Ik heb dus gekozen voor de Continental wintercontact ts 850 p xl fr, maar had precies die andere 3 ook op mijn shortlist.
Pirelli en Michelin waren samen met Continental mijn keuzes. En inderdaad, Vredestein viel af door de slechte regen eigenschappen. Uiteindelijk is het Continental geworden aangezien ik een goede prijs kreeg en ze er de volgende dag al onder konden.
Dat allemaal gezegd hebbende: De Tesla voelt fijner op de zomerbanden, ook bij dit weer. De winterband is echt anders rijden en je merkt gewoon dat je minder grip hebt. Al dat gelul met < 7 graden is onzin. De winterbanden heb ik om het simpele feit dat ik niet verrast wil worden met sneeuw en ijzel. Ik woon in Blaricum en op de wegen daar word het spekglad bij de minste winterse neerslag.
Voor de referentie, dit was het aanbod van de Michelins:
245/45R19 102W MICHELIN pilot alpin pa4 xl
E1093.- alles dus in de btw, montage, balanceren en opslag zomerbanden.
Bij een partij die heel veel Tesla's doet, dat vond ik ook wel fijn. Mijn Continentals waren totaal 100,- duurder.
Pirelli en Michelin waren samen met Continental mijn keuzes. En inderdaad, Vredestein viel af door de slechte regen eigenschappen. Uiteindelijk is het Continental geworden aangezien ik een goede prijs kreeg en ze er de volgende dag al onder konden.
Dat allemaal gezegd hebbende: De Tesla voelt fijner op de zomerbanden, ook bij dit weer. De winterband is echt anders rijden en je merkt gewoon dat je minder grip hebt. Al dat gelul met < 7 graden is onzin. De winterbanden heb ik om het simpele feit dat ik niet verrast wil worden met sneeuw en ijzel. Ik woon in Blaricum en op de wegen daar word het spekglad bij de minste winterse neerslag.
Voor de referentie, dit was het aanbod van de Michelins:
245/45R19 102W MICHELIN pilot alpin pa4 xl
E1093.- alles dus in de btw, montage, balanceren en opslag zomerbanden.
Bij een partij die heel veel Tesla's doet, dat vond ik ook wel fijn. Mijn Continentals waren totaal 100,- duurder.