Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ze waren binnen een uurtje klaar. Er waren geen andere klanten verder.
Auto donderdag jl opgehaald en inderdaad wel wat spetters gezien, maar verder droog gehad hier in het mooie Twente :)
Liet mijn banden eerst elders wisselen en ben niet gewend dat het zo lang moet duren. Als het volgende keer weer zo lang duurt, laat ik ze wel ergens anders opslaan. Mijn tijd is me kostbaar.:frown:
 
Vandaag de Vossen CVT bi-directioneel 20 inchers geplaatst.
4 x 9 inch ET-35 met voor 245 en achter 265 Pirelli zottozero
een setje Sensoren voor Tesla er op.
we moesten wel een mm van de ventielen halen anders schaafde het dopje de remblokken.
View attachment 38782View attachment 38783
Ik heb wel Alloy-gaters geplaatst en lijken nu optisch even groot dan 21 inch velgen :wink:

Ziet er goed uit die CVT's!!
 
Gisteren eindelijk de kans gehad de Ispiri ISR1 met winterbanden op de Tesla te laten leggen:

P1000377.JPG

P1000375.JPG

P1000374.JPG


Mocht je het ook willen doen. Maarten en ik hebben ze uit Engeland laten komen:
NEW 20 REAR, BM Autosport Ltd

Spec's:

PCD: 5x120
WIDTH: 8.5" Front / 10" Rear
OFFSET: et35 front / et38 rear
CB: 72.6cb

Banden: Pirelli Sottozero II 245/40 R20 voor, 265/40 R20 achter. Maarten gaat voor de 275/40 R20 achter (valt iets ruimer over de velg maar geeft een 1,13% grotere afwijking van de snelheidsmeter)...

Het is aan te bevelen dit bij b.v. Profile Tyre Center in Mijdrecht te laten doen. Is een maatwerkklusje. O.a. de centercap achter moet worden aangepast. Zijn uiteindelijk 2,5 uur bezig geweest maar dan heb je ook wat ;-) Dit kind is i.i.g. weer happy.
 
Auch, hoe zou de auto er uit zien als ze 700Km er meegereden heeft?:scared:

Steken deze velgen nu buiten de banden uit? Ai.... Dat zal bij de 19 inchers dan ook wel zo zijn?
Ik laat morgen de zilveren 19 inch Brock B32 monteren, maar wist niet dat deze velgen uit(lijken te) steken... Ik parkeer dagelijks in een Q-park garage met een smalle ingang en hoge betonnen randen... ai ai ai
 
Steken deze velgen nu buiten de banden uit? Ai.... Dat zal bij de 19 inchers dan ook wel zo zijn?
Ik laat morgen de zilveren 19 inch Brock B32 monteren, maar wist niet dat deze velgen uit(lijken te) steken... Ik parkeer dagelijks in een Q-park garage met een smalle ingang en hoge betonnen randen... ai ai ai

Ja ik heb ook het gevoel dat ze buiten de banden uit steken...
Ik vind ze nog wel steeds heel mooi. Ik heb wat matte verf van de autohersteller gekregen.
 
Heel fraai, bedankt voor de foto's! Ik twijfel nog erg tussen deze en de Zito 935 CSL in de kleur gunmetal van BM Autosport. Die hebben eenzelfde vorm, maar ogen wat rustiger doordat een deel in donkergrijs is. Keuzes...

De Zito's: NEW 20 REARS, BM Autosport Ltd

Er is nog een, misschien wat minder opvallend, verschil: de Zito's zijn 9.5" achter; de Ispiri 10".
Wordt even uitproberen of dat past op de as die redelijk lang is bij de Tesla; zoals SofaSogo al aangaf moeten de centercaps bij de Ispiri's achter iets uitgefreesd worden om te passen.
Qua uiterlijk: de Ispiri's ogen dus waarschijnlijk iets breder, maar zonder buiten de wielkasten te komen en tè breed te worden.
Maar natuurlijk ook weer een kwestie van smaak!
 
Last edited:
Er is nog een, misschien wat minder opvallend, verschil: de Zito's zijn 9.5" achter; de Ispiri 10". <knip> Qua uiterlijk: de Ispiri's ogen dus waarschijnlijk iets breder, maar zonder buiten de wielkasten te komen en tè breed te worden.

Klopt. Ik vind het mooi als een band wat voller op de velg zit, dus het tegenovergestelde van een een stretched look. De lagere breedte van de velg wordt iets gecompenseerd door de kleinere ET (35 tegenover 38 voor de Ispiri), waardoor de velg slechts 3 mm minder naar buiten komt. Het loopvlak van de band staat daarentegen weer 3 mm verder naar buiten. Samen met een 275/35/20 band zal dat nog steeds ontzettend vet staan. :)

Maar wat ik al zei, ze zijn allebei erg mooi.
 
Ik moet nog naar de winterbanden, en zie dat eigenlijk iedereen de Pirelli Winter Sottozero 3 neemt. Als ik even kijk, dan heeft de Nokian WR A3 vooral een betere rolweerstand, zijn ze wat goedkoper, en heeft Nokian een goede naam op het gebied van Winterbanden. Zie ik iets over het hoofd, of zou dit gewoon een briljante aanschaf zijn? :)

http://www.autobandenmarkt.nl/cgi-b...rd&Label=C-C-72-2&details=Ordern&typ=R-241149
 
Vandaag de Vossen CVT bi-directioneel 20 inchers geplaatst.
4 x 9 inch ET-35 met voor 245 en achter 265 Pirelli zottozero
een setje Sensoren voor Tesla er op.
we moesten wel een mm van de ventielen halen anders schaafde het dopje de remblokken.

Ik heb wel Alloy-gaters geplaatst en lijken nu optisch even groot dan 21 inch velgen :wink:

Mooi !!! Mag ik vragen wat zo'n setje kost, en waar je het hebt laten doen.....

Ik heb op dit moment de 21" (P+), met alloygators, maar ik zou liever 20" hebben.....
 
De Brock B32 zilver 19 inch:

In korte tijd (paar dagen) besteld bij en laten monteren door Steverink Banden in Apeldoorn, incl TPMS sensoren. Prima service daar.
De zilveren zijn ook TUV gekeurd, en kunnen zonder centreerringen of andere verloopjes gemonteerd worden. 'Hassle free' dus!

IMG_5340.JPG


IMG_5343.JPG


IMG_5338.JPG


- - - Updated - - -

Ik moet nog naar de winterbanden, en zie dat eigenlijk iedereen de Pirelli Winter Sottozero 3 neemt. Als ik even kijk, dan heeft de Nokian WR A3 vooral een betere rolweerstand, zijn ze wat goedkoper, en heeft Nokian een goede naam op het gebied van Winterbanden. Zie ik iets over het hoofd, of zou dit gewoon een briljante aanschaf zijn? :)

http://www.autobandenmarkt.nl/cgi-b...rd&Label=C-C-72-2&details=Ordern&typ=R-241149

Ik heb ze ook. Vind ze wel wat meer geluid maken dan de originele 19" all season banden die op de Tesla zitten, maar dat is met de Pirelli's wellicht ook het geval?