Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Hoi! Ik ga woensdag mijn MS D85 ophalen. Balen dat Tesla de auto's nu standaard aflevert met zomerband, want ik wil zsm winterbanden eronder hebben. Als ik dit forum lees, is de handigste keus om er all-weather op te leggen totdat de sneeuw echt komt. Maar ja, ik zit minstens drie keer per jaar in een wintersport-gebied, dus winterbanden moeten er toch komen.

Vraagje: Heeft iemand ervaring met Webshop

Het mooiste is natuurlijk echte Telsa-velgen. Maar ik zie ook andere mooie velgen. Of is dat een slecht plan?
 
Vraagje: Heeft iemand ervaring met Webshop

Het mooiste is natuurlijk echte Telsa-velgen. Maar ik zie ook andere mooie velgen. Of is dat een slecht plan?

Even los van de banden: velgen luisteren redelijk nauw: ga na of de velgen die je kiest al eerder onder Tesla's zijn geplaatst.
Speur daar dit draadje ook even naar af naar ervaringen.
De krachten die de Tesla op de velgen zet zijn bovengemiddeld.
 
  • Like
Reactions: Radd
Ik heb begrepen dat Tesla bij klachten kan zeuren over niet-Tesla velgen. Maar je kan dan altijd de originele er weer onder zetten.
Het compliceert inderdaad het serviceproces, wanneer je niet-Tesla velgen hebt. Indien er bijvoorbeeld een servicebeurt aan mijn auto plaatsvond, liet men mij een formuliertje tekenen waarin hun verantwoordelijkheid voor werken aan de wielen werd afgewezen en ik dat wist. (Of iets van dergelijke strekking.) Uiteindelijk is het bij een eventueel geschil eerst maar eens door Tesla aan te tonen dat de klacht vooroorzaakt wordt door het betreffende niet-Tesla onderdeel.

Toch hebben ze ook zichzelf er wel mee. Ik zou een tijdje terug (na toen al een paar maanden wachttijd) een nieuwe aandrijflijn krijgen vanwege ‘de brom’. Dat ging toen niet door vanwege een of andere obscuur onderdeeltje dat niet voorradig was. De afspraak werd de avond tevoren afgezegd en de nieuwe afspraak gemaakt voor 18 December. Ik wees hen erop dat de auto tegen die tijd waarschijnlijk niet met de Arachnid velgen reed, maar met een non-Tesla 19” winterset. Dit zou het benodigde uitlijnen voor hen kunnen compliceren, omdat ze niet met dergelijke velgen kunnen/willen/mogen werken. Maar als ik hen de zomerset bij de auto lever, lijnen ze de auto met die wielen uit. Netjes opgelost, maar volgens mij totaal mijl op zeven, want de auto kan (technisch) precies zo goed met de winterset worden uitgelijnd.
 
  • Like
Reactions: Radd
F5A486B5-5717-42FB-A90A-3075DF7C8479.jpeg E0B08AD6-670D-4A28-BBF9-E26EC45851BE.jpeg D6212E56-7248-401C-BFF5-707FE4AA6C34.jpeg
Heb stoeprand schade aan mijn velgen laten repareren en stralen, vervolgens coaten in black chrome, ong. zelfde kleur als mijn zomervelgen. Ziehier resultaat in vergelijk met de zomerset. Blij mee!
 
  • Like
Reactions: Alain13
Tenzij ze de auto uitlijnen met non-standaard apparatuur. Voor een bedrijf dat zijn eigen regensensor ontwikkelt niet ondenkbaar.
Zelfs dan zou het dom zijn om voor een non-standaard systeem te kiezen. Dat veroorzaakt 100% zeker compatibiliteitsproblemen, ofwel naar het verleden (Roadster) of naar de toekomst (Roadster, Model 3, Y, etc.).
Overigens hebben zowel Tilburg als de Service Centers de beschikking over up-to-date Hunter apparatuur en zitten ook bij andere Hunterbezitters de Tesla specificaties in de standaardsoftware.
 
Zelfs dan zou het dom zijn om voor een non-standaard systeem te kiezen. Dat veroorzaakt 100% zeker compatibiliteitsproblemen, ofwel naar het verleden (Roadster) of naar de toekomst (Roadster, Model 3, Y, etc.).
Overigens hebben zowel Tilburg als de Service Centers de beschikking over up-to-date Hunter apparatuur en zitten ook bij andere Hunterbezitters de Tesla specificaties in de standaardsoftware.
Inderdaad,
Het alles zelf willen maken moet je niet te ver doortrekken.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Had vandaag een lekke band. Tenminste dat dacht ik. Na onderzoek bij de bandenexpert blijkt de velg gewoon gebroken!!
Volgens de bandenexpert mag dat eigenlijk nooit gebeuren of na een enorme klap. Maar die heb ik echt niet gemaakt.
Auto is net 5 maanden oud. Heeft iemand ervaring met garantie van Tesla hierop?
En wat kost een losse 21” grijze turbine?
Balen!!
 
Had vandaag een lekke band. Tenminste dat dacht ik. Na onderzoek bij de bandenexpert blijkt de velg gewoon gebroken!!
Volgens de bandenexpert mag dat eigenlijk nooit gebeuren of na een enorme klap. Maar die heb ik echt niet gemaakt.
Auto is net 5 maanden oud. Heeft iemand ervaring met garantie van Tesla hierop?
En wat kost een losse 21” grijze turbine?
Balen!!
Mag toch aannemen dat dit een gevalletje garantie is. Ben wel benieuwd wat Tesla zegt. Hou je ons op de hoogte?
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik ga ze daar ook maar bestellen. Ik wilde ze bij Tesla bestellen maar kwam er bij het service center gewoon niet doorheen. Toen afgesproken dat de Profile ze zou regelen. Was geen enkele probleem want ze deden ook alle Schiphol Tesla's maar eind van de dag toen ik de auto op ging halen waren ze er niet in geslaagd en kreeg ik het advies om toch maar even naar Tesla te gaan :(. Na een week bellen en lang in de wacht hangen en steeds de belofte dat ik teruggebeld ga worden heb ik dat nu ook maar opgegeven, Ik neem aan dat de Profile deze gewoon kan plaatsen voor me?
 
Had vandaag een lekke band. Tenminste dat dacht ik. Na onderzoek bij de bandenexpert blijkt de velg gewoon gebroken!!
Volgens de bandenexpert mag dat eigenlijk nooit gebeuren of na een enorme klap. Maar die heb ik echt niet gemaakt.
Auto is net 5 maanden oud. Heeft iemand ervaring met garantie van Tesla hierop?
En wat kost een losse 21” grijze turbine?
Balen!!

Nieuw (twin) of oud type turbine?