Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
zonde. zou m gewoon laten repareren bij onze Amsterdamse vrienden van http://www.velgenexpert.nl/, zie je niks meer van.


- - - Updated - - -

over reserveband gesproken, is er een passende thuiskomer voor de Model S te koop?

Ik heb gehoord dat BMW dezelfde bout steken heeft maar of je dan een extra centerring moet gebruiken omdat de naaf een andere maat heeft weet ik niet.
Dat zou een banden specialist moeten kunnen uitvinden.
Ik denk dat zelfs een thuisbrenger niet past in de frunk van een D!
 
misschien een domme vraag: maar wat als je nu echt een lekke band hebt? Ik heb geeb thuiskomertje in de trunk of frunk. Ik las ergens iets over vloeistof en een compressor die dat zou inspuiten? Daarmee kan je langzaam naar de eerste de beste bandenman rijden?

- - - Updated - - -

Hebben jullie daar goede ervaring mee?

zonde. zou m gewoon laten repareren bij onze Amsterdamse vrienden van http://www.velgenexpert.nl/, zie je niks meer van.

Ik heb inmiddels die Aloygaters in huis, maar ik moet nog even tijd en voornamelijk zin vinden om die te monteren. Maar dan moet eerst de beschadigde velg gerepareerd. Ik dacht hem als reserve velg/band te gebruiken. Maar hik een beetje tegen de prijs van een extra velg en band aan
 
even een velg+band lenen van een forumlid tijdens de 2-daagse reparatie, kost vast niet meer dan een alcoholische versnapering... ik heb er geen te leen, maar denk graag voor een ander :)

misschien een domme vraag: maar wat als je nu echt een lekke band hebt? Ik heb geeb thuiskomertje in de trunk of frunk. Ik las ergens iets over vloeistof en een compressor die dat zou inspuiten? Daarmee kan je langzaam naar de eerste de beste bandenman rijden?

- - - Updated - - -

Hebben jullie daar goede ervaring mee?

zonde. zou m gewoon laten repareren bij onze Amsterdamse vrienden van http://www.velgenexpert.nl/, zie je niks meer van.

Ik heb inmiddels die Aloygaters in huis, maar ik moet nog even tijd en voornamelijk zin vinden om die te monteren. Maar dan moet eerst de beschadigde velg gerepareerd. Ik dacht hem als reserve velg/band te gebruiken. Maar hik een beetje tegen de prijs van een extra velg en band aan
 
Een 19" velg (ivm ruimte voor remmen) met steek 120 kopen... goedkoopste die je kan vinden in de laagste J maat. Daar een zo smal mogelijke band op leggen (bv 225/40/19) Afrol klopt niet maar om je langzaam thuis te brengen prima.

velg:

http://www.online-velgen.nl/velgen/42544-swh-rondell-3/
4 velgen voor 369,- ... ook los te bestellen.

Band:

http://www.autobandenmarkt.be/cgi-b...rd&Label=E-C-71-2&details=Ordern&typ=R-218622


Zou persoonlijk niet het reparatie spul gebruiken, dat betekend meestal band weg gooien en geen reparatie meer mogelijk.
Thuis komer van BMW ook aan gedacht, maar vrees dat remmen of wiel ophanging niet gaat passen in de velg.

Ben benieuwd of deze combi in de frunk past.
 
Een 19" velg (ivm ruimte voor remmen) met steek 120 kopen... goedkoopste die je kan vinden in de laagste J maat. Daar een zo smal mogelijke band op leggen (bv 225/40/19) Afrol klopt niet maar om je langzaam thuis te brengen prima.

velg:

http://www.online-velgen.nl/velgen/42544-swh-rondell-3/
4 velgen voor 369,- ... ook los te bestellen.

Band:

http://www.autobandenmarkt.be/cgi-b...rd&Label=E-C-71-2&details=Ordern&typ=R-218622


Zou persoonlijk niet het reparatie spul gebruiken, dat betekend meestal band weg gooien en geen reparatie meer mogelijk.
Thuis komer van BMW ook aan gedacht, maar vrees dat remmen of wiel ophanging niet gaat passen in de velg.

Ben benieuwd of deze combi in de frunk past.

