Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Ai, winterbanden eraf. Achter nog 2.6 over, die kunnen de prullenbak in... In 3 maanden 900 euro banden afgeschreven. Moeten we niet te vaak gaan doen

Was je bij Profile Dassen in Eindhoven geweest toevallig? Was daar met mijne om te balanceren aan de auto (mijn Continental zomerbandjes hebben lichte hoogteslag er in grrr) en die monteur vertelde mij dat hij laatst winterbanden van een Tesla had afgevoerd waar maar 10k km's mee gereden was. En het was ook nog een donkerblauwe, toeval? ;)
 
Wim, de aankoop van de Tesla was zonder twijfel een goed keuze, maar had je bij die vorige niet beter een 2.0 tfsi uitvoering kunnen nemen?

Eh ja, misschien wel. Toch was de vermogenopbouw van die 4.2 liter 8-cilinder wel heel fijn.
Minder fijn was het brandstofverbruik. Ik ben nu van 25 cent per km naar 2 cent per km gegaan Dat is wel fijn.
 
Ik heb ze besteld pirelli Pzero. 4 stuks voor 1200 euro ex BTW inclusief montage. Dat is toch een hoop geld voor wat rubber....
Is zelfs nog goedkoop voor die banden, geloof ik.

Zojuist voor een ietsje minder een mistlampen retrofit besteld bij Tesla A'dam. Ook incl. montage, dat dan weer wel. Alleen de onderdelen zou € 750,00 excl BTW zijn. Dus voor de knutselaars onder ons: mooie uitdaging om € 400,00 excl. BTW te besparen door het zelf te doen.
 
Is zelfs nog goedkoop voor die banden, geloof ik.

Zojuist voor een ietsje minder een mistlampen retrofit besteld bij Tesla A'dam. Ook incl. montage, dat dan weer wel. Alleen de onderdelen zou € 750,00 excl BTW zijn. Dus voor de knutselaars onder ons: mooie uitdaging om € 400,00 excl. BTW te besparen door het zelf te doen.

Retrofit mistlampen ?
Wat doen ze precies toevoegen ?
Dacht dat dat enkel lampjes monteren is en viola ?
 
Ja, ze zaten ooit in het Tech package, die mistlampen. Niet meer toen ik finaliseerde, want ze zijn er net voor die tijd met stille trom uit vertrokken. Is hier op TMC forum ook hele discussie over te vinden. Heb het toch nu als retrofit genomen. Eerdere prijsindicatie hier voor was € 2K+, maar bij navraag vandaag viel het de helft mee.
Misschien geldt hetzelfde voor die auto-inklap spiegels, want daarover gaan ook zeer forse prijzen rond in de wandelgangen. Uit mijn hoofd zeg ik € 3K. Die optie overweeg ik trouwens niet.
 
Bestel ik dus Brock 19' velgen, type B33. Weet u zeker dat die passen? Zelfs bij importeur nagevraagd, ja. Je voelt m al aankomen: na montage blijft de Tesla stokstijf staan ... Velgen voor lopen tegen de draagarm aan. Daar sta je dan. Velgen er af zomer en winterbanden wisselen op de oude velgen ... Voorlopig dus de zomerbanden op de originele velgen. En dan nu maar weer op zoek naar een alternatief. Kijk dus maar uit, niet elke velg past dus :-(