Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Hey,
Een klein nighttime stressje hier. Vrouwlief besloot net dat we morgen en overmorgen naar de Ardennen trekken voor een trail-running wedstrijd. Nu realiseer ik me net dat de bestelde winterbanden nog niet geleverd zijn en ik dus nog op Michelin Primacy 3 bandjes rondtuf. Wat denken jullie, wel of niet verantwoord om het daar op te doen? Zoals het lot het wil natuurlijk ook niks qua sneeuwkettingen of sneeuwsokken voorhanden..

Thanks for your input!

Primacy3 zijn zomerbanden veronderstel ik?
Aangezien de sneeuw er al meerdere dagen ligt en er geen voorspelling is dat er nog zal bij vallen zou ik het wel riskeren. Gewoon rijstijl aanpassen. Meeste wegen zullen wel geruimd en bestrooid zijn. Een boerenweggetje niet te na gesproken.

Mijn mening.
 
  • Informative
Reactions: DriesM
Hey,
Een klein nighttime stressje hier. Vrouwlief besloot net dat we morgen en overmorgen naar de Ardennen trekken voor een trail-running wedstrijd. Nu realiseer ik me net dat de bestelde winterbanden nog niet geleverd zijn en ik dus nog op Michelin Primacy 3 bandjes rondtuf. Wat denken jullie, wel of niet verantwoord om het daar op te doen? Zoals het lot het wil natuurlijk ook niks qua sneeuwkettingen of sneeuwsokken voorhanden..

Thanks for your input!
Kun je niet een auto met adequate banden huren of lenen voor die paar dagen?
Als het met je zomerbanden misgaat rijdt je mogelijk een paar maanden in een leenauto. :(
 
  • Like
Reactions: DriesM
Ben aan het kijken voor zomerset:

ook 19" zodat ik de huidige banden kan houden. Heb nu winterbanden op de standaard velgen liggen.

upload_2017-1-22_21-5-5.png

upload_2017-1-22_21-8-35.png

upload_2017-1-22_21-6-46.png


19x8,5, ET40 en steek klopt alleen het naafgat is groter en worden er centreerringen gebruikt.
Leuke aan de bovenste velgen is dat ze aan beide kanten in de juiste richting draaien. Dus directionele velgen.
Optioneel kunnen ze ook staggered geleverd worden.

20" is ook een mogelijkheid, maar heb toch al 19" zomerbanden...

Nog iets waar ik rekening mee moet houden?
 
  • Like
Reactions: Erik-S85
Opppassen dat het torxboutje in het flensvlak in een holte van je nieuwe velg valt, of het boutje wat afvlakken.
En doe, voor de gein, eens een linkje naar die directionele velgen, s.v.p.
Design lijkt op de bekende Roadster en Vo$$en velgen. :)
 
Sorry, zijn 1az velgen, blijkbaar nieuw submerk van axe wheels.

Zijn de zx1 en de zx2. Ben momenteel meer info en specs aan het zoeken.

De zx1 lijkt heel hard op de vossen cvt, met het voordeel dat er meer spaken zijn waardoor ze minder "leeg" lijken.

Worden aangeboden door diverse websites.
 
ik maak even een bruggetje naar draadje Zelf wielen wisselen
daarin heeft @Wim S. heel uitgebreid zijn kunsten en tips in het forum gedeeld, is nog jong draadje ook.

Bij mij staat ook te wachten op de wissel een dikke Omega krik (zwaar overkill in formaat, maar zo gemak in bediening en veilig Omega 29024 Garagekrik 2,25 Ton met Snelheffer )

mijn tip : een bandenprofielmetertje koop je voor een paar euro erbij :)
 
  • Like
Reactions: HWS
Primacy3 zijn zomerbanden veronderstel ik?
Aangezien de sneeuw er al meerdere dagen ligt en er geen voorspelling is dat er nog zal bij vallen zou ik het wel riskeren. Gewoon rijstijl aanpassen. Meeste wegen zullen wel geruimd en bestrooid zijn. Een boerenweggetje niet te na gesproken.

Mijn mening.
Exact wat jij zei! De wegen waren volledig sneeuwvrij en perfect te berijden. Enkel op een lokale parking met wat ijs even gevoeld dat de tractiecontrole zijn ding moest doen, maar verder geen issues. Had mijn tijd beter gestoken in het zoeken van iemand in de buurt met een fivari lader. Met de UMC laden in het hotel was een no-go... Ach ja, dat krijg je met last-minute dingen hé ;-)
 
  • Like
Reactions: FVO
Even nog een opmerking m.b.t. momentsleutels.
Het gaat natuurlijk niet om het moment, maar de voorspankracht die je in de bout aanbrengt door de moer met een bepaald moment aan te draaien. En daar zit een addertje onder het gras.
Als je de moer op een bout aandraait gaat een deel van het moment in de wrijving van de moer op de bout en de wrijving van de moer op de wiel zitten.
Dat kan aanzienlijk zijn, waardoor het deel dat aan voorspankracht in de bout gaat zitten niet hetgeen is wat je dacht aan te brengen.
Zorg er dus altijd voor dat de moer er gemakkelijk op gaat en niet "te stroef" draait.
Een momentsleutel lijkt prachtig, maar het is beslist geen exacte wetenschap! :eek:
 
  • Helpful
Reactions: FVO
Bij deze verkoop ik mijn splinternieuwe 4x 19" Zilveren Slipstream Tesla velgen met zomerbanden. Volledig ongebruikt en in nieuwstaat opgeslagen bij het bandenhotel Tesla Zaventem. De aankoopprijs was 2.900 euro. Dit plus een extra gratis winterband die vervangen werd wegens een nagel in de band door Tesla (vervangwaarde was 360 euro). Met die winterband is slechts 1.800km gereden. Totaalwaarde is dus zo'n 3.100 euro. Dit wegens aanschaf Model X zoals de meesten al weten.

Verkoopsdocument kan gewoon bij Tesla zaventem getekend worden en banden kunnen daar blijven liggen of meegenomen worden.
 
Sorry, zijn 1az velgen, blijkbaar nieuw submerk van axe wheels.

Zijn de zx1 en de zx2. Ben momenteel meer info en specs aan het zoeken.

De zx1 lijkt heel hard op de vossen cvt, met het voordeel dat er meer spaken zijn waardoor ze minder "leeg" lijken.

Worden aangeboden door diverse websites.

Dat maakt een mooie set deze directional van 1AZ. Helemaal mee eens dat ze minder leeg lijken. Succes met de keuze.