Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ik moet nog naar de winterbanden, en zie dat eigenlijk iedereen de Pirelli Winter Sottozero 3 neemt. Als ik even kijk, dan heeft de Nokian WR A3 vooral een betere rolweerstand, zijn ze wat goedkoper, en heeft Nokian een goede naam op het gebied van Winterbanden. Zie ik iets over het hoofd, of zou dit gewoon een briljante aanschaf zijn? :)
Ik heb exact die winterbanden op mijn 19" aftermarket velgen laten monteren, vanwege de door jou genoemde eigenschappen. Plus dat ze in de tests als beste op droog wegdek naar voren komen. Het is dan wel het natte seizoen, maar het wegdek is toch heel vaak gewoon droog.
 
Ik had slechts de rampzalige 21" velgen met UHP Michelins ter vergelijking. (Nu heeft Energykart ze.)
Afrolgeluid is duidelijk minder, maar dat komt meer door het verschil tussen 21" en 19" dan iets anders, lijkt me.
 
De Brock B32 zilver 19 inch:

In korte tijd (paar dagen) besteld bij en laten monteren door Steverink Banden in Apeldoorn, incl TPMS sensoren. Prima service daar.
De zilveren zijn ook TUV gekeurd, en kunnen zonder centreerringen of andere verloopjes gemonteerd worden. 'Hassle free' dus!
Now we're talking! Ik heb nu aardig wat velgen langs zien komen hier, maar hier zat ik dus op te wachten. Dit gaan ze worden voor mij. Ik heb je een PM gestuurd met wat vragen om het allemaal wat minder hassle free voor je te maken :wink:. Maar anders ga ik ook maar dat Severink bellen.
 
20131218_153712.jpg

20131218_153739.jpg


Besteld en laten plaatsen bij Profile Mijdrecht. 20 inch. De auto ligt als een blok op de weg.
 
****, achter per ongeluk ook 245 besteld ipv 265. ziet er wat lelijk uit, maar zou geen probleem zijn zeggen ze. Alloygators erop willen ze niet doen, wat nu??? verder nog een opmerking die ik niet begreep als bandenleek: mijn auto zzou achter omhoog staan (dukes of hazard style zei hij) omdat ik achter 265/35 had en voor 245/35, zou normaal achter 265/30 moeten zijn. Zegt dit iemand iets?
 
Bij aflevering van een P+ (met de 265/35/21 banden achterop) is alles perfect ingeregeld en ligt de auto dankzij de luchtvering altijd perfect vlak.

een 245/35/21 heeft minder afrolomtrek en minder hoogte (kijk bijvoorbeeld op: Visual Tyre Size Calculator | Kouki Tech)
Om precies te zijn: 1,9% minder afrolomtrek (km-teller geeft 1,9% sneller aan) en 1,42 cm minder hoogte.

Die 1,9% is niks om je zorgen over te maken en van die 1,42 cm minder hoogte verwacht ik dat die door de actieve luchtvering wordt gecorrigeerd (maar weet ik niet zeker).

In ieder geval rijd ik op mijn P+ met 245/45/19 winterbanden rondom, in het volste vertrouwen dat dit goed blijft gaan.

De opmerking van de bandenboer gaat uit van een verkeerde veronderstelling, namelijk dat de auto af fabriek voor en achter banden met (nagenoeg) gelijke afrolomtrek moet hebben. Dat is niet het geval.