Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Op zoek: is er iemand die van zijn/haar 19" Slipstream velgen met of zonder zomer/winterbanden af wil? (zonder bijbehorende Model S)
Mijn MS arriveert begin december met de standaard 19" slipstream velgen + zomerbanden. Eigenlijk wil ik 20" velgen + zomerbanden bestellen en deze 19" velgen voor winterbanden gebruiken, maar als je een goed bod doet mag je de combinatie ook overnemen van me en zoek ik andere winter velgen. Stuur een PB als je nog interesse hebt!
 
Heb ook nieuwe banden eronder gezet, Michelin Primacy 3. Heb maar 33.000 km met m'n vorige banden gedaan haha :rolleyes: snap niet hoe sommige mensen 45.000 miles kunnen halen als ik het US forum lees.... rij ik dan zo asociaal?

Maar ik meet gisteren even m'n nieuwe banden en blijkt maar 5.8 tot 6.5mm profiel te hebben. Lijkt me een beetje vreemd toch?
 

In vergelijking met 21 " Cyclone velgen, kan men inderdaad op een energiebesparing van 5% rekenen.
Bovendien, in vergelijking met 19 " Cyclone velgen, heb ik nog andere 5% energie bespaard met 19" Aero veglen. OK, veel mensen vinden het lelijk maar toch acceptabel op een zwarte TMS naar mijn mening.

f911JIw.jpg
 
  • Like
Reactions: simonsmidt
In vergelijking met 21 " Cyclone velgen, kan men inderdaad op een energiebesparing van 5% rekenen.
Bovendien, in vergelijking met 19 " Cyclone velgen, heb ik nog andere 5% energie bespaard met 19" Aero veglen. OK, veel mensen vinden het lelijk maar toch acceptabel op een zwarte TMS naar mijn mening.
Persoonlijk vind ik het heel lelijk. En wat schiet je er mee op? Wat is je gemiddelde verbruik het laatste complete jaar?
 
Persoonlijk vind ik het heel lelijk. En wat schiet je er mee op? Wat is je gemiddelde verbruik het laatste complete jaar?

Mijn TMS heeft momenteel 280.000km. 205 Wh / km over de laatste 3,5 jaar en 230.000 km (meestal snelweg). Zoals meesten van ons, de eerste 8 maanden en 50.000 km werden een beetje harder gereden (225Wh/km) en was ik niet op zoek naar de laatste 5% ;)
 
Goede keus! die tsportline zijn echt heel mooi en praktisch vind ik.
En het klopt idd, die Vossen 20" set ligt er inmiddels al 4 zomers op, toevallig twee weken geleden gewisseld voor de winterset (Tsportline 19", 20 was destijds nog niet verkrijgbaar).
Nog steeds erg tevreden over de looks van die Vossen velgen, wat minder over de gevoeligheid vd buitenste rand, maar dat is mijn eigen schuld ;) 2 vd 4 moeten inmiddels weer hersteld worden, elke winter tot nu toe wel 1 of 2 stuks laten herstellen.
In begin had ik wat pech met banden die hoogteslag hadden, ik laat nu altijd de banden balanceren op zo'n uitgebreid balanceer apparaat welke ook de hoogteslag kan meten. Sindsdien geen issues met trillingen meer.
Verbruik van die brede sloffen ligt wel wat hoger denk ik, maar vind het moeilijk daar een getal aan te hangen. Ik rij normaal gesproken max 260km op een dag en dat haal ik eigenlijk altijd makkelijk.
In maart gaan ze er weer op iig! :)
View attachment 261161

Spijtig dat de foto zo klein is :(
 
Mijn TMS heeft momenteel 280.000km. 205 Wh / km over de laatste 3,5 jaar en 230.000 km (meestal snelweg). Zoals meesten van ons, de eerste 8 maanden en 50.000 km werden een beetje harder gereden (225Wh/km) en was ik niet op zoek naar de laatste 5% ;)
Ik heb de laatste 2 jaar en 30.000 km een gemiddelde van 204 wH/km. Met achterwielaandrijving en 9 maanden van het jaar 21" turbinewielen. Mijn verbruik is dus even hoog als dat van jou. Ik denk dat het meer aan de rechtervoet ligt hoog je verbruik is.
Tijdens een rit van 5700 km met 10 Tesla's door Scandinavië had ik het op één na laagste verbruik van allemaal. En daar waren meerdere D versies met 19" wielen bij.
 
Heeft iemand ervaringen met een niet staggered setup voor 20 inch voor de model s? hoeveel extra verbruik moet ik rekenen? ik wil eventueel voor mijn zomerbanden naar een dergelijke configuratie. Ik ziet dan te denken aan brock b32 of de monaco torque.