Ik zou niet weten waarom niet, Tesla banden zijn niet te herstellen toch niet die origineel op de 21 inch liggen.
Heb het zelf meegemaakt met een nagel in de band met 1500 km op de teller, niet te herstellen wegens foam op de binnenkant. 450 euro armer bij Tesla :crying:
 
Ik zou niet weten waarom niet, Tesla banden zijn niet te herstellen toch niet die origineel op de 21 inch liggen.
Heb het zelf meegemaakt met een nagel in de band met 1500 km op de teller, niet te herstellen wegens foam op de binnenkant. 450 euro armer bij Tesla :crying:

die foam is dan idd de boosdoener. Een spijker/schroef die de wang heeft geraakt is ook gevaarlijk en niet te repareren.
Een gewoon gaatje is prima en veilig te repareren. Al zou ik zelf nooit voor een prop gaan.
Altijd band demonteren en sticker aan binnenzijde. De enige veilige manier van repareren.
 
Zo lang het gaatje niet aan de rand van het loopvlak zit gaat pluggen goed.
Er zijn zelf plug setjes op de markt en ken een forumlid met een 12v compressor.
Zelf pluggen is misschien een goed idee maar het idee niet te kunnen oefenen?
Even eigen band lek steken?[emoji57]
Duurt dan wel even maar net over de 2 Bar is genoeg om naar een pompstation te rijden.

Samen goedkoper dan een reservewiel en neemt minder ruimte in.
 
die foam is dan idd de boosdoener. Een spijker/schroef die de wang heeft geraakt is ook gevaarlijk en niet te repareren.
Een gewoon gaatje is prima en veilig te repareren. Al zou ik zelf nooit voor een prop gaan.
Altijd band demonteren en sticker aan binnenzijde. De enige veilige manier van repareren.

Ik zou niet weten waarom een prop schieten niet veilig is. Is bij mij al meerdere keren gedaan en heb er daarna ook echt met hoge snelheden Duitsland mee doorkruist zonder problemen. Mij is altijd verzekerd dat dat veilig is.
 
wat vinden jullie hiervan?
View attachment 106020



Ik vind ze erg mooi op de blauwe. Niet zo op de rode...
attachment.php?attachmentid=106023&stc=1&d=1451577875.jpg
ik denk dat die in een grotere maat zijn?
Of is dat optisch bedrog?
 
Last edited:
Ik zou niet weten waarom een prop schieten niet veilig is. Is bij mij al meerdere keren gedaan en heb er daarna ook echt met hoge snelheden Duitsland mee doorkruist zonder problemen. Mij is altijd verzekerd dat dat veilig is.

Prop van buitenaf? Of zo'n paddenstoelprop van binnenuit? Die laatste zijn helemaal prima en kosten je bij n Kwikfit iets van 20 a 25 euro. Prop van buitenaf wil echt nog wel eens gaan lekken, niet zozeer gevaarlijk als wel irritant.

Edit: zie net hierboven dat van buitenaf zelfs niet meer gebeurd.
 
Misschien een 21" dan online of waar dan ook, want met 1 stuks 19" wordt het lastig rijden denk ik, tenzij je daar weer een hoge band om legt (?). Ik zie inderdaad dat je voor een stuk minder geld dan een orginele Tesla turbine velg klaar bent. kan je in iedergeval rustig naar huis of een bandenman rijden. Ik heb geen D dus misschien dat de velg met band past in de frunk, moet ik nameten. Ik heb dat ebook "owing model S door Nick Howe", en daar in wordt gesproken over een vloeistof en een kleine compressor.



Een 19" velg (ivm ruimte voor remmen) met steek 120 kopen... goedkoopste die je kan vinden in de laagste J maat. Daar een zo smal mogelijke band op leggen (bv 225/40/19) Afrol klopt niet maar om je langzaam thuis te brengen prima.

velg:

http://www.online-velgen.nl/velgen/42544-swh-rondell-3/
4 velgen voor 369,- ... ook los te bestellen.

