Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Auto proper gewassen, nu durf ik pas een foto te tonen met mijn Arachnids :)
Parkeren is wel iets meer stressy dan met de 19"... zullen we er maar bij nemen zeker.

Ik twijfelde om ze eerst donkergrijs of mat zwart te poederlakken, maar ik hou wel van de zilver op zilver look met deze velgen. Toch maar zo laten!
 

Attachments

  • IMG_0495.jpg
    IMG_0495.jpg
    719.6 KB · Views: 106
  • Like
Reactions: SMU and PaulusdB
Waarom gaat bijna niemand voor aftermarket velgen op een Tesla?
Als je voor een kwaliteitsmerk als Vossen, BBS, Niche, ... gaat zie ik op het eerste zicht geen nadelen of zie ik iets over het hoofd?
Die Tesla velgen zijn niet lelijk maar voor die prijs koop ik toch liever een velg waarvan er geen dertien in een dozijn rondrijden.
Of doen ze dan moeilijk over de garantie?

Dertien in een dozijn is redelijk moeilijk, zoveel tesla's rijden er nu ook niet rond he. TMC is maar een klein aandeel van de Tesla eigenaars. Daarnaast ben je 100% zeker van de velgen als deze OEM zijn. Nieuwprijs bij Tesla is inderdaad veel te hoog (vind ik). Maar er zijn veel eigenaars die de 21 Arachnids of de Turbines verkopen voor een veel betere prijs.
Was ook aan het uitkijken naar velgen van andere merken. Heb wel begrepen dat je verder moet kijken dan naar enkel de afmetingen etc van de velg. Draagkracht is bij de Tesla ook belangrijk.


@Hayden ditto hier. Kennelijk beetje #metoo. En 21 inch stuiter je lekker over de weg - en ja ik weet wat het is, mijn vorige Porsche had ze ook, nooit weer. Ik ga voor 20 inch kwaliteit aftermarket of misschien zelfs 19.

Net van 19" naar 21" Arachnid overgestapt op de Tesla, totaal geen verschil qua comfort. Enkel iets meer geluid op de kasseiwegen. Natuurlijk wel meer oppassen bij het parkeren of wasstraat. Heb wel luchtvering, dus weet niet hoeveel invloed dit heeft.
Maar stuiteren is dus zwaar overdreven. Daarnaast zijn de 21" breder en hebben dus een betere grip (en hoger verbruik).
 
Bij het wisselen naar de zomerbanden bleek ik een slag in mijn wiel te hebben. Ik heb uiteraard geen idee hoe ik daar aan ben gekomen, en ik heb het ook nooit enige trillingen gevoeld. Maar ja, je weet hoe het gaat... Nu ik weet dat er een slag is zit, meen ik ook enige trillingen te bespeuren. Niets menselijks in ons vreemd....

Nu zoek ik dus naar een betrouwbaar adresje wat binnen een redelijke termijn velgen kan stellen in Westelijk Brabant, ten noorden van Antwerpen of in de buurt van Utrecht.

Van een kennis begreep is dat Home - De Velgendokter in Uden een erg goede naam heeft, maar dat is wel erg ver uit de buurt voor mij...

Suggesties voor een vakman zijn dus welkom!
 
Bij het wisselen naar de zomerbanden bleek ik een slag in mijn wiel te hebben. Ik heb uiteraard geen idee hoe ik daar aan ben gekomen, en ik heb het ook nooit enige trillingen gevoeld. Maar ja, je weet hoe het gaat... Nu ik weet dat er een slag is zit, meen ik ook enige trillingen te bespeuren. Niets menselijks in ons vreemd....

Nu zoek ik dus naar een betrouwbaar adresje wat binnen een redelijke termijn velgen kan stellen in Westelijk Brabant, ten noorden van Antwerpen of in de buurt van Utrecht.

Van een kennis begreep is dat Home - De Velgendokter in Uden een erg goede naam heeft, maar dat is wel erg ver uit de buurt voor mij...

Suggesties voor een vakman zijn dus welkom!
Geen persoonlijke ervaring, maar die firma in Uden heeft juist geen goede naam, R.
Niet bij mijn velgenleverancier uit Volkel (kan kinnen-sinne zijn), maar ook niet onder Porsche eigenaren.

Je zou Wheeltrim in Nijkerk kunnen proberen, daar zag ik prima werk van.
 
  • Helpful
Reactions: redevries
Bij het wisselen naar de zomerbanden bleek ik een slag in mijn wiel te hebben. Ik heb uiteraard geen idee hoe ik daar aan ben gekomen, en ik heb het ook nooit enige trillingen gevoeld. Maar ja, je weet hoe het gaat... Nu ik weet dat er een slag is zit, meen ik ook enige trillingen te bespeuren. Niets menselijks in ons vreemd....

Nu zoek ik dus naar een betrouwbaar adresje wat binnen een redelijke termijn velgen kan stellen in Westelijk Brabant, ten noorden van Antwerpen of in de buurt van Utrecht.

