Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Hoi allemaal, ik heb met mijn model S75 2017 problemen met mijn wiel-moeren, deze beginnen te vervormen (fout van een non-tesla garage) en dan vond ik na opzoekwerk hier dat er caps op zitten...
Weet er iemand waar ik tesla compatibele zwarte moeren zonder caps kan aanschaffen? ik weet niet wat ik wel/niet kan vertrouwen aangezien de auto wat te verduren krijgt t.o.v. gewone benzine wagens :p alvast bedankt !
 
Hoi allemaal, ik heb met mijn model S75 2017 problemen met mijn wiel-moeren, deze beginnen te vervormen (fout van een non-tesla garage) en dan vond ik na opzoekwerk hier dat er caps op zitten...
Weet er iemand waar ik tesla compatibele zwarte moeren zonder caps kan aanschaffen? ik weet niet wat ik wel/niet kan vertrouwen aangezien de auto wat te verduren krijgt t.o.v. gewone benzine wagens :p alvast bedankt !
De moeren zijn niet zwart. Tenminste te reguliere Tesla moeren.

Er zijn wel zwarte caps voor te krijgen.
 
  • Like
Reactions: Unlimitedpower
Hoi allemaal, ik heb met mijn model S75 2017 problemen met mijn wiel-moeren, deze beginnen te vervormen (fout van een non-tesla garage) en dan vond ik na opzoekwerk hier dat er caps op zitten...
Weet er iemand waar ik tesla compatibele zwarte moeren zonder caps kan aanschaffen? ik weet niet wat ik wel/niet kan vertrouwen aangezien de auto wat te verduren krijgt t.o.v. gewone benzine wagens :p alvast bedankt !

Ik heb die moeren laatst bij de Tesla garage gehaald. had het zelfde probleem met de vervormende aluminium vaste afdekkappen. De nieuwe hebben losse plastic afdekdoppen.
De moeren van Tesla zelf zijn metaal kleurig, en ik kon kiezen tussen chromen of zwarte afdek doppen.
Verder geen idee welk merk of type, maar zo zien ze er uit:
IMG_20221028_122511[1].jpg
 
  • Like
Reactions: Unlimitedpower
Ik ben vandaag de winterbanden gaan laten steken op mijn MYP. Het zijn Continental 255/40 R 20 101W TS860S m+s banden geworden. Een maatje gezakt in velg dus.

Hier zijn wat foto's te vinden en onderaan ook het resultaat van het uitlijnen. Dat viel mee, maar was niet perfect.

 
Hoi allemaal, ik heb met mijn model S75 2017 problemen met mijn wiel-moeren, deze beginnen te vervormen (fout van een non-tesla garage) en dan vond ik na opzoekwerk hier dat er caps op zitten...
Weet er iemand waar ik tesla compatibele zwarte moeren zonder caps kan aanschaffen? ik weet niet wat ik wel/niet kan vertrouwen aangezien de auto wat te verduren krijgt t.o.v. gewone benzine wagens :p alvast bedankt !
1667464282199.png
 
Nee dat past niet. Je kunt in de GP6 wel ronde naafkappen met een Tesla-logo kwijt, maar niet de naafkappen met 'vingers' naar de boutgaten.
aha, zou dát bedoeld worden met "Deze wielen kunnen voorzien worden van de standaard Tesla-naafkappen"? Tja ook als het alleen dat dopje in het midden is kan ik niet zeggen dat deze tekst verkeerd is :). Ik hoopt dus met die "vingers" (mooie omschrijving). Jammer.
 
thanks!

De auto staat inderdaad in een keramische coating (Gyeon) en een volledige Xpel PPF (ik dacht doe eens gek 🤪). Auto is al een week niet gewassen. Heb de wintervelgen ook meteen van Gyeon Rim voorzien nu het nog nieuw is (zelf gedaan).

De Xpel en coating was een rib uit mijn lijf (en is het feitelijk ook niet waard op zo'n auto), maar het is oh zo prettig nu met wassen en onderhouden.
 
Op verzoek van de bandenboer heb ik een nieuw setje wielmoeren gekpocht (ik had die chromen nog). Nu passen die kapjes (voor de 19 en 21") daar niet meer mooi op? Ze lijken los te zitten. Moet ik nu weer 2 x € 60 gaan betalen voor plastic kapjes of zijn er andere alternatieven voorhanden?
 
Op verzoek van de bandenboer heb ik een nieuw setje wielmoeren gekpocht (ik had die chromen nog). Nu passen die kapjes (voor de 19 en 21") daar niet meer mooi op? Ze lijken los te zitten. Moet ik nu weer 2 x € 60 gaan betalen voor plastic kapjes of zijn er andere alternatieven voorhanden?
Dus ik kocht ook een nieuwe set omdat de bandenboer steeds meer issues kreeg, ook ik ben nu al 5 plastic covers kwijt, Tesla behoort dit netjes op te lossen, en ik zal laten weten hoe netjes men reageert…
 
Om een banden-ervaring te delen, ik heb m'n Model Y nu anderhalve week geleden voorzien van 19" Hankook Ventus S1 Evo 3 zomerbanden (net als 19" stock) nadat er geen passende all-seasons uit voorraad leverbaar waren. Achteraf gezien helaas heb ik op aanraden van de bandenverkoper gekozen voor de 'generic' versie, zonder het foam dus dat er in de Tesla-specifieke (en fors duurdere) versie zit.

Of het nu aan het foam ligt of gewoon de band is nog even de vraag maar het geluid, met name bij zo'n 30-45 km/h over wat grovere bestrating valt mij erg tegen, het is alsof de brom die je daarbij krijgt wordt versterkt in de cabine. Op vlak asfalt is het wel fluisterstil. Ik heb het idee dat dit met de (performance) stock 21" Pirelli P Zero zomerbanden een stuk minder het geval was, wat ik niet had verwacht, ook omdat de EU-bandenlabel-geluidsrating gunstiger is voor de Hankooks. Een datapunt in ieder geval om misschien toch die ik meen 70 euro per band extra te betalen als je minder herrie wilt.
 
  • Like
Reactions: YCedric