Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Voor wissel en opslag ging ik altijd naar UltraTyre in Amstelveen. EUR 63 per wissel inclusief opslag. (dus 127 per jaar incl. btw).
Wielen worden netjes schoongemaakt en nagekeken. Dus bij het pro-actieve telefoontje dat het tijd wordt om te wisselen, weet je ook meteen de profieldiepte en krijg je op basis van je km-stand de inschatting hoe lang je er nog mee kan doen.
Oftewel, meedenkend.
Ze stonden altijd op tijd klaar en ik was in de regel binnen 20 minuten weer onderweg na een kop koffie. Ze hebben ook goede prijzen voor nieuwe banden en zinnig advies over compound/geluid etc. Ze zijn namelijk ook importeur van banden.
 
Weet iemand een goed adres in regio Utrecht om schade aan velgen te laten repareren? Heb gezocht in dit draadje, maar alleen velgendokter in Uden gevonden, beetje ver weg. Eerder eens laten doen bij ABS in Nieuwegein, maar die vragen nu 200 euro per wiel.
 
Tot nu toe altijd winterbanden gehad op eigen velg. Onze professionele bandenleverancier gaf echter op eigen initiatief aan dat het “afdraaien” van de banden van een velg nu zoveel makkelijker gaat, dat wissel van banden op velg echt geen probleem meer is. Wij laten dus Dunlop winterbanden op de “af fabriek velg” van Tesla zetten.
 
Dank. Winterbanden zijn al een tijdje exit. Als het slecht weer is blijf ik gewoon thuis.
Ga dan ook echt niet weg onder de 7 graden want 1800 plus kilo op zomerbanden wil ik niet graag tegenkomen, na mijn ongevalletje met winterbanden bij plus 2... ok dat was een RWD.. echt zo’n misverstand dat die winterbanden alleen bij sneeuw nodig zijn ... gebruik dan op zijn minst allseasons..
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Ik ga de discussie over winterbanden niet aan. Zoals eerder gezegd, Bijna anderhalf miljoen kilometers gemaakt zonder winterbanden in alle weersomstandigheden. Was in de jaren -80, 90 en -00 nog geen issue bij lease-maatschappijen. Ben nu als privé-rijder niet meer van plan er mee te beginnen. All-seasons zou ik nog overwegen, eerst de Michelins oprijden.
 
  • Funny
Reactions: Arthur80
Ik ga de discussie over winterbanden niet aan. Zoals eerder gezegd, Bijna anderhalf miljoen kilometers gemaakt zonder winterbanden in alle weersomstandigheden. Was in de jaren -80, 90 en -00 nog geen issue bij lease-maatschappijen. Ben nu als privé-rijder niet meer van plan er mee te beginnen. All-seasons zou ik nog overwegen, eerst de Michelins oprijden.

Als jij met je all seasons in winterse omstandigheden met 6mm+ rond rijd dan wellicht ok maar met minder kom ik je liever niet tegen.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB and Bas.
Ik ga de discussie over winterbanden niet aan. Zoals eerder gezegd, Bijna anderhalf miljoen kilometers gemaakt zonder winterbanden in alle weersomstandigheden. Was in de jaren -80, 90 en -00 nog geen issue bij lease-maatschappijen. Ben nu als privé-rijder niet meer van plan er mee te beginnen. All-seasons zou ik nog overwegen, eerst de Michelins oprijden.

Vroegah had je geen drempels alleen kuilen...


:D
 
De originele Michelin zomerbanden maken na 25 kkm veel geluid. Waarschijnlijk door cupvorming maar ik kan het niet duidelijk zien of voelen. Kan ook niet horen of het van voor of achter komt.
Komt dit iemand bekend voor?

Ja hier ook met een mx100d
Kijk maar eens goed naar de achterbanden en dan de binnenkant van achteren gezien
Bij mij scheef afgesleten, heb volgende week winter-bandenwissel gepland staan laat gelijk uitlijnen. Ik laat hier wel even weten hoeveel er in de uitlijning aangepast is.
 
Ik ga de discussie over winterbanden niet aan. Zoals eerder gezegd, Bijna anderhalf miljoen kilometers gemaakt zonder winterbanden in alle weersomstandigheden. Was in de jaren -80, 90 en -00 nog geen issue bij lease-maatschappijen. Ben nu als privé-rijder niet meer van plan er mee te beginnen. All-seasons zou ik nog overwegen, eerst de Michelins oprijden.

Ben het met je eens hoor, maar op onze BMW i3 (20") liggen van die eco banden en die hebben nul grip met beetje vorst/gladheid (kom met sneeuw een paar graden helling niet op), dus ligt wel een beetje aan je banden.

Maar met beetje zomerband kun je de hele winter rijden en "vroeger" hadden we nog winters.
 
  • Like
Reactions: TM3LR