. Opvallend is wel dat de energy density op cell niveau niet hoger is, maar wel op pack niveau. Laat nog wat vragen over, ondanks de toelichting in het artikel. Ben benieuwd wie dit oppakt en de opschaling gaat doen.

View attachment 362163

Dat is idd opvallend en kan een gevalletje appels en peren vergelijken zijn.
Bij een Model 3 weet ik het niet precies maar in het pack van een MS en MX zit veel aluminium en titanium verwerkt om crash bestendig te zijn.
Als ze die packs vergelijken met alleen het nieuwe onbeschermde accupack dan is het verschil wellicht veel kleiner.

De Pouch en Prismatic lijken ook al beter maar ik heb een tijdje terug gelezen dat dit volgens Tesla niet juist is als je ook de bescherming en de koeling van de pakketten meeneemt.

Het zou wel zonde zijn als het zo is want voor de ontwikkeling wil je nu graag grote stappen zien.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Veel belovend inderdaad, en deze keer een tastbaar product. Opvallend is wel dat de energy density op cell niveau niet hoger is, maar wel op pack niveau. Laat nog wat vragen over, ondanks de toelichting in het artikel. Ben benieuwd wie dit oppakt en de opschaling gaat doen.

View attachment 362163

Tesla zit op 750 Wh/l op cell niveau voor zowel 2170 als 18650. De 18650 in 100 kWh pack zit op zo’n 280 Wh/kg op cell niveau. De 2170 weet ik niet ivm onbekend gewicht. Ik verwacht dat de 2170 op zelfde niveau zit.
 
ja, het aantal doorbraken in batterijtechnologie evenaart zowat het aantal doorbraken in kankerbestrijding.

papier is geduldig.


Toen ik lang geleden nog bij Unilever werkte, waren we met 300.000.
Maar als we alle besparingen zouden samen tellen , dan had Unilever er nog een paar honderdduizend moeten aanwerven... er zou anders niet genoeg volk zijn om te kunnen ontslaan.
iedereen was minstens al 2 keer overbodig geweest met alle goedgekeurde automatiseringsprojecten.
 
  • Funny
Reactions: job-lek