Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ja, die is beperkt tot een jaar of drie. Maar je weet natuurlijk niet hoe lang ze al op de plank lagen voordat je ze installeerde.
Ze laden zichzelf niet op door de omwentelingen van wielen, maar hebben wel een bewegingsgevoelige schakelaar zodat ze geen energie gebruiken bij (langdurige) stilstand.
 
  • Informative
Reactions: Firebird
Ja, die is beperkt tot een jaar of drie. Maar je weet natuurlijk niet hoe lang ze al op de plank lagen voordat je ze installeerde.
Ze laden zichzelf niet op door de omwentelingen van wielen, maar hebben wel een bewegingsgevoelige schakelaar zodat ze geen energie gebruiken bij (langdurige) stilstand.
Volgens dit artikel zouden de batterijen van sensoren gemiddeld 7 jaar mee moeten gaan (5 -12 jaar): Changing TPMS Sensor Batteries
 
  • Informative
Reactions: Firebird
Er zijn in deze draadjes de afgelopen jaren al veel adviezen voor winterbanden langs gekomen.

Ik zoek voor mijn MS 19 inch velgen van Sportsline nog goede winterbanden.

Zijn er nu de laatste tijd nog nieuwe type banden op de markt gezet ?

Of moet ik toch maar oude vertrouwde (welke?) banden aanhouden.

Suggesties?
 
  • Like
Reactions: chrgra
Zijn er nog mensen die een 19" winterbandenset te koop hebben staan? Of ben ik in het verkeerde topic?

Oh en nog een vraag, in hoeverre heeft het nou zin om voor winterbanden te gaan? Bij m'n BMW was het noodzakelijk toen, omdat ik 255 banden achter had en met RDW is dat bij sneeuw niet te doen. Maar bij Tesla zijn de 19" 245 sowieso het kleinst (voor zover ik weet) dus je verandert eigenlijk alleen van bandensoort. Hoeveel effect hebben die winterbanden dan echt bij sneeuw? Als het überhaupt al gaat sneeuwen deze winter....
 
Last edited:
Over of het zin heeft om voor de winter over te gaan op winterbanden zijn menig internetpagina vol geschreven. Daar heeft menigeen zijn eigen mening over. Persoonlijk ga ik voor winterbanden in de winter aangezien het in mijn ogen veiliger is, even los van het feit dat ze in het buitenland zelfs zijn voorgeschreven in de winter en of we nu wel of geen sneeuw krijgen deze winter.
 
Gisteren blijkt mijn linker voorband op 1.6 bar te staan. Het TPMS systeem laat dat feilloos zien. Ik zie direct een spaanplaatschroef uit het loopvlak steken. De band wordt niet zachter en ik rij naar een bedrijf dat waarschijnlijk maar weinig Tesla's zal zien, Quickfit. Ik word onmiddellijk geholpen. De band, een Michelin Super Sport wordt gedemonteerd en van binnenuit voorzien van een paddenstoel reparatieplug. Daarna wordt het wiel gebalanceerd en weer gemonteerd. Kosten, helemaal 22 euro inclusief balanceren en BTW.
IMG_4749.jpg
 
  • Like
Reactions: S-19910
Gisteren blijkt mijn linker voorband op 1.6 bar te staan. Het TPMS systeem laat dat feilloos zien. Ik zie direct een spaanplaatschroef uit het loopvlak steken. De band wordt niet zachter en ik rij naar een bedrijf dat waarschijnlijk maar weinig Tesla's zal zien, Quickfit. Ik word onmiddellijk geholpen. De band, een Michelin Super Sport wordt gedemonteerd en van binnenuit voorzien van een paddenstoel reparatieplug. Daarna wordt het wiel gebalanceerd en weer gemonteerd. Kosten, helemaal 22 euro inclusief balanceren en BTW.
View attachment 198429
Quickfit graag lezen als KwikFit.
 
Ik ben bijna toe aan een nieuwe set banden , na 45.000 km te hebben gereden met de originele Goodyear Eagle 245/45R19. Op zich was ik wel enigszins tevreden van de band , maar na het doornemen van dit forum lees ik zeer goede ervaringen van de Michelin privacy 3 ( vooral geluid ). Dit is echter een zomerband in tegenstelling tot de Goodyear Eagle dat volgens Tesla een all-round band is . Op de website van Goodyear lees ik echter dat het ook een zomerband is (? ) . Het gebruik van zomer-en winterbanden ( wissels ) zie ik niet zitten , heb het nooit gedaan . Ik ga ook nooit wintersporten met de Tesla en doe veel korte afstanden . Mijn belangrijkste wensen zijn dat het goede banden zijn in de regen , weinig geluid , velg bescherming ,en een hoge slijtvastheid , Liefst ook nog laag geprijsd . Tesla beveelt me opnieuw de Goodyear Eagle aan . Ik lees toch dat veel forumleden deze origineel geleverde banden vervangen door andere . Heeft er iemand ervaringen met de overstap van Goodyear Eagle > Michelin privacy 3 en ook het gebruik in de winter van deze Michelin band ? Waarom voorzien de meeste Tesla rijders niet opnieuw de Goodyear Eagle ?
Haleluja! Eindelijk een gelijkgestemde!

Om te antwoorden op je vraag, heb er al uitvoerig naar gezocht, maar tot op heden geen all-season-alternatief gevonden heb dus op 50.000km de Goodyear vervangen door een LS 2A (RS A2 was niet leverbaar). Maar zal waarschijnlijk binnen enkele maanden alle 4 de banden opnieuw wisselen en ook teruggrijpen naar de RS A2 (nu wel leverbaar in het SeC).
 
  • Funny
Reactions: S-19910
Er zijn in deze draadjes de afgelopen jaren al veel adviezen voor winterbanden langs gekomen.

Ik zoek voor mijn MS 19 inch velgen van Sportsline nog goede winterbanden.

Zijn er nu de laatste tijd nog nieuwe type banden op de markt gezet ?

Of moet ik toch maar oude vertrouwde (welke?) banden aanhouden.

Suggesties?

Pirelli Sottozero 3. Beter als de voorganger doordat deze een mooie velg-rand bescherming heeft. Ik heb nog een setje liggen waar een retourtje wintersport mee gedaan is. Dus zo goed als nieuw. Set mag weg voor 800 Euro.
 
Er zijn in deze draadjes de afgelopen jaren al veel adviezen voor winterbanden langs gekomen.
Ik zoek voor mijn MS 19 inch velgen van Sportsline nog goede winterbanden.
Zijn er nu de laatste tijd nog nieuwe type banden op de markt gezet ?
Of moet ik toch maar oude vertrouwde (welke?) banden aanhouden.
Suggesties?
Voor winterbanden zweer ik bij Michelin: Pilot Alpin PA4. Ook in vrijwel alle testen komt deze er meer dan goed uit. Stil en naast uitstekende eigenschappen in de sneeuw, ook sterk in de regen. En dat is onze contreien van groot belang. O ja, en een lage rolweerstand. Bij mijn vorige auto's vond ik dat van iets minder belang, maar nu iets meer. Succes met de keuze!
 
Voor winterbanden zweer ik bij Michelin: Pilot Alpin PA4. Ook in vrijwel alle testen komt deze er meer dan goed uit. Stil en naast uitstekende eigenschappen in de sneeuw, ook sterk in de regen. En dat is onze contreien van groot belang. O ja, en een lage rolweerstand. Bij mijn vorige auto's vond ik dat van iets minder belang, maar nu iets meer. Succes met de keuze!
Voordeel is ook nog dat je achter 255 vd Michelin's kunt leggen. Misschien iets minder voor de rolweerstand(nog altijd beter dan m'n 21" zomerset) maar veel beter voor je velgen:).
 
Zijn er nog mensen die een 19" winterbandenset te koop hebben staan? Of ben ik in het verkeerde topic?

Oh en nog een vraag, in hoeverre heeft het nou zin om voor winterbanden te gaan? Bij m'n BMW was het noodzakelijk toen, omdat ik 255 banden achter had en met RDW is dat bij sneeuw niet te doen. Maar bij Tesla zijn de 19" 245 sowieso het kleinst (voor zover ik weet) dus je verandert eigenlijk alleen van bandensoort. Hoeveel effect hebben die winterbanden dan echt bij sneeuw? Als het überhaupt al gaat sneeuwen deze winter....

Ik heb een set 19" T-Sportsline antraciet met Pirelli Sottozero winterbanden die ik wil gaan verkopen. PM me maar als je interesse hebt.
 
Zie net dat de Michelin Pilot Alpin PA4 niet in de maat 245/40/20 beschikbaar is(/geproduceerd wordt?). 245/35/20 is wel beschikbaar, maar die maat wijkt dus een beetje af van hetgeen T-Sportline voorschrijft. Krijg ik dan een afwijking in de snelheidsmeter of andere nare gevolgen bij deze band?

Of toch maar de Pirelli (wel beschikbaar in 245/40/20) met iets meer geluidsdruk en iets betere prestatie in de regen?
 

Attachments

  • Michelin.JPG
    Michelin.JPG
    41.5 KB · Views: 37
  • Pirelli.JPG
    Pirelli.JPG
    37.8 KB · Views: 40