Van een kennis begreep is dat Home - De Velgendokter in Uden een erg goede naam heeft, maar dat is wel erg ver uit de buurt voor mij...

Suggesties voor een vakman zijn dus welkom!

Bij Karelsen in Soest prima geholpen hiervoor
 
Waarschijnlijk is het wel eerder aan bod gekomen in deze draad maar zonder 246 pagina's af te gaan lees graag iemands ervaring of kennis van 21inch en 19inch. Zelf rijd ik met 19inch maar wil voor de zomer 21inch turbine velgen aanschaffen. Tesla geeft aan dat voor de facelift versies ze in principe nu standaard de breedteset leveren (245 v / 265 a) in plaats van 245 v/a. Echter, de adviseur gaf aan dat voorkeur had voor 245 v/a aangezien bij het wisselen van zomer / winter (in mijn geval dan 19inch) de auto iedere keer opnieuw dient te worden uitgelijnd en opnieuw op hoogte moet worden gezet aangezien de achterbanden (in geval van gelijke hoogte als percentage van breedte) bij 265 groter zullen zijn, en auto dus achter iets hoger staat. Al met al redelijk omslagtig en kostbaar als dit 2 keer per jaar moet gebeuren...

Aangezien een groot deel van de leden op dit forum ook weleens tussen het één en ander wisselt lees ik graag ervaringen en invloed op rijden, slijtage en ervaringen tussen 245/245 en 245/265 (advies mag ook ;)), de keuze is nog niet gemaakt...
 
Uitlijning is toch niet afhankelijk van de gemonteerde bandenmaat?
Toch wel.
Een 265/35-21 band krikt de auto wat hoger op, waardoor de auto op de achteras wat dieper moet inveren om weer horizontaal te komen. Daarom moet eigenlijk de automatische hoogteverstelling aangepast worden. Hierdoor verandert de uitlijning ook weer.

In de praktijk gaat het over minimale verschillen; de hoogte verschilt een halve inch door de wat hogere 265/35 band t.o.v. 245/35. Niet de moeite waard, dus.

Mijn auto is uitstekend uitgelijnd met 20 inch zomerbanden (285/35-20 achter) en wissel probleemloos naar 19 inch winterbanden (245/45-19) zonder enige aanpassing. In deze situatie is het hoogte verschil tweetiende inch.
 
  • Informative
Reactions: MickC
Bij het wisselen naar de zomerbanden bleek ik een slag in mijn wiel te hebben. Ik heb uiteraard geen idee hoe ik daar aan ben gekomen, en ik heb het ook nooit enige trillingen gevoeld. Maar ja, je weet hoe het gaat... Nu ik weet dat er een slag is zit, meen ik ook enige trillingen te bespeuren. Niets menselijks in ons vreemd....

Nu zoek ik dus naar een betrouwbaar adresje wat binnen een redelijke termijn velgen kan stellen in Westelijk Brabant, ten noorden van Antwerpen of in de buurt van Utrecht.

Van een kennis begreep is dat Home - De Velgendokter in Uden een erg goede naam heeft, maar dat is wel erg ver uit de buurt voor mij...

Suggesties voor een vakman zijn dus welkom!

Vorige week juist de moeite genomen om ondanks de afstand vanaf Amsterdam bij Wheeltrim in Nijkerk een slag uit de velg te laten halen. Prima werk en geen trillingen meer.
Ik heb begrepen dat een velg niet zomaar koud gericht kan/mag worden ivm haarscheurvorming. Een goed adres is belangrijk...
 
  • Helpful
Reactions: redevries
Toch wel.
Een 265/35-21 band krikt de auto wat hoger op, waardoor de auto op de achteras wat dieper moet inveren om weer horizontaal te komen. Daarom moet eigenlijk de automatische hoogteverstelling aangepast worden. Hierdoor verandert de uitlijning ook weer.

In de praktijk gaat het over minimale verschillen; de hoogte verschilt een halve inch door de wat hogere 265/35 band t.o.v. 245/35. Niet de moeite waard, dus.

Mijn auto is uitstekend uitgelijnd met 20 inch zomerbanden (285/35-20 achter) en wissel probleemloos naar 19 inch winterbanden (245/45-19) zonder enige aanpassing. In deze situatie is het hoogte verschil tweetiende inch.
Is het dan zinvol om de auto uit te lijnen op die 265/35/21 achter en gewoon die 4,5 maand op 245/45/19 winterbanden zonder de instellingen aan te passen?
 
Vorige week juist de moeite genomen om ondanks de afstand vanaf Amsterdam bij Wheeltrim in Nijkerk een slag uit de velg te laten halen. Prima werk en geen trillingen meer.
Ik heb begrepen dat een velg niet zomaar koud gericht kan/mag worden ivm haarscheurvorming. Een goed adres is belangrijk...
OK, dank voor de extra aanbeveling. Is dat iets waar je op kunt wachten?