Band:

http://www.autobandenmarkt.be/cgi-b...rd&Label=E-C-71-2&details=Ordern&typ=R-218622


Zou persoonlijk niet het reparatie spul gebruiken, dat betekend meestal band weg gooien en geen reparatie meer mogelijk.
Thuis komer van BMW ook aan gedacht, maar vrees dat remmen of wiel ophanging niet gaat passen in de velg.

Ben benieuwd of deze combi in de frunk past.
 
Zou persoonlijk niet het reparatie spul gebruiken, dat betekend meestal band weg gooien en geen reparatie meer mogelijk.

Van de zomer een langzaam leeglopende band gehad in Zuid-Frankrijk.
Gat was niet te vinden, waterbak was helaas niet voorhanden.
Is uiteindelijk opgelost door foam in te spuiten.
De naam 'foam' vind ik eigenlijk wat misleidend, is meer een melkachtige vloeibare rubber-substantie.
Is er in Nederland gewoon weer uitgehaald door de bandenboer, was simpel schoon te maken.
Gat was nog steeds niet te vinden, ook niet met behulp van een waterbak.
Berichten of er wel/niet op doorgereden kon worden waren verschillend.
Omdat de band langzaam leegliep voordat hij met de foam gerepareerd werd en het gat dus waarschijnlijk erg klein was, heb ik het risico om er mee door te rijden maar genomen.
Band zit er nu na tig-duizend kilometer nog steeds op, geen enkel probleem.
Waarom hij toen leegliep is overigens nog steeds een raadsel...
 
Van de zomer een langzaam leeglopende band gehad in Zuid-Frankrijk.
Gat was niet te vinden, waterbak was helaas niet voorhanden.
Is uiteindelijk opgelost door foam in te spuiten.
De naam 'foam' vind ik eigenlijk wat misleidend, is meer een melkachtige vloeibare rubber-substantie.
Is er in Nederland gewoon weer uitgehaald door de bandenboer, was simpel schoon te maken.
Gat was nog steeds niet te vinden, ook niet met behulp van een waterbak.
Berichten of er wel/niet op doorgereden kon worden waren verschillend.
Omdat de band langzaam leegliep voordat hij met de foam gerepareerd werd en het gat dus waarschijnlijk erg klein was, heb ik het risico om er mee door te rijden maar genomen.
Band zit er nu na tig-duizend kilometer nog steeds op, geen enkel probleem.
Waarom hij toen leegliep is overigens nog steeds een raadsel...
Het hoeft helemaal geen echt lek te zijn. Autobanden zijn tubeless en kunnen bij grote droogte en warmte soms minder goed aansluiten op de velgrand. Dit kan sterk in de hand worden gewerkt door het rijden tegen een stoeprand o.i.d. Om een langzaam leeglopen te voorkomen wordt er latex melk in de band gebracht. Dit kan via het ventiel, maar ook door het in de band te gieten en daarna de band om de velg te monteren. De vettige latex melk brengt een smeerfilm aan tussen band en velgrand. De band wil dan makkelijker luchtdicht op de velgrand aansluiten.
Zou er nog ergens een lek zijn, dan komt er wat latex melk uit dit lek dat stolt als het aan de lucht wordt blootgesteld. Kleine lekken worden zo effectief gedicht.
Die latex melk is inderdaad vrij gemakkelijk te verwijderen.
 
Het hoeft helemaal geen echt lek te zijn. Autobanden zijn tubeless en kunnen bij grote droogte en warmte soms minder goed aansluiten op de velgrand. Dit kan sterk in de hand worden gewerkt door het rijden tegen een stoeprand o.i.d. Om een langzaam leeglopen te voorkomen wordt er latex melk in de band gebracht. Dit kan via het ventiel, maar ook door het in de band te gieten en daarna de band om de velg te monteren. De vettige latex melk brengt een smeerfilm aan tussen band en velgrand. De band wil dan makkelijker luchtdicht op de velgrand aansluiten.
Zou er nog ergens een lek zijn, dan komt er wat latex melk uit dit lek dat stolt als het aan de lucht wordt blootgesteld. Kleine lekken worden zo effectief gedicht.
Die latex melk is inderdaad vrij gemakkelijk te verwijderen.

met de mountainbike rij ik al een 8 tal jaar met latex in de tubeless banden. in gans deze periode nog niet plat gereden.:smile: